اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام باند سرقتهای خشن در بهشت سارقان



اخبار ,اخبار حوادث ,پرونده سرقت

 

اخبار حوادث - انهدام باند سرقتهای خشن در بهشت سارقان

دزدان حرفه ای که در مناطق مرکزی پایتخت اقدام به زورگیری و کیف قاپی می کردند؛ هنگام نقد کردن چک سرقتی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مهر، 26 مرداد امسال فردی با مراجعه به کلانتری 129 جامی به مأموران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 اقدام به سرقت کیف دستی همسرش ، از داخل خودرو و در پشت چراغ قرمز کرده اند  .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کیف قاپی" و به دستور قاضی ذکیپور ، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : همراه هسرم و داخل ماشین ، در پشت چراغ قرمز تقاطع خیابان جمهوری – حافظ ایستاده بودم که یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین جوان به ماشین نزدیک شد و در حالیکه پنجره سمت شاگرد راننده پائین بود و همسرم کیف دستی اش را بر روی پاهایش گذاشته بود ، اقدام به سرقت کیف وی کرده و در خلاف جهت خیابان از محل متواری شدند  .

با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر اینکه در داخل کیف دستی همسرش یک فقره چک بانکی همراه با درج مبلغ و امضا وجود داشته ، بلافاصله هماهنگی های لازم با شعبه بانک مورد نظر در منطقه مسعودیه انجام شد .30 مرداد فردی با مراجعه به شعبه بانک منطقه مسعودیه قصد وصول چک سرقتی را داشت که بلافاصله با توجه به هماهنگی های صورت گرفته مأموران کلانتری در محل حاضر ، این شخص دستگیر و در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

این شخص پس از اطلاع از موضوع سرقت چک ، در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت که برگ چک را از فردی به نام حامد 21 ساله دریافت کرده است . در ادامه و با شناسایی هویت دقیق حامد ، تصویر وی نیز از سوی مالباخته و به عنوان راننده موتورسیکلت مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی حامد از سوی مالباخته ، کارآگاهان با شناسایی محل تردد وی در محدوده میدان راه آهن ، وی را در دستگیر و به پایگاه هشتم آگاهی منتقل کردند اما وی در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت شد و مدعی بود که چک را به صورت اتفاقی و در داخل خیابان پیدا کرده!! . با توجه به اظهارات حامد ، مواجهه حضوری میان مالباخته و حامد انجام و این بار وی مجبور به اعتراف شد و علاوه بر معرفی همدست خود به نام "رسول . ح" 20 ساله به سرقت های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران از جمله در خیابان جمهوری ، نازی آباد ، نوفل لوشاتو ، جمال زاده و ... اعتراف کرد .

با معرفی دیگر متهم پرونده، کارآگاهان با بررسی سوابق "رسول"  موفق به شناسایی وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف "کیف قاپی" و "سرقت از داخل خودرو" دستگیر و روانه زندان شده بود .

با شناسایی مخفیگاه رسول در منطقه نازی آباد، وی نیز به همراه یکی از متهمان سابقه دار به نام سعید . م هشتم دی ماه دستگیر و پس از انتقال به پایگاه هشتم به سرقت های کیف قاپی از داخل خودرو و در پشت چراغهای قرمز به همراه دیگر متهمان اعتراف کرد .

در بازرسی از مخفیگاه متهمان و با کشف مقادیری از اموال و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر از جمله چندین عدد عابر بانک و ... ، تعداد دیگری از مالباختگانی که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت اموال ، وجوهات نقد و ... قرار گرفته بودند ، شناسایی و برای پیگیری شکایت خود به پایگاه هشتم آگاهی دعوت شدند.

همزمان با شناسایی و دعوت از مالباختگان ، تراکنش مالی عابر بانک های سرقتی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. در بررسیهای تراکنش مالی یکی از عابر بانکهای سرقتی و بر اساس اعترافات متهمان مشخص شد که حامد و رسول پس از سرقت یک کیف دستی حاوی عابر بانک در خیابان جمال زاده با مراجعه به یک مغازه فروش لوازم ورزشی اقدام به خرید دو کفش ورزشی به مبالغ یک میلیون و 680 هزار تومان کرده اند .

سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به ارتکاب سرقت های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران و به دستور قاضی ذکی پور ، بازپرس پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان صادر شده است. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر – خیابان 12 فروردین مراجعه کنند . همچنین از تمام شهروندان که از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص اقدامات مجرمانه متهمین را از طریق شماره تماس 21866093 در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند .
اخبار حوادث - مهر

 


ویدیو مرتبط :
انهدام باند سارقان اینترنتی در مازندران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام باند سارقان مغازه ها در اصفهان



 

  اعضای باندی كه از مغازه های سطح شهر اصفهان سرقت می كردند، توسط پلیس این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

اعضای باندی كه از مغازه های سطح شهر اصفهان سرقت می كردند، توسط پلیس این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ محسن عقیلی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار كرد: در پی وقوع یك فقره سرقت از یكی از مغازه های سطح شهر اصفهان، موضوع به صورت ویژه در دستور كار ماموران كلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

وی اذعان كرد: ماموران با تحقیقات گسترده موفق شدند خریدار اموال مسروقه را شناسایی و در بازرسی از مغازه وی، اموال مسروقه به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال را كشف و ضبط كنند.

این مقام مسوول بیان كرد: در بازجویی از مالخر دستگیر شده، مشخص شد ۳ نفر ناشناس اموال مسروقه را به وی فروخته اند و برای وصول پول روزهای آینده به مغازه اش مراجعه می كنند.

وی گفت: با تعقیب و مراقبت های شبانه روزی ماموران هر سه سارق به نام های محمد، فرهاد و رضا كه دارای چندین فقره سابقه كیفری بودند، دستگیر شدند.... / جام جم آنلاین