اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد شدید نوشیروان بارزانی از پژاك و پ.ك.ك : باید خلع سلاح شوند



 

 

 

انتقاد شدید نوشیروان بارزانی از پژاك و پ.ك.ك : باید خلع سلاح شوند

 

معاون حزب دموكرات كردستان عراق: من قبلا هم گفته ام و باز تاكید می كنم كه گروه پژاك باید به عملیات مسلحانه خود ( علیه ایران) خاتمه دهد . هم اكنون قربانیان اصلی اقدامات پژاك كردهای مناطق مرزی ایران و كردهای ساكن در مناطق مرزی كردستان عراق هستند.

نوشیروان (نچیروان) بارزانی معاون حزب دموكرات كردستان عراق در مصاحبه ای اختصاصی با سایت روداو ( Rudaw) از اقدامات مسلحانه تروریست های پژاك و پ.ك.ك علیه ایران و تركیه به شدت انتقاد كرد.

بارزانی با اشاره به مشكلاتی كه این دو گروه در منطقه كردستان عراق برای مردم این منطقه به وجود آورده اند ، گفت :‌" ما الان مسئول امنیت و رفاه مردم كردستان عراق به ویژه مردمی هستیم كه در مناطق مرزی ایران و تركیه زندگی می كنند و نباید اقدامات پژاك و پ.ك.ك سبب شود این مناطق تحت حمله ایران و تركیه قرار گیرند."

وی تاكید كرد :‌ " من بارها گفته ام و باز تاكید می كنم گروه پژاك باید به مبارزه مسلحانه خود خاتمه دهد . "

بارزانی كه اخیرا از سفری به ایران بازگشته ، گفت :‌" طبق حقوق بین الملل شما نباید اجازه دهید از خاكتان علیه همسایگانتان عملیات نظامی صورت گیرد و این كاری است كه دقیقا هم اكنون از سوی پژاك انجام می شود. پژاك از پایگاه های خود در داخل كردستان عراق به داخل ایران نیرو می فرستد . آنها علیه سربازان ایرانی كمین می كنند آنها را می كشند و باز به پایگاه های خود در داخل كردستان عراق باز می گردند. این كاری نیست كه طبق هنجارهای بین المللی پذیرفته باشد و کابینه كردستان عراق نیز این مساله را نمی پذیرد."

بارزانی تاكید كرد :‌"‌ اقدامات پژاك هم اكنون بین ایران و دولت كردستان عراق مشكل ایجاد كرده است. در جریان دیدار من از ایران ، مقامات ایرانی به من گفتند كه آنها هیچ مشكلی با دولت كردستان عراق ندارند، اما آنها صراحتا به ما گفتند كه انتظار دارند کابینه كردستان عراق مرزهای خود با ایران را كنترل كند . آنها می خواهند ما نیروهای خود را در مناطق مرزی مستقر كنیم .ایرانی ها گفتند كه این منطقی نیست كه نیروهایی در آن سوی مرز باشند و گهگاه از آنجا به داخل خاك ایران حمله كنند."

نوشیروان بارزانی خاطر نشان كرد :‌" من قبلا هم گفته ام و باز تاكید می كنم كه گروه پژاك باید به عملیات مسلحانه خود ( علیه ایران) خاتمه دهد . هم اكنون قربانیان اصلی اقدامات پژاك كردهای مناطق مرزی ایران و كردهای ساكن در مناطق مرزی كردستان عراق هستند ، چرا كه اقدامات پژاك به جز ایجاد فشار و سختی روی منطقه كردستان دستاوردی نداشته است."

وی افزود :‌" من فكر می كنم پژاك باید یك تصمیم قاطع بگیرد . از نظر ما این گروه باید به اقدامات مسلحانه خود خاتمه دهد و سلاح های خود را زمین بگذارد..../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
رن و كتك كاری ك ك ك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید مسعود بارزانی از کردهای ترکیه



اخبار,اخبار بین الملل ,مسعود بارزانی

رئیس اقلیم کردستان عراق با انتقاد شدید از پ‌.ک‌.ک گفت: «دولت ترکیه اقدامات مثبتی اتخاذ کرد و رویکرد مثبتی برای حل مسالمت‌آمیز در پیش گرفت اما برخی از اعضای پ‌.ک‌.ک از این فرصت ها استفاده نکردند».

رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن انتقاد شدید از پ‌ک‌ک، این گروه را به خاطر عدم استفاده از فرصتها، مقصر حملات اخیر ارتش ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک خواند.

در حالی که حملات ارتش ترکیه از چند روز قبل به مواضع پ‌ک‌ک ادامه دارد، رئیس اقلیم کردستان عراق این گروه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش روزنامه «دیلی صباح»، ، مسئود بارزانی گفت: «دولت ترکیه اقدامات مثبتی اتخاذ کرد و رویکرد مثبتی برای حل مسالمت‌آمیز در پیش گرفت اما ما شاهد بوده‌ایم برخی طرفها(در گروه پ‌ک‌ک) از این موضوع مغرور شده و از فرصتها استفاده نکردند».

رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه اختلافات و مسائل را نمی‌توان با اقدامات تحریک‌آمیز، شعار،‌جنگ و خشونت حل کرد، بر لزوم حل اختلافات از راه مذاکره و گفتگو تاکید کرد
بارزانی با اشاره به نقض شدن آتش‌بس پ‌ک‌ک و ترکیه افزود: «صلح یک فرایند طولانی مدت است و زمان طولانی برای آن نیاز است. اکنون شاهد جنگهای زیادی در منطقه هستیم و نیازی به جنگهای جدید وجود ندارد».

این اظهارات در حالی مطرح شده که اخیرا نخست‌وزیر ترکیه در تماس تلفنی با رئیس اقلیم کردستان عراق با وی درباره حملات آنکارا به پ‌‌ک‌ک با وی گفتگو داشت.

اخبار بین الملل - فارس