اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقام جویی اینترنتی خواستگار جوان از بوشهر تا تهران



جوان انتقام‌جو وقتی از دختر مورد علاقه‌اش که هر دو در بوشهر با همدیگر آشنا شده اند جواب رد شنید، کیف او را دزدید تا با انتشار عکس‌های خصوصی او در اینترنت نقشه انتقام‌جویی خود را عملی کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس؛ این پرونده از 5 آبان و زمانی در پلیس باز شد که دختر جوانی به یک کلانتری در تهران مراجعه و از سرقت کیفش توسط یک سارق ناشناس خبر داد.

او به ماموران گفت: حوالی میدان نیاوران داخل ماشینم نشسته بودم که ناگهان مرد ناشناسی که صورتش معلوم نبود در ماشین را باز کرد و بعد از برداشتن کیف‌دستی‌ام از روی صندلی، پا به فرار گذاشت.

داخل کیفم جز مقداری پول و مدارک، گوشی تلفن همراهم نیز وجود داشت اما تا خواستم از ماشین پیاده شوم و از مردم کمک بخواهم سارق ناشناس ناپدید شده بود.

با این شکایت، پرونده در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات اولیه برای پیدا کردن ردی از سارق کیف‌قاپ شروع شد اما هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که شاکی نزد ماموران رفت و خبر از پیدا شدن کیفش داد.

او گفت: صبح امروز وقتی زنگ خانه‌مان به صدا درآمد، در را باز کردم و در کمال ناباوری کیفم را دیدم که پشت در رها شده بود. داخل کیفم گوشی تلفن همراه و مدارکم وجود داشتند و به همین دلیل آمده‌ام تا شکایتم را پس بگیرم.

نقشه شوم

گرچه دختر جوان از پیدا شدن کیفش خوشحال بود اما این پایان ماجرا نبود؛ چراکه چند روز بعد اتفاق عجیبی افتاد. دختر شاکی که برای سومین بار نزد ماموران پلیس رفته بود درحالی‌که کاملا ناراحت بود، گفت: روز گذشته یکی از دوستانم با من تماس گرفت و از اینکه عکس‌های خصوصی‌ام را در یک سایت اینترنتی منتشر کرده بودم، اظهار تعجب کرد.

من که از شنیدن حرف‌های دوستم حسابی جا خورده بودم، بلافاصله وارد اینترنت شدم و در کمال ناباوری دیدم که فرد ناشناسی به اسم من صفحه‌ای در این سایت باز کرده و همه عکس‌های خصوصی و خانوادگی‌ام را به‌همراه نشانی و شماره تلفنم در این صفحه منتشر کرده و نسبت‌های غیراخلاقی‌ای به من داده است.

وقتی خوب دقت کردم فهمیدم که تمامی عکس‌ها از داخل گوشی تلفن همراهم که سرقت شده بود خارج شده‌اند و مطمئنم فردی که کیف‌دستی‌ام را سرقت کرده بعد از کپی کردن عکس‌ها از حافظه گوشی، آنها را در اینترنت منتشر کرده است.

نقشه خواستگار انتقام‌جو از بوشهر تا تهران

گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس حاکی است، بعد از اظهارات دختر جوان از آنجا که احتمال می‌رفت سارق با انگیزه انتقام‌جویی دست به انتشار عکس‌های خصوصی شاکی زده باشد، ماموران به پرس‌وجو از او پرداختند و وی در پاسخ به این سؤال که آیا به کسی مظنون هستی؟ جواب داد: چندی پیش یکی از اقواممان در یکی از شهرهای استان بوشهر از من خواستگاری کرد ولی با توجه به شناختی که از او داشتم به وی پاسخ منفی دادم. برای همین فکر می‌کنم که او از من کینه به دل گرفته و دست به این کار زده است.

با اطلاعاتی که از خواستگار شاکی به دست آمده بود، ماموران در بررسی های خود متوجه شدند این جوان 22 ساله به بهانه پیگیری کارهای دانشجویی از بوشهر به تهران آمده و با همکاری دختر، وی را دستگیر و به پایگاه یکم آگاهی تهران منتقل کردند.

گرچه او مدعی بود در سرقت کیف دختر جوان نقشی نداشته است اما با کشف مقداری از لوازم به سرقت رفته شاکی در خانه ای که نخستین مواجهه پلیس با وی بود، لب به اعتراف گشود و گفت: ما همدیگر را در بوشهر دیده و از آنجا که به وی علاقمند شده بودم، زمانی که دانشگاه تعطیل بوده و "فاطمه" نزد خانواده اش بازگشته بود، به همراه مادرم به خواستگاری وی رفتم، اما پس از شنیدن جواب منفی از سوی دختر مورد علاقه‌ام تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. برای همین زمانی برای ادامه تحصیلش به تهران بازگشت، او را تعقیب کردم و نقشه سرقت کیفش و انتشار عکس‌ها در اینترنت و سایت اینترنتی را عملی کردم.

