اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد شدید از نصب پوستر «عنایت آمریکایی»


بیلبوردهای «عنایت آمریکایی» سازمان بسیج شهرداری این‌روزها در گوشه‌گوشه شهر به چشم می‌خورد. علاوه‌براین پلاکاردهایی مزین به عکس امام و رهبری از سوی نهاد وابسته به شهرداری در شهر نصب شده که زیر آن نوشته شده؛«توافقات ننگین مایه ذلت ماست.» این بیلبوردها واکنش احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر را در ‌پی داشت.

روزنامه شرق: بیلبوردهای «عنایت آمریکایی» سازمان بسیج شهرداری این‌روزها در گوشه‌گوشه شهر به چشم می‌خورد. علاوه‌براین پلاکاردهایی مزین به عکس امام و رهبری از سوی نهاد وابسته به شهرداری در شهر نصب شده که زیر آن نوشته شده؛«توافقات ننگین مایه ذلت ماست.» این بیلبوردها واکنش احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر را در ‌پی داشت.

وی با تاکید ‌بر اینکه نباید از بودجه شهرداری بهره‌برداری سیاسی شود، زیرا این اقدام یک‌ آفت است، گفت: شهرداری نباید از امکانات، اموال و دارایی خود برای مسایل سیاسی هزینه کند.

حکیمی‌پور با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها نباید وارد کار سیاسی شوند یا اقدامی انجام دهند که شائبه سیاسی داشته باشد، افزود: در شرایطی که مقامات کشور از مذاکرات حمایت می‌کنند، نباید چنین پلاکاردهایی تولید و توزیع شود.

 به گفته وی شهرداری نهادی عمومی و غیردولتی است و هزینه‌هایش از عوارض و جیب مردم تامین می‌شود، بنابراین نباید از بودجه شهرداری بهره‌برداری سیاسی شود، زیرا این یک‌ آفت است.

حکیمی‌پور تاکید کرد: ما همیشه نگران این بودیم که شورای شهر سیاسی شود، اما به‌نظر می‌آید شهرداری سیاسی شده است.

وی با تاکید ‌بر ‌اینکه شهرداری نباید وارد فعالیت‌های سیاسی شود، گفت: نباید اقداماتی صورت بگیرد که با سیاست‌های کلی نظام مغایرت داشته باشد.

وظیفه همه ما حمایت از تیم ‌مذاکره‌کننده است که عزت کشور را دنبال می‌کنند و نباید رفتاری داشت که مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده تضعیف شود. او با اشاره به طرح تنگویان برای ساماندهی تبلیغات و بیلبوردهای شهری گفت: طرح خوبی توسط اعضای شورا تهیه شده اما در دست هیات‌رییسه متوقف مانده و به صحن نیامده است.

به گزارش «شرق»، بودجه سال آینده سازمان بسیج در لایحه بودجه ٩میلیاردو٨٠٠میلیون‌تومان ذکر شده است. محسن پیرهادی، عضو شورای شهر و رییس سازمان بسیج شهرداری در پاسخ «شرق» گفت: بنرها را نصب کرده‌ایم و این سوال و صحبت ندارد. وی در یادداشتی درخصوص تابلوهای عنایت آمریکایی که به‌تازگی در سطح شهر نصب شده، توضیحاتی داده است.

پیرهادی تاکید کرده که تابلوهای «عنایت آمریکایی» ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ندارند. در بخش‌هایی از یادداشت وی آمده: «به ذهنم رسید چگونه می‌توانیم بخشی از مظلومیت مردم را در مقابل استکبار جهانی به‌تصویر بکشیم و پیشنهادی رسید که «عنایت آمریکایی» نام داشت.

«عنایت آمریکایی»، عنوان بیلبوردهایی است که حداقل پنج‌مورد از جنایات آمریکا علیه مردم ایران و دانشمندانمان را به تصویر می‌کشد تا یادمان نرود که با نظام سلطه، طرف هستیم. عنایت آمریکایی همان نعل وارونه است؛ آمریکایی که مدعی اصل آن است.

ما معتقدیم آمریکا چهره‌ای دوگانه دارد و ظاهرفریب و سیاه‌باطن و دیوسیرت است. با شعارهای دفاع از حقوق بشر و بشردوستانه، افکار عمومی را فریب می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدید سناتور آمریکایی از بنیامین نتانیاهو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش به انتقاد از پوستر «عنایت آمریکایی»


عضو شورای شهر تهران و رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در واکنش به افرادی که نسبت به نصب پلاکاردهای عنایت آمریکایی در دهه فجر اعتراض داشتند، گفت: اگر حافظ منافع آمریکا هستید، شفاف بگویید.

