اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد صریح روزنامه جمهوری اسلامی از اقدام رسانه ملی در تجلیل از احمدی‌نژاد



انتقادازصداوسیما,تجلیل صداوسیمااز احمدی‌نژاد,انتقاد از ضرغامیان

انتقاد صریح روزنامه جمهوری اسلامی از اقدام رسانه ملی در تجلیل از احمدی‌نژاد: صداوسیما می‌خواهد پرونده دولت را با ختم به خیری مختومه کند

رئیس رسانه ملی در مراسمی با عنوان "نکوداشت هشت سال تلاش جهادی" نشان داد که می‌تواند به جای همه و بر خلاف آراء‌ مردم به قضاوت بنشیند.

روزنامه جمهوری اسلامی در بخشی از سرمقاله امروز خود نوشت؛

*در این هفته رسانه ملی در حرکتی بی‌سابقه، اقدام به تجلیل و تکریم از رئیس جمهوری کرد که مردم در انتخابات اخیر با اکثریت قاطع، به عملکرد وی رأی منفی دادند. رئیس رسانه ملی در مراسمی با عنوان "نکوداشت هشت سال تلاش جهادی" نشان داد که می‌تواند به جای همه و بر خلاف آراء‌ مردم به قضاوت بنشیند.

 

*هرکس کم‌ترین آشنایی با وظایف رسانه داشته باشد، می‌داند که کار رسانه، "تجلیل" نیست بلکه "تحلیل" و بررسی عملکردهاست و اگر قرار باشد، تجلیلی هم صورت پذیرد، باید پس از تجزیه و تحلیل و آنهم توسط دستگاههای ذیربط انجام شود.

 

لذا در مواجهه با این اقدام، نخستین پرسشی که در اذهان شکل می‌گیرد اینست که تجلیل از عملکرد دولتی که عمر آن رو به اتمام است و بیشترین ضربه به اعتماد عمومی مردم، اقتصاد کشور و پول ملی در زمان این دولت وارد شده و از سوی نمایندگان مجلس به واسطه اینکه 25 درصد از مصوبات دولت خلاف قانون بوده، مظهر بی‌قانونی لقب گرفته، چه وجهی می‌تواند داشته باشد؟

 

*احساس عمومی از این اقدام رسانه ملی اینست که سازمان صدا و سیما خواسته است پرونده دولت را با انجام این تجلیل، ختم به خیر کرده و آنرا مختومه نماید تا بدین وسیله باب انتقاداتی را که از عملکرد دولت مطرح است، مسدود کند و دهان مردم و افراد منتقد را بسته نگهدارد.

 

دقیقاً این همان چیزی است که با فلسفه رسانه ملی که باید در راستای ترویج روحیه نقد و تضارب آرا باشد، مغایرت و تباین کامل دارد و البته این اقدام رسانه ملی با انتقادات گسترده سایر رسانه‌ها مواجه شد.

 


شرکت نمایشگاههای بین المللی: واگذاری زمین نمایشگاه به صداوسیما قبلا منتفی شده بود

حمید رضا آملی سخنگوی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران درباره واگذاری زمین نمایشگاه بین الملی تهران به صداوسیما گفت: طرح این موضوع، مربوط به مدت ها قبل بوده که در کمیسیون های مختلف دولت بررسی و منتفی گردیده است.

به گزارش عصر ایران، هیات وزیرات به ریاست محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه خود واگذاری کل زمین‌های مربوط به نمایشگاه بین‌المللی به صداوسیما را تصویب کرده بود.

محمدرضا رحیمی در توضیح این مصوبه نیز گفته بود: دولت تصویب کرد کل زمین‌های مربوط به نمایشگاه بین‌المللی را که در مجاورت صداوسیماست، به این سازمان واگذار کند و ما باید زمین دیگری در جای دیگر برای نمایشگاه بین‌المللی انتخاب کنیم.

وی افزود: در همین راستا باید از اختیارات دولت استفاده کنیم و اگر در بحث واگذاری ایراد قانونی وجود داشته باشد باید موضوع آن را به مجلس دهیم تا مجلس آن را تصویب کنند.
 
مساحت کل نمایشگاه بین المللی تهران در شمال پایتخت حدود ۸۵۰ هزار مترمربع است./عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
حرف آخر ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران آقای دکتر محمود احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از شیوه مصاحبه با احمدی­ نژاد؛ تلویزیون خود را بی اعتبار می­کند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از شیوه مصاحبه با احمدی­ نژاد؛ تلویزیون خود را بی اعتبار می­کند

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان«تلویزیون اگر مصاحبه کننده واقعی می‌خواهد، بسم الله!» نوشت:

*شب یکشنبه برای چندمین بار پیاپی، سیمای جمهوری اسلامی از آقای احمدی نژاد چیزی به نام مصاحبه پخش کرد که از نظر فن رسانه‌ای اصولاً نمی‌توان آن را مصاحبه نامید.

*اصحاب رسانه و بسیاری از مردم جامعه بر این اعتقادند که در آنچه تحت عنوان گفتگوی رئیس‌جمهور در چند نوبت اخیر از تلویزیون پخش شد، این ویژگی رعایت نشده و مصاحبه کننده به وظیفه خود عمل نکرده است. مصاحبه کننده، در این چند مورد فقط سؤال‌های از پیش تعیین شده‌ای را مطرح نموده و در برابر جواب‌ها غیر از تأییدهای ضمنی از قبیل سر تکان دادن، لبخند زدن و تصدیق کردن، کار دیگری نکرده است درحالی که بسیاری از آمارها، اطلاعات و اظهارنظرهای مطرح شده در سخنان رئیس‌جمهور قابل تشکیک و نقد بوده و موجب اعتراض مردم، نمایندگان آنها در مجلس و صاحبنظران جامعه بوده است.

*برای نمونه، ادعای بهتر شدن وضعیت اقتصادی مردم، انداختن تقصیرهای مربوط به گرانی به گردن دیگران و دادن وعده چند برابر کردن یارانه‌ها از جمله مواردی بودند که در سخنان اخیر رئیس‌جمهور به وضوح نادرست بودند و مصاحبه کننده به حکم وظیفه‌ای که بر عهده دارد می‌بایست آنها را به رئیس‌جمهور گوشزد می‌کرد و درباره آنها توضیح می‌خواست ولی دریغ از حتی یک سؤال واقعی! رئیس‌جمهور در به اصطلاح مصاحبه تلویزیونی شنبه شب خود، طوری وانمود کرد که گویا همه مقصرند غیر از مسئول اجرائی کشور!

*تلویزیون، با این روش که در پیش گرفته، خود را بی‌اعتبار می‌کند و از سطح رسانه ملی که باید بازتاب دهنده خواسته‌های منطقی و معقول مردم باشد تنزل می‌نماید. مصاحبه کننده باید نماینده مردم باشد و نقطه نظرهای مردم را با مصاحبه شونده مطرح نماید و همراهی با مصاحبه شونده به هر دلیل که باشد، وی را از این جایگاه دور می‌کند.

*اگر تلویزیون فاقد خبرنگاری است که بتواند به وظیفه مصاحبه کنندگی خود در گفت و گو با رئیس‌جمهور عمل کند یا به دلیل ملاحظاتی که ممکن است داشته باشد صلاح می‌داند خبرنگاران خود را با این موضوع درگیر نکند، رسانه‌های دیگر این آمادگی را دارند که خبرنگاران خود را به کمک بفرستند و سیمای جمهوری اسلامی را از این وضعیت نگران کننده نجات دهند./خبرآنلاین