سرهنگ علی اکبرپور، رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر، گفت: بعد از اعترافات متهم برای او قرار قانونی صادر شده و پرونده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.../پایگاه اطلاع رسانی پلیس


ویدیو مرتبط :
انتقام جویی مستشار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقام اینترنتی خواستگار كینه‌جو



 

مردی جوان وقتی فهمید كه دختر مورد علاقه‌اش، تصمیم به ازدواج با فرد دیگری را دارد، با سرقت تصاویر خصوصی وی، آنها را در سایت‌های غیراخلاقی قرار داد و دختر جوان را دچار دردسر كرد.



هفته گذشته دختری جوان به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران مراجعه و از مردی به خاطر پخش عكس‌های خصوصی‌اش در سایت‌های اینترنتی شكایت كرد.



شاكی در اظهاراتش به بازپرس شوكت گفت: یك سال قبل با مردی جوان آشنا شده و تصمیم به ازدواج گرفتم و خانواده‌هایمان را در جریان این علاقه‌مندی قرار دادیم. ۴ ماه پس از این آشنایی، متوجه تغییر رفتار پسر مورد علاقه‌ام شدم. او نسبت به من بی‌تفاوت و به دختر دیگری علاقه‌مند شده بود.



شاكی ادامه داد: پس از بدرفتاری‌های او تصمیم به جدایی از هم گرفتیم. از وی خواستم مرا برای همیشه ترك كند كه پذیرفت و دیگر او را ملاقات نكردم، تا این كه از چند ماه قبل، با یكی از آشنایان خانوادگی‌‌مان، نامزد كردم.


وی افزود: خواستگار سابقم وقتی از این موضوع اطلاع یافت، مزاحمت‌هایش را شروع كرد. ابتدا تلفنی و با ارسال پیامك‌های غیراخلاقی، مرا تهدید می‌كرد كه اگر با آن مرد ازدواج كنم، او را به قتل می‌رساند و بعد از شكنجه دادن من، مرا زنده زنده می‌سوزاند.



شاكی گفت: تهدیدهای او همچنان ادامه داشت و آرامش را از من و خانواده‌ام سلب كرده بود. می‌ترسیدم بلایی بر سر خانواده و نامزدم بیاورد. بنابراین ملتمسانه از او می‌‌خواستم مرا رها كند و آسیبی به خانواده‌ام نرساند.



وی افزود: مرد مزاحم چند هفته قبل، پاكتی به خانه‌ام ارسال كرد كه پس از مشاهده محتویات پاكت، پی بردم تصاویر شخصی‌ام می‌باشد كه چاپ شده و یك نامه داخل آن است.



● نامه تهدیدآمیز


مرد مزاحم در آن نامه نوشته بود: «بزودی عكس‌های شخصی شما را در شهر پخش می‌كنم.»



زن شاكی ادامه داد: با خواندن نامه بیشتر وحشت كردم و ماجرا را با خانواده‌ام در میان گذاشتم و قصد داشتیم با مراجعه به مركز پلیس، از او شكایت كنیم كه مزاحم دوباره تماس گرفت و نشانی چند سایت اینترنتی را داد و خواست كه از آنها بازدید كنم.



شاكی در ادامه اظهاراتش گفت: در بازدید از آن سایت‌ها، متوجه شدم مرد مزاحم تصاویر خصوصی‌ام را به همراه مشخصاتم در سایت‌های غیراخلاقی و دوست‌یابی قرار داده است.



گمان می‌برم مرد مزاحم تصاویر خصوصی‌ام را از گوشی تلفن همراهم كه یك بار در خودروی وی جا مانده بود، برداشته و اكنون به سوءاستفاده از آن پرداخته است.



با شكایت این زن جوان، پرونده‌ای تشكیل شد و مرد مزاحم تحت تعقیب قرار گرفت و ماموران وقتی برای دستگیری متهم به خانه‌اش رفتند، معلوم شد او به طرز مرموزی ناپدید شده است.



بنابراین جستجوها برای یافتن او ادامه یافت تا این كه چند روز قبل، او را در یكی از محله‌های شهر شناسایی و دستگیر كردند. با انتقال متهم در روز گذشته به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران، وی مورد بازجویی قرار گرفت و اظهارات متناقضی مطرح كرد.



● انكار به سرقت عكس‌‌های خصوصی شاكی


متهم در اظهاراتش به بازپرس شوكت گفت: من به شاكی علاقه داشتم و تصمیم به ازدواج با او گرفتم، اما به خاطر اختلاف‌هایی از او جدا شدم و هرگز هم برایش ایجاد مزاحمت نكرده‌ام.



متهم ادامه داد: گفته‌های شاكی را قبول ندارم، چراكه اگر از او كینه به دل داشتم، تاكنون باید او را می‌كشتم. با ثبت اظهارات متناقض متهم، وی با قرار قانونی روانه زندان شد.



تحقیقات در حالی ادامه دارد كه ماموران پیام‌های تهدیدآمیز متهم و سایت‌های اینترنتی كه او تصاویر شاكی را در آن ثبت كرده بود، به دست آورده‌اند كه گفته‌های شاكی را تایید می‌كند. با مشخص شدن این موضوع، تحقیقات برای افشای دیگر ابعاد مختلف پرونده ادامه دارد..../ گزارش : جام‌جم آنلاین