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر تهران و رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در واکنش به افرادی که نسبت به نصب پلاکاردهای عنایت آمریکایی در دهه فجر اعتراض داشتند، گفت: اگر حافظ منافع آمریکا هستید، شفاف بگویید.

محسن پیرهادی در جریان یکصد و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از 60 هزار پرسنل شهرداری، 48 هزار نفر عضو بسیج هستند، اظهارداشت: در حال حاضر 34 حوزه زیرمجموعه سازمان بسیج در سایر مناطق مختلف تهران فعالیت می‌کنند ضمن اینکه در شورای شهر تهران نیز پایگاهی برای اعضا و پرسنل شورای شهر تشکیل شده است که عموماً اعضای شورا جزء بسیج هستند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج شهرداری تهران اقدامات ویژه‌ای را در مناطق مختلف تهران انجام می‌دهد، گفت: آموزش‌های لازم جهت تحکیم بنیاد خانواده، برگزاری جلسات فرهنگی در مناطق، برگزاری دوره‌های آموزش نظامی به پرسنل، تهیه محصولات فرهنگی و برگزاری طرح حلقه‌های صالحین از جمله اقدامات سازمان بسیج محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: سازمان بسیج شهرداری تهران علاوه بر اقدامات اشاره شده برنامه‌های ویژه‌ای را نیز برای فرزندان پرسنل شهرداری برگزار می‌کند که از آن جمله می‌توان به برگزاری اردوهای تابستانی و تفریحی اشاره کرد.

پیرهادی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده از سوی سازمان بسیج به شهرداری، هر دو هفته یکبار تمثالی از یک یک از شهدا همراه با یک جمله در سطح شهر نصب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در دو سال گذشته، گفت: در این بخش 400 نفر مربی تربیت شده است و اقدامات ویژه‌ای در سایر مناطق انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به برخی از اعتراضات و واکنش‌هاس صورت گرفته از برخی از اعضاء در زمینه نصب پلاکاردهایی تحت عنوان «عنایت آمریکایی» در ایام دهه فجر در سطح شهر تهران و در مسیر راهپیمایی گفت: در حالی این اعتراضات صورت گرفته است که دولت محترم هیچ اعتراضی به این پلاکاردها نداشته است اما برخی‌ها خود را نماینده دولت فرض کرده و مطالبی را مطرح نمودند.

پیرهادی ادامه داد: در روز راهپیمایی و در سخنرانی رئیس جمهور نیز عنوان شد که آمریکایی ها دروغگو هستند ضمن اینکه بسیج به عنوان حامی تمامی دولت‌ها در سال‌های گذشته بوده است و اینک نیز حامی دولت است اما در مسیر حرکت خواهد کرد.

پیرهادی با تاکید بر اینکه بسیج هیچگاه از مسیر پیام انقلاب خارج نخواهد شد، گفت: برخی‌ها در روزهای گذشته مطالبی را درخصوص نصب پلاکاردهای «عنایت آمریکایی» عنوان کردند که بهتر است اگر حافظ منافع آمریکا هستند شفاف بگویند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ما همیشه بدهکار انقلاب و گفتمان آن هستیم، گفت: بنده از دوستانی که در روزهای گذشته نسبت به نصب پلاکاردهای «عنایت آمریکایی» اعتراض داشتند خواهش می‌کنم که سیاسی‌کاری و رفتارهای مشمئزکارانه و رفتارهای نادرست خود را کنار بگذارند.

وی در پایان از دو عضو شورای شهر تهران آقایان (حکیمی‌پور و سرخو) درخواست کرد اندیشه خود را در خصوص بسیج تغییر دهند.

 در ادامه جلسه، حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز از آقایان سرخو و حکیمی‌پور خواست ادبیات مهربان‌تری را بکار ببرند.

کاشانی ادامه داد: تعجب می‌کنیم که در سال‌های گذشته نیز در بودجه شهرداری بودجه‌ای را برای سازمان بسیج اختصاص می‌دادند اما امسال که با نصب برخی از پلاکاردها برخی از دوستان اعتراض و واکنش نشان دادند و نسبت به این موضوع اعتراض داشته‌اند.