اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انصراف وزارت كشور از هر گونه «سیاسی‌كاری»



اخبار,اخبار سیاسی,وزارت كشور


 اخبار سیاسی  - انصراف وزارت كشور از هر گونه «سیاسی‌كاری»

نشست روز گذشته وزیر كشور با اصحاب رسانه محلی شد برای آنكه وزیر كشور بالاخره جوابی برای كم‌تحركی وزارتخانه متبوعش بدهد. بگوید كه چرا در سیاست داخلی كمرنگ است و خبری از آنچه كه باید در وزارت كشور باشد نیست.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز گذشته گفت كه نه تنها نمی‌خواهد كار سیاسی كند بلكه جلوی كار سیاسی را در وزارتخانه‌اش خواهد گرفت. گفت كه می‌خواهد «مدیریت سیاسی» كند و همه گرایش‌ها از تندترین اصلاح‌طلبان تا تندترین اصولگرایان را اگر در چارچوب قانون حركت كنند مورد حمایت قرار خواهد داد. سالن پیامبر اعظم وزارت كشور روز گذشته میزبان مدیرمسوولان و خبرنگاران رسانه‌ها بود تا رسانه‌ها از دغدغه‌هایشان بگویند و وزیر كشور از توقعاتش. دغدغه‌های رسانه‌ها طیف گسترده‌یی داشت.

 

از بی‌تحركی وزارت كشور در حوزه سیاسی گرفته تا عدم استفاده وزارت كشور از ظرفیت رسانه‌ها را شامل می‌شد. انتظارات از وزیر كشور بالا بود و وزیر كشور هم اتمام حجت كرد كه خبری از كار سیاسی در وزارتخانه‌اش نیست و همه‌چیز به مدیریت سیاسی ختم می‌شود. پاسخی كه وزیر كشور بالاخره یك سال بعد از آمدنش به ساختمان میدان فاطمی به منتقدانش داد.

 

منتقدانی كه برخی معتقدند وزیر كشور رنگ و لعاب سیاسی را از این وزارتخانه گرفته و برخی دیگر معتقدند كه وزارت كشور در مقابل اصلاح‌طلبان كوتاه آمده است. به هر حال سیاسی‌ترین وزارتخانه كشور روز گذشته از كار سیاسی انصراف داد و به سراغ مدیریت رفت تا شاید از تیر انتقاد هر دو طیف سیاسی كشور در امان بماند. حالا شاید فصل جدیدی از رفتارها و اقدامات وزارت كشور در راه باشدكه مورد قبول هیچ یك از طرفین نباشد.

در بحث وظایف سیاسی خلط مبحث شده است
به گزارش اعتماد، عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار كرد: توقع ما این است كه خارج از انفاق، عدالت و حق‌گرایی عمل نكنیم و پا را روی حق، كه مظهر اجتماعی آن قانون است، نگذاریم و باید بدانیم كه در مقابل خداوند پاسخگو هستیم. وی با بیان اینكه «در حوزه سیاسی ایراداتی به من وارد می‌شود»، گفت: این ایرادات این است كه چرا رنگ و لعاب سیاسی وزارت كشور را كم كرده‌ام. به نظر من بُعد توسعه‌یی اهمیت بیشتری دارد.

 

در برخی از مواقع در بحث وظایف سیاسی خلط مبحث شده و به جای اینكه مدیریت سیاسی كنیم، كار سیاسی كرده‌ایم. ما از بیت‌المال برای انجام امور سیاسی تغذیه نمی‌كنیم. وزیر كشور در ادامه گفت: در حوزه سیاست باید اعمال قدرت كنیم اما موضوع مهم‌تر این است كه قبل از حفظ قدرت باید قدرت را به دست بیاوریم و آن را تقویت كنیم. قدرت ما مردم است اگر در زمینه بیكاری و حاشیه‌نشینی كاری انجام ندهیم، قدرتی نیز نخواهیم داشت. رحمانی فضلی با بیان اینكه «اعلام حاكمیت در همه مناطق و اجرای سیاست‌های عمومی در كشور بر عهده وزارت كشور است »، گفت: این اقدامات باید با تناسب به شرایط انجام شود. پنج سال است كه رهبری نامگذاری سال‌ها را بر مبنای اقتصاد انجام می‌دهند.

حمایت از رسانه ها در لایحه احزاب
وی در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان كرد: احزاب، گروه‌ها، مطبوعات و رسانه‌ها اگر به دنبال قدرت هستند، قدرت را باید در آرا جست‌وجو كنند و علاوه بر آن قانون راه دیگری را برای كسب قدرت عنوان نكرده است. مبنای رضایتمندی مردم، اعتقادات دینی و شرایط زندگی است. وی در رابطه با موضوع حمایت از مطبوعات حزبی، تاكید كرد: ان‌شاءالله این موضوع را در قانون احزاب می‌آوریم.

 

وقتی از احزاب حمایت می‌كنیم، باید از مطبوعات آنها نیز حمایت شود. رحمانی فضلی بر اهمیت وجود اعتماد عمومی در جامعه تاكید كرد و گفت: اصحاب رسانه نقش زیادی در ایجاد اعتماد عمومی دارند و این اعتماد اساس توجه و تكیه مردم به حكومت و حكومت به مردم است. وزیر كشور در ادامه سخنانش در این نشست، به ضرورت و اهمیت نقد و نقادی در كشور اشاره كرد و افزود: نقد و انتقادپذیری امری حسنه است اما باید با رعایت همان نكته انصاف و عدالت باشد.

 اخبار سیاسی - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
معاون سیاسی وزیر كشور وارد ارومیه شد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهلت يك ماه مجلس به وزارت كشور



 

دولت موظف به تعيين تعرفه واردات ماشين‌آلات

 

يحيي‌زاده خبر داد:

مهلت يك ماه مجلس به وزارت كشور براي اجراي طرح عفاف و حجاب


40 نفر از نمايندگان از جمله 8 عضو فراكسيون زنان درباره طرح عفاف و حجاب در اين رابطه از آقاي مصطفي محمدنجار سوال داشتند/ وزير كشور هم قول داد كه ظرف يك ماه در اين زمينه فعاليتي بهتر از گذشته انجام دهد و گزارش آن را تقديم مجلس كند.

عضوكميسيون فرهنگي مجلس از مهلت يك ماهه نمايندگان به وزارت كشور براي اجراي طرح عفاف و حجاب خبر داد.
سيدجلال يحيي‌زاده نماينده تفت و ميبد، درگفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالي در مورد جلسه كميسيون فرهنگي مجلس با وزير كشور درباره پيگيري وضعيت حجاب در كشور، اظهار داشت: 40 نفر از نمايندگان از جمله 8 عضو فراكسيون زنان درباره طرح عفاف و حجاب در اين رابطه از آقاي مصطفي محمدنجار سوال داشتند. وزير كشور هم قول داد كه ظرف يك ماه در اين زمينه فعاليتي بهتر از گذشته انجام دهد و گزارش آن را تقديم مجلس كند.
به گفته وي، اگر سوال‌كنندگان در موعد مقرر قانع شوند، سوال از وزير كشور منتفي مي‌شود. در غير اين صورت اين سوال به صحن علني ارجاع مي‌شود.
يحيي‌زاده ادامه داد: نمايندگان بجاي قانع شدن يا قانع نشدن از پاسخ وزير كشور، اصالت بينابيني ‌را انتخاب كردند. لذا يك ماه فرصت دادند تا وزارت كشور در زمينه عفاف و حجاب خود راجمع وجور كند...../تحلیل:ایلنا