اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما:تلاش های دیپلماتیک جدیدی را در خصوص ایران اغاز خواهم کرد/در ماه های آتی با تهران مذاکره می کنیم



قول اوباما در اولین کنفرانس خبری خود پس از پیروزی در انتخابات:

تلاش های دیپلماتیک جدیدی را در خصوص ایران اغاز خواهم کرد/در ماه های آتی با تهران مذاکره می کنیم

وی اظهار داشت: من در خصوص حزئیات مذاکرات سخن نمی گویم اما می توانم بگویم که ما می خواهیم مساله حل شود و اگر ایران در مورد حل مساله جدی باشد ما اجازه نخواهیم داد پروتکل های دیپلماتیک ما را محدود کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : دیلی استار نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا  در اولین کنفرانس خبری خود از زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قول اغاز تلاش های دیپلماتیک جدیدی در جهت حل مسئله ی هسته ای ایران را داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: در مورد ایران، باید بگویم که به شدت خواستار حل دیپلماتیک مشکلات هستم.

وی اضافه کرد: من در ماه های آتی سعی می کنم که مذاکره ای بین ایران و نه تنها ما بلکه جامعه بین المللی انجام شود تا ببینیم مسئله حل می شود یا خیر.

اوباما افزود: من قول نمی دهم که ایران از دربی وارد شود که نیاز دارد از آن وارد شود.

وی با بیان اینکه هنوز فرصت برای حل دیپلماتیک مسئله ی ایران وجود دارد گفت:  باید راهی برای بهره گیری ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای وجود داشته باشد که مغایر با تعهدات بین المللی این کشور نباشد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما سخت ترین تحریم ها در تاریخ را علیه ایران اعمال کرده ایم و انها بر اقتصاد ایران تاثیر داشته اند.

وی اظهار داشت: من در خصوص حزئیات مذاکرات سخن نمی گویم اما می توانم بگویم که ما می خواهیم مساله حل شود و اگر ایران در مورد حل مساله جدی باشد ما اجازه نخواهیم داد پروتکل های دیپلماتیک ما را محدود کند./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
آمادگی اوباما برای مذاکره با ایران و روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به خبر «پیشنهاد مذاکره اوباما به ایران در 5 ماه آینده»



واکنش آمریکا به خبر «پیشنهاد مذاکره اوباما به ایران در 5 ماه آینده»

نولاند در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: معاون «کاترین اشتون»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکی از مذاکره کنندگان ایرانی گفت‌وگو کرده تا زمان و مکان احتمالی برای دیدار تهران با گروه 1+5 را مشخص کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد ادعای تلویزیون اسرائیل مبنی بر پیشنهاد مذاکره اوباما به ایران ، ابراز بی اطلاعی کرد.

ویکتوریا نولاند در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سئوال که آیا واشنگتن به تهران گفته، ظرف چهار تا پنج ماه، مذاکرات جداگانه‌ و موضوع به موضوعی با ایران برگزار خواهد کرد آنهم بدون مشورت با اسرائیل، اظهار داشت: من از این مطلب خبر ندارم.

وی افزود: اسرائیل متحد و شریک ماست و ما مرتبا با آنها مشورت می‌کنیم و کاملا در این زمینه شفاف عمل می‌کنیم.

نولاند در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: معاون «کاترین اشتون»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکی از مذاکره کنندگان ایرانی گفت‌وگو کرده تا زمان و مکان احتمالی برای دیدار تهران با گروه 1+5 را مشخص کنند.

وی افزود: ما کماکان به طور شفاف به طرف ایرانی اعلام می‌کنیم اگر آنها جدی باشند، باب مذاکره باز است به ویژه در چارچوب گفت‌وگوهای دوجانبه./انتخاب