اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار امروز در تهرانپارس مواد محترقه بود/ بمب گذاری نداشتیم



فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: انفجار امروز در محله تهرانپارس تهران مربوط به مواد محترقه بوده است.

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان صبح امروز اعلام کرد: ساعت 10 و 12 دقیقه 29 اردیبهشت ماه انفجاری در محدوده منطقه تهرانپارس، در شرق تهران اتفاق افتاد، که بلافاصله نیروهای پلیس و واحد های امدادی در محل حاضر شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: پس از بررسی مشخص شد جوان 25 ساله ای که مشغول جمع آوری مواد بازیافتی سطل زباله بود، متوجه بسته ای شده و قصد بیرون آوردن آن را داشت اما ناگهان بسته مذکور منفجر که به مجروحیت جوان از ناحیه دست و صورت منجر گردید.

وی افزود: به دنبال این موضوع کارشناسان چک و خنثی سازی پلیس، بلافاصله در محل حاضر و نسبت به بررسی حادثه اقدام کردند که در بررسی های فنی مشخص شد مواد استفاده شده شامل مواد محترقه دست ساز بوده و هیچ گونه اثری از وجود مواد منفجره در بسته مذکور دیده نمی شود.

رییس پلیس تهران بزرگ در ادامه ضمن توصیه به شهروندان در خصوص عدم نگهداری مواد محترقه و خطرساز در منزل، گفت: شهروندان در نظر داشته باشند که نگهداری مواد محترقه، خطرناک بوده و امکان بروز حادثه در هر لحظه وجود دارد و بر همین اساس از شهروندان درخواست می شود در صورت وجود مواد محترقه در منزل و محل کار، موارد را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند تا ماموران چک و خنثی سازی پلیس پایتخت نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند.
 


ویدیو مرتبط :
انفجار مهیب در کارخانه مواد محترقه!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند سرنخ کلیدی از انفجار بوستون: بمب‌گذار با مواد علف‌کش بمب ساخته بود؟



چند سرنخ کلیدی از انفجار بوستون: بمب‌گذار با مواد علف‌کش بمب ساخته بود؟

بررسی تکه‌های بر جای مانده از بمب منفجر شده بوستون ممکن است به کشف سرنخ‌هایی حیاتی منجر شود، که به شناسایی عامل یا عاملین دو بمب‌گذاری مسابقه دو ماراتن این شهر کمک نماید.

 

انفجار بوستون,اخبار انفجار بوستون

بررسی تکه‌های بر جای مانده از بمب منفجر شده بوستون ممکن است به کشف سرنخ‌هایی کلیدی منجر شود که به شناسایی عامل یا عاملین دو بمب‌گذاری مسابقه دو ماراتن این شهر کمک کند. اگر بقایای کافی از انفجار بمب بر جای مانده باشد، این امکان وجود دارد که بتوان جزئیات بیشتری درباره طراحی، سیستم انفجاری، و نوع مواد منفجره و چاشنی آن کشف کرد.

به گزارش نیوساینتیست، رولند آلفورد از موسسه Alford Technologies چیپنهام انگلستان که به ساخت تجهیزات خنثی‌سازی بمب اشتغال دارد، می‌گوید: «حدس من این است که آنها بمب‌های کنترل از راه دور بوده‌اند، چرا که دو وسیله خیلی نزدیک به یکدیگر کار گذاشته شده بودند.»

ممکن است بمب‌گذار از یک زمان‌سنج یا سوئیچ استفاده کرده باشد که با سیم به هم وصل شده بودند، اما استفاده از تلفن همراه یا کنترل رادیویی فرض محتمل‌تری است. هر کدام از آنها به وسیله سیم کارت، سابقه تماس‌های تلفنی، و یا کاغذ خرید قابل ردیابی است.

ماده منفجره علف‌کش؟

آلفورد می‌افزاید: «هر کدام از بخش‌هایی که توسط بمب‌گذار لمس شده باشد می‌تواند منبع خوبی برای به دست آوردن شواهد زیستی مانند دی‌ان‌ای، مو و یا اثر انگشت باشد.»

بررسی صحنه بمب‌گذاری نیز می‌تواند بسیار روشنگرانه باشد. بقایای بر جای مانده می‌تواند ماده مورد استفاده را مشخص کند، در حالی‌که تکه‌های باقی‌مانده از مدار بمب و یا ریزتراشه‌های تلفن همراه می‌تواند به شناسایی نوع تلفن و شبکه کمک کند. همچنین این امکان وجود دارد که بتوان آنتن فرستنده تلفن همراه را که گوشی مورد نظر اخیرا از آن ارتباط برقرار کرده است شناسایی نمود.

در صورتی‌که در انفجار این بمب از تلفن همراه استفاده شده باشد، تکنیک دیگری نیز برای شناسایی وجود دارد: بررسی سوابق آنتن‌های تلفن همراه منطقه تا بتوان سیگنال راه‌اندازی را شناسایی کرد. به گفته آلفورد، با توجه به اینکه بمب‌گذار خطر این کار را مد نظر داشته، محتمل‌تر این است که از یک کنترل از راه دور رادیویی برای انجام عملیات خرابکارانه خود و فرار بی‌دردسر از صحنه جرم استفاده کرده باشد.

بمب‌های منفجر شده در خط پایان مسابقه دو ماراتن همراه با نوری نارنجی رنگ منفجر شدند که دودی سفیدرنگی نیز به دنبال داشت. به گفته آلفورد این علامت نشان دهنده آن است که در ساختار بمب TNT و یا RDX وجود نداشته، چرا که آنها دود سیاه به همراه دارند؛ اما این احتمال وجود دارد که آنها بمب‌های خانگی دست‌ساز بر پایه کلرات باشند.

این بدان معناست که سرویس‌های اطلاعاتی باید به دنبال افرادی باشند که «به صورت آنلاین دستورالعمل و یا ویدئوهایی برای ساخت ماده منفجره با استفاده از علف‌کش‌های کلرات را جستجو کرده‌اند.»با تمام این اوصاف، ماموران اطلاعاتی کار سختی پیش‌رو دارند. به گفته آلفورد، «آنها نمی‌توانند صرفا اسکنری را روشن کنند و بمب‌گذار را پیدا کنند.»/خبرآنلاین