اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما: می خواهیم متصرفات داعش درعراق را پس بگیریم/کری برای رایزنی درباره داعش به خاورمیانه می‌آید



اخبار,اخباربین الملل,باراک اوباما


 اخبار بین الملل -  اوباما: می خواهیم متصرفات داعش درعراق را پس بگیریم/جان کری برای تشکیل ائتلاف علیه این گروه تروریستی به خاورمیانه می آید

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بعد از ظهر پنجشنبه با مشاوران و تیم امنیت ملی خود در باره راه های مقابله با پیشروی داعش در عراق و سوریه به تبادل نظر پرداخت.

به گزارش «انتخاب»، پیش از آن، اوباما به خبرنگاران گفت اولویت برای او پس گرفتن متصرفات داعش در عراق است.

اوباما گفت  تضعیف  داعش در دراز مدت  مستلزم تدوین یک استراتژی منطقه ای در همکاری با سنی ها در عراق و سوریه است.

 او همچنین  یاد آور شد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه توانایی ورود به مناطق تحت تسلط داعش را ندارد.

اوباما گفت از جان کری  وزیر امور خارجه خواسته است برای کمک به تشکیل ائتلافی علیه داعش به خاورمیانه برود و نیز،  چاک هیگل وزیر دفاع را مامور کرده است مجموعه ای گزینه  برای مقابله  با  داعش تهیه کند.

اوباما گفت جامعه بین المللی  می تواند در حمایت هوایی از نیروهای نظامی عراق و نیز  در زمینه آموزش و  تأمین تجهیزات  نقش ایفا کند.

 

 اخبار بین الملل - انتخاب


ویدیو مرتبط :
انیمیشن اوباما و جان کری و تروریست داعش+فیلم ویدیو کلیپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش آمریکا را به مبارزه طلبید / اوباما: عملیات امریکا درعراق طول خواهد کشید



اخبار,ابو موسی» مدیر دفتر رسانه‌ای داعش


اخبار بین الملل - داعش آمریکا را به مبارزه طلبید

ابو موسی از آمریکا خواست به جای حمله هوایی به عناصر این گروه، سربازان خود را به عراق بفرستد تا داعش آن‌ها را شکست دهد.

«ابو موسی» مدیر دفتر رسانه‌ای داعش گفت که داعش آمریکایی‌ها در همه جا شکست می‌دهد و با بر افراشتن پرچم خود در کاخ سفید، در آمریکا خلافت اسلامی اعلام می‌کند.

گروه تروریستی داعش واشنگتن را تهدید کرد که خلافت اسلامی را در آمریکا اعلام می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «ابو موسی» مدیر دفتر رسانه‌ای داعش گفت که داعش آمریکایی‌ها در همه جا شکست می‌دهد و با بر افراشتن پرچم خود در کاخ سفید، در آمریکا خلافت اسلامی اعلام می‌کند.

ابو موسی از آمریکا خواست به جای حمله هوایی به عناصر این گروه، سربازان خود را به عراق بفرستد تا داعش آن‌ها را شکست دهد.

 

-------------------------

 

اوباما: عملیات امریکا درعراق طول خواهد کشید

اوباما گفت : امریکا به کمک نظامی ومشورتی خود به دولت بغداد و نیروهای کرد ادامه خواهد داد وبراهمیت تشکیل یک دولت فراگیر ازسوی خود عراقی ها تاکید دارد.

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا روز شنبه اعلام کرد: حملات هوایی امریکا به انهدام سلاح وتجهیزات داعش منجر خواهد شد تا ازحمله آنها به اربیل مرکز کردستان عراق جلوگیری کند ولی این عملیات ممکن است مدتی طول بکشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ازواشنگتن، اوباما به خبرنگاران گفت: ˈ من فکر نمی کنم که ما بتوانیم این مشکل را طی چند هفته حل کنیم. ˈ

وی پیش از ترک واشنگتن به مقصد ماساچوست برای تعطیلات دو هفته ای در یک کنفرانس خبری کوتاه گفت: این طرح احتمالا یک طرح بلندمدت خواهد بود.

اوباما گفت: امریکا به کمک نظامی ومشورتی خود به دولت بغداد و نیروهای کرد ادامه خواهد داد وبراهمیت تشکیل یک دولت فراگیر ازسوی خود عراقی ها تاکید دارد.

اوباما گفت:ˈ من فکر می کنم که این یک زنگ بیدار باش برای عراقی ها در بغداد خواهد بود تا دریابند که ما قصد داریم درنحوه عملکرد خودشان باز اندیشی کنند . ˈ

اوباما روزپنجشنبه به ارتش امریکا اجازه داد کمک های بشردوستانه از هوا برای جلوگیری ازآنچه که وی ˈ نسل کشی ˈ فرقه مذهبی باستانی یزیدی درعراق خواند فرو بریزند وحملات هدفمند علیه رزمندگان داعش درشمال عراق انجام دهند. این عملیات محدود وبرای حفاظت ازامریکاییان شاغل درمنطقه خواهد بود.

اخبار بین الملل - ایلنا،ایرنا