اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد روحانی از تبلیغات سوء علیه اقدامات اقتصادی دولت



اخبار,اخبار سیاسی ,جلسه هیات دولت

 

روحانی گفت: در شرایط خطیر کشور عده‌ای به خطا و نادانسته همنوا با دشمن، القائات سوء دارند و از عدم توفیق دولت در برنامه‌های اقتصادی و یا از عدم تمایل سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در ایران سخن می‌گویند.

به گزارش موج، رئیس‌جمهور امروز، چهارشنبه، در جلسه هیات دولت گفت: وظیفه ما مسلمانان، اعتراض همگانی و مسالمت‌آمیز است تا همگان بدانند مسلمانان نه هویت خود را نادیده می‌گیرند و نه اجازه سوء استفاده از عواطف خود را به دیگران می‌دهند.


وی با اشاره به اینکه متأسفانه در روزهای اخیر باز هم زخم‌های پنهان جهل و تعصب و خشونت سرباز کرد، اظهار داشت: خشاب سلاح تعصب همواره با گلوله توهین پر شده است و برخی به اسم آزادی تخم نفرت می‌پاشند و دیگران هم به اسم دین، ولی؛ با داس کشتار، کینه درو می‌کنند.


روحانی حضور فعال و مؤثر مسلمانان در کشورهای غربی را امری انکارناپذیر دانست و افزود: یکی از دستاوردهای چند دهه اجرای سیاست‌ چند فرهنگ‌گرایی در غرب، توسعه مدارا و تساهل نسبت به اقلیت‌های مسلمان است که متأسفانه در گرد و غبار ناشی از موج جدید اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی در معرض خطر جدی قرار گرفته است.


وی تصریح کرد: این هشدار جدی به جهان غرب هم ضروری است که بازنده بزرگ این تعارض‌ها تمدن انسانی است. تمدن امروز وامدار همه ادیان ابراهیمی؛ یعنی یهودیت، مسیحیت و اسلام است. اگر مخالفت با یک اقلیت جرمی بزرگ تلقی شود، ولی؛ با توهین به مقدسات اقلیتی دیگر مدارا شود، نمی‌توان از آنان، انتظار تحمل داشت.


روحانی با تاکید بر اینکه نگاه قدسی مسلمانان سراسر جهان به پیامبر بزرگوار اسلام بسیار فراتر از درک کسانی است که به اصطلاح از آزادی بیان دفاع می‌کنند ولی حرمت عقاید و ایمان‌ها را پاس نمی‌دارند، گفت: ما مسلمانان حضرت محمد (ص) را نه فرزند خدا که بنده او می‌دانیم ولی باور داریم که او محبوب‌ترین بنده خداست. او که رحمه للعالمین است و مظهر لطف الهی، او که متمم مکارم اخلاق و عصاره خلقت است.


رئیس‌جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های برخی ها برای القائات سوء در جامعه اشاره کرد و افزود: در شرایط خطیر کشور عده‌ای به خطا و نادانسته همنوا با دشمن، القائات سوء دارند و از عدم توفیق دولت در برنامه‌های اقتصادی و یا از عدم تمایل سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در ایران سخن می‌گویند.


روحانی تاکید کرد: با وجود این دروغ‌ها و تشویش اذهان عمومی و حرکت مغایر با منافع ملی، دولت با اتکا به حمایت مردم در مدیریت اقتصاد کشور و شتاب رشد و توسعه توفیقات قابل ملاحظه‌ای داشته است و حضور بسیاری از سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف در ایران و ابراز تمایل برای مشارکت در طرح‌های اقتصادی نشانه‌ای از بی‌اساس بودن این تبلیغات نادرست است.


رئیس‌جمهور اظهار داشت: دولت با حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب، در تعامل سازنده با جهان به پیش می‌رود و فرزندان ملت با جدیت فراوان این مسوولیت مهم را با درایت و هوشمندی به پیش می‌برند.


روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت استان های حاشیه خلیج فارس و سواحل مکران برای توسعه و پیشرفت کشور گفت: استان‌های جنوبی؛ بویژه استان هایی که دارای بنادر مهم و استراتژیک هستند و به راه‌آهن سراسری کشور متصل می شوند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند که با اتصال به آب های آزاد جهان به توسعه صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالاها در منطقه و کل کشور کمک می کنند.


وی با بیان اینکه سواحل خلیج فارس، مکران و جزایر این منطقه شرایط بسیار آماده‌ای برای توسعه دارند، گفت: در این راستا دولت طرح های بسیار بزرگی برای جاده سازی در جنوب کشور در دست اقدام دارد.


رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به سفر استانی هیأت دولت به استان بوشهر گفت: در این سفر تصمیمات بسیار خوبی برای توسعه بنادر اتخاذ شدکه ظرفیت بندر بوشهر را به بیش از دو برابر افزایش می‌دهد.


روحانی درخصوص برنامه دولت برای توسعه استان هرمزگان نیز اظهار داشت: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته، تحول بسیار بزرگی برای حمل و نقل کالا، صادرات و واردات، در بندرعباس در مسیر تحقق است.


رئیس‌جمهور به پتانسیل بالای گردشگری در سواحل خلیج فارس و مکران اشاره کرد و گفت: در طول تمامی سواحل جنوبی کشور با مکان یابی برای تأسیس شهرهای جدید و دهکده‌های توریستی می توان ظرفیت‌های گردشگری در این مناطق را افزایش داد.

اخبار سیاسی - موج

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد علی لاریجانی از سیاست های اقتصادی دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد حسن روحانی از هیاهو علیه دولت


رئیس‌جمهور با اشاره به موضع دولت در قبال قطعنامه فاقد ارزش پارلمان اروپایی، مستمسک قرار دادن این قطعنامه برای هیاهو و طرح نقدهای سیاه علیه دولت در حوزه سیاست خارجی را نادرست ارزیابی کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید، از این شورا به عنوان پرچمدار مسایل فرهنگی یاد کرد و خواستار حرکت ملموس در جهت تحول فرهنگی در کشور شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و ‌فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اهمیت و تأثیر فرهنگ، بر تحول اقتصادی، ایجاد عزم ملی و یکپارچگی و دستیابی به مدیریت جهادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اهتمام به امور فرهنگی به منظور رفع نگرانی‌ بزرگان کشور و متدینین باید در اولویت همه دستگاه‌ها و ارکان نظام قرار گیرد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای دین و فرهنگ شکل و اوج گرفت و تکیه ما باید همواره بر تحول فرهنگی باشد تا عزم ملی، تحرک اجتماعی، افزایش وجدان کاری و مدیریت جهادی شکل گیرد.

روحانی بر تأثیر متقابل اقتصاد و فرهنگ بر یکدیگر اشاره کرد و گفت: دولت در سال گذشته به قول خود در متوقف کردن اسب سرکش تورم عمل کرد و در سال ۱۳۹۳ نقشه راه خود را برای ایجاد اشتغال و متوقف کردن بیکاری بویژه در میان قشر تحصیل کرده کشور ترسیم کرده است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضع دولت در قبال قطعنامه فاقد ارزش پارلمان اروپایی، مستمسک قرار دادن این قطعنامه برای هیاهو و طرح نقدهای سیاه علیه دولت در حوزه سیاست خارجی را نادرست ارزیابی کرد و گفت: نقد دلسوزانه، ترویج اخلاق اسلامی، پرهیز از دروغ و توهین از مفاهیم مورد نظر رهبر معظم انقلاب در تأکید بر مقوله فرهنگ است.

وی ضرورت اجماع و یکصدایی در مسایل مرتبط با منافع ملی را یادآور شد و با طرح نکاتی درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، خواستار تلاش همه اجزای نظام برای پرهیز از التهاب و استقرار آرامش در جامعه شد.