اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انواع معافیت کفالت اعلام شد


معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی ناجا انواع معافیتهای کفالت و شرایط کلی آن را تشریح کرد.

سرهنگ محمدرضا اکبرحلوائی در تشریح انواع معافیتهای کفالت گفت:

1. پدر 59 سال تمام و بالاتر

2. پدر کمتر از 59 سال که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند مراقبت باشد.

3. مادر فاقد همسر ( همسر مادر فوت شده و یا از یکدیگر طلاق گرفته باشند) یا شوهر مادر (ناپدری مشمول) که بیش از 70 سال سن داشته باشد و یا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی بیمار و نیازمند به مراقبت باشد.

4. پدربزرگ (پدری یا مادری) فاقد فرزند پسر که بیش از 70 سال سن داشته و یا نیازمند مراقب به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی باشد.

5. مادربزرگ(پدری یا مادری) فاقد همسر و فرزند پسراست.

6. برادر بیش از 18 سال فاقد همسر، فاقد فرزند سالم بالای 18 سال و فاقد پدر، که به تشخیص شورای پزشکی نیازمند مراقبت باشد.

7. خواهر بیمار بیش از 18 سال فاقد پدر، همسر و فرزند که نیازمند مراقبت به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی است.

8. خواهر مجرد ازدواج نکرده، فاقد پدر دارای سن 18 تا 24 سال تمام باشد.

9. خواهر و برادر صغیر که فاقد پدر باشند.

سرهنگ اکبرحلوائی افزود: برای احراز شرایط معافیت کفالت علاوه بر موارد فوق، داشتن سه شرط ذیل برای کلیه متقاضیان معافیت کفالت الزامی است:

1. فرد به سن مشمولیت رسیده باشد.

2. مشمول فاقد غیبت باشد.

3. مشمول یگانه مراقب و نگهدارنده از شخص مکفول (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ، مادربزرگ) باشد و در صورتیکه مشمول دارای برادر بالای 18 سال دیگری نیز باشد، در صورتی واجد شرایط معافیت کفالت است که بنا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی آن برادر قادر به سرپرستی و مراقبت از شخص مکفول نباشد.

سرهنگ حلوائی افزود: در معافیت کفالت جد و جده، پدربزرگ و مادربزرگ باید فاقد نوه ذکور بالای 18 سال سالم دیگری باشند و در معافیتهایی که نداشتن پدر شرط است مانند کفالت خواهر و برادر صغیر و امثالهم چنانچه پدر با رای مراجع قضایی زندانی بوده و حداقل یکسال از حبس قطعی وی باقی مانده باشد نیز مشمولان می توانند در صورت دارا بودن شرایط تقاضای کفالت کند.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
اعلام معافیت های مالیاتی حقوق بگیران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات مربوط به معافیت کفالت پدر اعلام شد


معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی جزئیات مربوط به معافیت کفالت را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی جزئیات مربوط به معافیت کفالت را اعلام کرد.

سرهنگ محمد رضا اکبر حلوایی اظهار داشت: همانگونه که در گذشته نیز اطلاع رسانی شد، یکی از موارد اصلاح شده در قانون خدمت وظیفه عمومی، تغییر شرط سنی در معافیت کفالت پدر، از 59 سال تمام به 65 سال تمام بوده است که در این بین برخی از مشمولان که تا چهارم فروردین ماه سال جاری واجد شرایط معافیت کفالت پدر 59 سال تمام بوده اند ممکن است، به دلیل عدم آگاهی یا برخی مشکلات نتوانسته باشند تا تاریخ مذکور درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس +10) به ثبت برسانند.

وی ادامه داد:  این افراد در صورتی که همچنان واجد شرایط معافیت کفالت پدر بالای 59 سال تمام هستند با مساعدت سازمان فقط سی ویکم شهریور ماه سال جاری مهلت دارند تا درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به ثبت برسانند که در این صورت برابرمقررات سال 90 به وضعیت آنان رسیدگی می شود.

سرهنگ حلوایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاریخ در نظر گرفته شده برای مشمولان واجد شرایط معافیت کفالت پدر 59 سال تمام در برخی از رسانه ها به اشتباه تاریخ دیگری عنوان شده، لذا لازم است به این نکته توجه شود که مهلت در نظر گرفته شده (تا پایان شهریور سال 91) صرفا به مشمولانی تعلق می گیرد که تا تاریخ چهارم فروردین ماه سال جاری واجد شرایط معافیت فوق هستند.