اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انجمن بیهوشی: کمبود داروی بیهوشی رفع شد/ برای کاهش قیمت دارو فکری شود



داروی بیهوشی ,قیمت دارو

انجمن بیهوشی: کمبود داروی بیهوشی رفع شد/ برای کاهش قیمت دارو فکری شود

رییس انجمن بیهوشی ایران از رفع مشکلات مربوط به کمبود داروهای بیهوشی در کشور خبر داد. 

دکتر محمد مهدی قیامت  درباره مشکلاتی که پیش از این به دلیل کمبود داروهای بیهوشی بوجود آمده بود، گفت: به طور جدی به این مساله رسیدگی و موضوع مربوط به کمبود داروهای بیهوشی حل شد.
 
وی افزود: البته همچنان کمبودهای مقطعی ناشی از مشکلات مربوط به ترخیص داروها و حمل و نقل آن را داریم. امیدواریم این کمبودها نیز هر چه سریع‌تر با درایت مسوولان وزارت بهداشت رفع شود.
 
وضعیت بازار دارویی کشور هنوز راضی کننده نیست
این عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در مقایسه بازار دارویی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: هرچند وضعیت بازار دارویی کشور در مقایسه با نیمه دوم سال گذشته بسیار بهتر شده اما هنوز راضی کننده نیست.
 
وی در عین حال گفت: قیمت‌ داروها بالاست و باید فکری به حال تعدیل قیمت دارو در کشور یا پوشش بیمه‌ای آن صورت گیرد.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
برای رفع عوارض داروی بیهوشی در عمل جراحی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش قیمت 20 قلم داروی جدید بیماران خاص/ پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها



پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد
کاهش قیمت 20 قلم داروی جدید بیماران خاص/ پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها

رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت از اضافه شدن 20 قلم داروی جدید تا پایان این هفته به فهرست داروهای حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج که از مهرماه سال جاری مشمول کاهش قیمت به نرخ سال گذشته شدند، خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌و‌گو با  ایسنا ، درپاسخ به پرسشی پیرامون زمان آغاز مرحله دوم تخصیص یارانه دارو به بیمه‌ها، عنوان کرد: تخصیص اعتبار به بیمه‌ها طبق روال در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها، ادامه داد:‌ تاکنون 400 میلیارد تومان اعتبار را توزیع کرده‌ایم و در آبان ماه نیز مرحله دوم توزیع اعتبار به بیمه‌ها انجام می‌شود. در واقع بناست این اعتبارات دارویی ماهانه پرداخت شوند.

افزوده شدن 20 قلم داروی به فهرست داروهای حمایتی تحت پوشش بیمه
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال بررسی 20 قلم داروی جدید برای اضافه شدن به فهرست داروهای حمایتی تحت پوشش بیمه برای اعطای اعتبار و کاهش قیمت آنها در این هفته هستیم، گفت: این اقلام داروهای بسیار گران قیمتی هستند که بیماران صعب‌العلاج به آن‌ها نیاز دارند. یک جلسه دو روز گذشته در این خصوص داشتیم و انشالله یک جلسه دیگر هم با حضور مدیران مربوط خواهیم داشت که به محض نهایی شدن ابلاغ می‌شود.

دیناروند درباره مشکلات دارویی بیماران «ام اس»، گفت: اقدامات خوبی برای بیماران «ام اس» انجام شده است. داروهای ایرانی این بیماران تقریبا رایگان است و داروهای خارجی هم تا 70 درصد حمایت می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز 136 قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج مشمول دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز شده و قیمت آنها به سال قبل بازگشته است.

پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه‌ها

ایسنا