اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انصراف ولایتی قوت گرفت/آیا جلیلی نهایتا به نفع قالیباف کنار می رود؟



علی اکبر ولایتی,کناره گیری علی اکبر ولایتی

سایت فرارو نوشت:

انصراف ولایتی قوت گرفت

خبرها حاکی از آن است که به احتمال بسیار زیاد علی اکبر ولایتی نیز از صحنه رقابت ها کنار خواهد رفت.

خبرنگار فرارو از برخی نزدیکان آقای ولایتی کسب اطلاع کرد که وی، عمدتا به علت کسالت قلبی و خستگی مفرط ناشی از فعالیت های انتخاباتی، به نفع اصولگرایان کناره گیری خواهد کرد.

اخیرا یکی از سفرهای ولایتی، به علت ناراحتی قلبی لغو شده بود.

همچنین شنیده ها حاکی از آن است که آیت الله هاشمی رفسنجانی طی یک پیام شفاهی، از آقا ی ولایتی خواسته است که تا آخر در عرصه رقابت ها باقی بماند. در پیام ایشان آمده است که ادامه حضور ولایتی در عرصه رقابت ها موجب تقویت انقلاب خواهد شد.

با انصراف هوشمندانه ی آقای محمدرضا عارف از رقابت های انتخاباتی و حمایت آقای سید محمد خاتمی، عدم ائتلاف اصولگرایان موجب تفرقه آرای آنان و افزایش شانس تنها نامزد اصلاح طلبان خواهد شد.

محسن رضایی و سعید جلیلی تا کنون از کناره گیری به نفع اصولگرایان امتناع کرده اند.

فشارها بر جلیلی افزایش یافته است

آیا جلیلی نهایتا به نفع قالیباف کنار می رود؟

شایعاتی مبنی بر احتمال کنار رفتن جلیلی به نفع قالیباف به گوش می رسد.

در محافل سیاسی از افزایش احتمال عقب نشینی جلیلی به نفع قالیباف سخن به میان می آید.

سایت اخبار محرمانه نوشته است: با وحدت اصلاح طلبان و عقب نشینی عارف عملا اصولگرایان برای رسیدن به وحدت از سوی افکار عمومی تحت فشار هستند.در همین راستا ارایه تحلیل هایی مبنی بر کنار رفتن قالیباف و جلیلی به نفع همدیگر افزایش یافته است.در این میان هواداران قالیباف با اشاره به رای بالاتر قالیباف معتقدند که عقل حکم می کند جلیلی به نفع قالیباف کنار رود ولی هواداران جلیلی که بعضا انتقادات ایدئولوژیک و رفتاری جدی به قالیباف دارند؛شدیدا مخالف عقب نشینی او هستند.

جدیدترین خبرها که دال بر افزایش احتمال عقب نشینی جلیلی دارد؛سخنان علیرضا قزوه مشاور و نماینده فرهنگی دکتر سعید جلیلی در حوزه کتاب و نشر است که امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد دکتر جلیلی با دیگر کاندیداهای اصولگرا ائتلاف کند یا خیر؟ پاسخ داد: آقای جلیلی در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد و نیازی به ائتلاف نمی بیند اما اگر لازم باشد با آقای قالیباف ائتلاف کند این کار را انجام خواهد داد.

اخبار محرمانه مطلع شده است که بعد از نشر این خبر در تسنیم و مشرق این رسانه ها شدیدا مورد انتقاد هواداران جلیلی قرار گرفته اند و تیتر این اخبار تغییر کرد.

فرارو/خبرگزاری آریا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
عدالت و پیشرفت از نگاه قالیباف ولایتی و جلیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ ولایتی به احتمال کنار رفتن قالیباف به نفع جلیلی: نمی‌دانم والله! در نهایت از میان اصولگرایان تنها یک نفر کاندیدا می‌شود



علی اکبر ولایتی,انتخابات ریاست جمهوری92

پاسخ ولایتی به احتمال کنار رفتن قالیباف به نفع جلیلی: نمی‌دانم والله! در نهایت از میان اصولگرایان تنها یک نفر کاندیدا می‌شود

علی‌اکبر ولایتی در در واکنش به احتمال کنار نرفتن قالیباف به نفع سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در نهایت از میان اصولگرایان تنها یک نفر کاندیدا می‌شود.

این عضو ائتلاف پیشرفت صبح امروز در نشستی با خلبانان، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "سرانجام قالیباف به نفع جلیلی کنار خواهد کشید یا نه؟"، اظهار کرد: نمی‌دانم والله! ولی در نهایت از میان اصولگرایان تنها یک نفر کاندیدا می‌شود.

وی در بخشی از اظهارات خود با اشاره به اهمیت حمل و نقل هوایی اظهار کرد: هرجا که کارها به دست بخش خصوصی و به مردم سپرده شده، پیشرفت داشته‌ایم به جز برخی کارها که باید دست دولت باشد، بقیه امور مثل بانک‌ها و بیمه‌ها جز یکی - دو تا باید دست مردم باشد. نفت هم باید جز در بخش کشف و استخراج، به دست مردم سپرده شود، چراکه با تصدی دولتی پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: خصوصی‌سازی حمل و نقل هوایی جزو واجبات است و هر دولتی که می‌آید، موظف است آن را اجرا کند.

ولایتی در برابر این پرسش که "چرا خصوصی‌سازی به طور دقیق و کامل اجرا نمی‌شود و تنها بخشی از کارهای دولتی به بخش‌های دیگر سپرده می‌شود؟"، پاسخ داد: اینکه کار و درآمد را از یک جیب دولت، به جیب دیگر آن بدهند، خصوصی‌سازی نیست که این البته مخصوص این دولت هم نیست. اینکه بخشی از کارهای یک وزارتخانه به شرکت دولتی دیگری سپرده شود، هیچ هدف اقتصادی حاصل نخواهد شد. بسیاری از وزارتخانه‌ها برای جبران کمبود بودجه خود، از این شرکت‌ها استفاده می‌کنند که دستشان هم بازتر است و این بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر اینکه "تولید ثروت باید به دست خود مردم باشد"، افزود: ما باید از حالت مصرف کننده به تولید کننده تبدیل شویم و دولت نیز باید از تولید و واگذاری آن به مردم حمایت کند. هرچه دولت کم‌خرج‌تر باشد، به مصلحت است.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پایان اظهارات خود، بر ضرورت ثبات در بخش‌های مدیریتی و انتصاب افراد شایسته تاکید کرد./ایسنا