اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انگلیس: به دلیل مخالفت پارلمان، در حمله به سوریه مشارکت نمی کنیم



حمله به سوریه

انگلیس: به دلیل مخالفت پارلمان، در حمله به سوریه مشارکت نمی کنیم

لایحه دولت بریتانیا برای دریافت مجوز حمله نظامی به سوریه با 285 رای مخالف و 272 رای موافق پارلمان روبه روشد.

انگلیس اعلام کرد: به دلیل مخالفت پارلمان، در حمله به سوریه مشارکت نمی کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، فیلیپ هاموند وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد این کشور در هیچ اقدام نظامی علیه سوریه مشارکت نخواهد کرد. این تصمیم پس از مخالفت پارلمان بریتانیا با مشارکت لندن در حمله نظامی به سوریه اتخاذ می شود.

کاخ سفید آمریکا هم در واکنش اعلام کرد: آمریکا ممکن است به تنهایی به سوریه حمله کند.

مجلس نمایندگان بریتانیا پنجشنبه شب پس از برگزاری جلسه ای علنی و شنیدن دلایل دولت و نظرات موافق و مخالف، به مشارکت در حمله نظامی به سوریه، رای منفی داد.

لایحه دولت بریتانیا برای دریافت مجوز حمله نظامی به سوریه با 285 رای مخالف و 272 رای موافق پارلمان روبه روشد.

هاموند که در برنامه نیوز نایت شبکه بی بی سی سخن می گفت افزود: امیدوار بودیم اعلام دلایل ما برای مشارکت در حمله به سوریه با موافقت پارلمان روبه رو شود اما نگرانی زیادی درباره درگیر شدن در خاورمیانه وجود دارد.

وی افزود: آمریکا از اینکه بریتانیا در حمله به سوریه مشارکت نمی کند؛ احساس ناامیدی خواهد کرد. عدم مشارکت بریتانیا، اقدام نظامی علیه سوریه را متوقف نخواهد کرد.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا هم بعد از رای مخالف پارلمان این کشور به مشارکت در حمله نظامی به سوریه گفت: از اراده پارلمان، عبور نخواهیم کرد. واضح است که پارلمان خواهان مشارکت ما در چنین اقدام نظامی نیست و کابینه لندن هم در همین چارچوب کار خواهد کرد.

قبل از این مقامات بریتانیا ضمن مسؤول دانستن دولت سوریه در حمله شیمیایی اخیر صورت گرفته در این کشور، بر لزوم حمله نظامی به سوریه برای "مجازات دمشق" تاکید کرده بودند./عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
واکنش مردم انگلیس به مشارکت لندن در حمله به سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت آمریکا با حمله به سوریه به دلیل نگرانی از رویارویی نظامی با ایران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مخالفت آمریکا با حمله به سوریه به دلیل نگرانی از رویارویی نظامی با ایران

آمریکا به دلیل نگرانی از رویارویی نظامی با ایران، با دخالت نظامی در سوریه مخالفت می کند.

به گزارش عصر ایران ، یک منبع آگاه در ترکیه به روزنامه السیاسه کویت گفته است: آمریکا از مهمترین مخالفان دخالت نظامی خارجی در سوریه است و دلیل آن، نگرانی از بروز درگیری گسترده و پرهزینه با ایران است.

وی افزود: بریتانیا و فرانسه از حامیان اقدام نظامی علیه سوریه هستند و هم اکنون رایزنی های سری را با مقامات ارشد روسیه انجام می دهند تا در صورت اقدام نظامی در سوریه، بی طرفی مسکو تضمین شود.

این منبع آگاه اضافه کرد: اسرائیل و لابی حامیان تل آویو در آمریکا نقش مهمی را تحریک واشنگتن به مخالفت با دخالت نظامی در سوریه ایفا می کنند. دلیل این مخالفت، امنیت منطقه جولان سوریه است که هم اکنون در اشغال نظامی اسرائیل قرار دارد.

آمریکا همچنین نگران است اقدام نظامی علیه سوریه، به تغییرات ریشه ای در عراق منجر شود.

وی افزود: آمریکا به شرکای غربی خود گفته است موافق اقدام نظامی در سوریه است البته تنها پس از کناره گیری اسد از قدرت و علیه گروه های تندرو و نزدیک به القاعده برای منع آنها از ورود به دمشق و به دست گرفتن قدرت. به اعتقاد آمریکا، گروه های مخالف تندرو را می تواند با اقدام نظامی، از در اختیار گرفتن قدرت، منع کرد.

این گزارش اضافه می کند: دولت عراق به ریاست نوری مالکی اطلاعات بزرگنمایی شده ای را درباره حجم حضور نظامی ایران در سوریه و شدت واکنش گروه های مسلح شیعه در عراق و لبنان به سرنگونی احتمالی بشار اسد در اختیار آمریکا گذاشته است.

از جمله این اطلاعات می توان به این موضوع اشاره کرد که در صورت اقدام نظامی علیه سوریه، نیروهای نظامی ایران وارد خاک عراق خواهند شد. به همین دلیل آمریکا خواهان درگیر شدن در جنگ ناگهانی و گسترده با ایران نیست.

آمریکا ترجیح می دهد بحران سوریه در وضعیت فعلی آن همراه با پیشرفت های کُند مخالفان باقی بماند تا اینکه در نهایت به شورش در نیروهای ارتش سوریه منجر شود و این بهترین گزینه به نظر باراک اوباماست./عصرایران