اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام زاغه مهمات در ترکیه



انهدام زاغه مهمات در ترکیه

انفجار حدود ساعت شش و پانزده دقیقه به وقت محلی و در بخش انبار نارنجک دستی روی داد. علت انفجار مشخص نیست اما منابع دولتی ترکیه وقوع خرابکاری عمدی را رد کرده اند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جام نیوز؛ بی بی سی فارسی (BBCPersian) امروز خبر داد: «وقوع انفجار در یکی از تاسیسات نظامی ترکیه چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است. منابع ارتش ترکیه گزارش کردند که در انفجار در بخشی از یک انبار مهمات در استان افیون این کشور، بیست و پنج نظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده اند.»

براساس این گزارش، انفجار حدود ساعت شش و پانزده دقیقه به وقت محلی و در بخش انبار نارنجک دستی روی داد. علت انفجار مشخص نیست اما منابع دولتی ترکیه وقوع خرابکاری عمدی را رد کرده اند. وزیر محیط زیست ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت: «دلیل انفجار قطعا حملات تروریستی نبوده و حزب کارگران کرد ترکیه (پ‌ک‌ک) در این واقعه دست نداشته است.»

این مقام دولتی همچنین به غیرنظامیان محلی هشدار داد که به هیچ وجه به محل انفجار نزدیک نشوند زیرا مقادیری نارنجک عمل نکرده در اطراف پراکنده شده است و ماموران ارتش به خنثی کردن آن ها مشغولند.

طبق این گزارش، به علت شدت انفجار، شناسایی فوری برخی از قربانیان این حادثه امکان پذیر نبوده و اجساد آنان برای آزمایش دی.ان.ای به یک بیمارستان نظامی در آنکارا انتقال یافته است.

بر پایه گزارش تکمیلی جام سیاسی، منابع مطلع اصابت خمپاره را دلیل اصلی منفجر شدن زاغه مهمات ارتش ترکیه اعلام کرده اند.

درگیری مسلحانه ارتش ترکیه و گروه پ‌ک‌ک سال هاست که ادامه داشته و تلفات سنگینی، از جمله به نیروهای دولتی، وارد کرده است. اخیرا همزمان با تشدید دخالت آنکارا در سوریه و پشتیبانی مالی، نظامی و لجستیک ترک ها از شورشیان مسلح مخالف بشاراسد، کردهای ترکیه نیز بر تحرکات خود علیه دولت مرکزی افزوده اند./جام نیوز

 


ویدیو مرتبط :
حمله به فرودگاه و زاغه مهمات ارتش سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخبار تکمیلی از انفجار زاغه مهمات؛ زاغه مهمات در داخل پادگان و محوطه باز منفجر شده است



 

 

اخبار تکمیلی از انفجار زاغه مهمات؛ زاغه مهمات در داخل پادگان و محوطه باز منفجر شده است

 

نماینده شهریار در مجلس گفت که زاغه مهمات منفجر شده در پادگان بیدگنه، در داخل پادگان و در محوطه ای باز منفجر شده است.

 

حسین گروسی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به انفجار در پادگان بیدگنه گفت: این انفجار در داخل پادگان و در محوطه ای باز رخ داده است.

وی در این باره افزود: انفجار رخ داده تلفاتی هم درپی داشته اما تعداد مجروحین حادثه زیاد نیستند.

نماینده شهریار در مجلس تصریح کرد: هم اکنون آمبولانس ها و گروه های امدادی برای انتقال مجروحین حادثه در محل حضور دارند.

گروسی ادامه داد: کارشناسان مربوطه در محل پادگان حاضر شده و مشغول بررسی حادثه انفجار زاغه مهمات هستند..../فارس