اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقام جویی مجازی به دلیل شنیدن پاسخ منفی در مراسم خواستگاری



اخبار,اخبار حوادث ,انتقام جویی مجازی

 

اخبار حوادث - انتقام جویی مجازی به دلیل شنیدن پاسخ منفی در مراسم خواستگاری

فردی كه تصاویرخصوصی شهروندی را به بهانه پاسخ منفی خواستگار مورد علاقه اش در فضای مجازی منتشر كرده بود توسط پلیس فتا اصفهان شناسایی شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، سرپرست پلیس فتا استان اصفهان گفت : در پی شکایت فردی مبنی بر انتشار عكس ها و تصاویر خصوصی در فضای مجازی و هتک حیثیت وی ، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

سرهنگ  مرتضوی  افزود: با بررسی های علمی در فضای سایبر متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی به پلیس فتا منتقل شد .

این مقام انتظامی اظهار داشت : متهم در مراحل اولیه تحقیق هر گونه بزه انتسابی را به خود رد می كرد ،ولی در ادامه با مواجهه دلایل و مدارك جمع آوری شده ،اعتراف كرد و بیان داشت:با شاکی قصد ازدواج داشتم ،ولی وی با ازدواج با من موافقت نكرد و در اقدامی تلافی جویانه تصاویر وی را كه در اختیار من بود در صفحه مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر كردم.

سرهنگ  مرتضوی در خاتمه به همشهریان و هموطنان عزیز توصیه کرد:عكس های شخصی و خانوادگی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهید و این نكته را همیشه به یاد داشته كه افراد غریبه همیشه غریبه هستند و به نزدیكترین دوست خود نیز اعتماد نكنید.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
دلایل پاسخ منفی شنیدن از خانم ها! /آرمان داوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقام مجازی به دلیل پاسخ منفی به در‌خواست‌های بی‌شرمانه



فردی كه با بدست آوردن تصاویر شخصی و خانوادگی یكی از شهروندان و انتشار آن در یكی از شبكه های اجتماعی مجازی موجب آبروریزی وی شده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

انتقام مجازی به دلیل پاسخ منفی به در‌خواست‌های بی‌شرمانهبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت:در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فردی عكس های شخصی وی را در یكی از شبكه های اجتماعی مجازی همراه با مطالب غیراخلاقی و كذب درج نموده ، بررسی موضوع در دستور كار پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ " مرتضوی" افزود:شاكی در اظهارات خود بیان داشت در یكی از شبكه های اجتماعی مجازی با فردی آشنا شدم كه پس از مدتی آشنایی فریب وی را خورده و عكس های شخصی و خصوصی خود را برای وی ارسال نمودم .ولی پس از مدتی من را به قصد اخاذی تهدید كرد كه تصاویر خصوصی ام را در اینترنت منشر می كند، ولی من به تهدیدهای او بی تفاوت بودم و او تهدید خود را عملی كرد.

این مقام انتظامی  بیان داشت:با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام محترم قضائی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی افزود:متهم كه از قبل با شاكی رابطه اینترنتی داشته در مواجه با مدارك و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار نموده و انگیزه خود را هتك حیثیت شاكی بدلیل شنیدن پاسخ منفی در مقابل خواسته های او عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه كرد:
- در تالارهای گفتگو (چت)و در اتاق های گفتگوی شبكه های اجتماعی مجازی به سخن دیگران اعتماد نكنید.

- از به اشتراك گذاری تصاویر و فیلم های شخصی در شبكه های اجتماعی نظیر فیس بوك خودداری كنید.

- در فضای سایبری از افرادی كه اطلاعات شخصی شما را سئوال می كنند برحذر باشید ممكن است در پی فریب شما باشند.

- در صورت به اشتراك گذاری و یا ارسال تصاویر و فیلم و اطلاعات شخصی در اینترنت شما دیگر صاحب آن ها نیستید.


 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران