اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد تلویحی علی لاریجانی از «انصار حزب الله»



اخبار,اخبار سیاسی , علی لاریجانی

 

اخبار سیاسی - انتقاد تلویحی علی لاریجانی از «انصار حزب الله»:
رفتارهای تندروها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر را به عینه می‌بینیم/نگرانی ما از این رفتارهای غلط است

رئیس مجلس شورای اسلامی که به مشهد سفر کرده، گفت: رفتارهای تندروها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر را به عینه می‌بینیم؛ نگرانی ما از این رفتارهای غلط است

به گزارش «انتخاب»، علی لاریجانی گفت: رفتارهای تندروها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر را به عینه می‌بینیم؛ نگرانی ما از این رفتارهای غلط است. لازم است با توجه به بُعد اجتماعی، قضیه پیگیری بشود و باید تأمل عقلانی در حوزه اصلاحات دینی امری مستمر و فعال باشد.

وی افزود: عقلانیت را باید درست به کار ببریم. ما نیاز به کار کردن و فکر کردن داریم. باید امر به معروف و نهی از منکر را با اصلاحات در جامعه پیش ببریم. این در حالی است که طی 30 سال گذشته حتی از نظر تئوری هم به مقوله امر به معروف توجه نشده است.

لاریجانی در بخش دیگری با بیان اینکه خطر کندروها کمتر از تندروها نیست، گفت: مرزی بین شیعیان مسلمان و سایر فرق و مذاهب است که در تفکر سیاسی و اجتماعی و اصلاحات دینی دیده می‌شود. آزادی فکری برای رشد در جامعه واجب است و بدون آن جامعه دچار پیشرفت و ترقی نمی‌شود. در سنت، اولیای دین ما از آزادی فکر و متفاوت بودن عقاید در همه حوزه‌ها هیچ هراسی نداشتند، چراکه عقل در پناه آزادی فکر رشد می‌کند.

لاریجانی گفت: تفاوت دموکراسی اسلام و غرب در این است که دموکراسی در اسلام انسان را رها شده می‌داند در حالی‌که در غرب حیوانیت رها شده است؛ هدف اسلام سعادت است نه پیشرفت مادی و لذت. کشمکش‌های بین ایران و غرب ظاهری نیست، باید به غرب گفت اگر دنبال حق هستید، آن را در مبانی جستجو کنید، باید به مبانی حقوق ایران و تفکر اسلامی توجه شود. غرب به دنبال آزادی میلی است.

لازم به ذکر است، طی روزهای گذشته، انصار حزب الله از آغاز فعالیت گشت های سیار امر به معروف و نهی از منکر خود در سطح کشور و تهران خبرداده است.

«عبدالحمید محتشم» دبیركل «انصارحزب الله» گفت: اكنون قصد بر این است تا با وجود همه حملات شبانه روزی معاندان و منافقان برای مجریان ام الفرائض ، شیوه انجام عملیات به گونه ای باشد كه مفسدان را كه به دلیل فضای تسامح حكومتی تجری یافته اند منكوب و حامیان آنان را از صحنه عمل حذف كند.

وی افزود: به اذن خدا نامعادله غلط جاری كه بر اساس آن وزن مفسیدن و حامیان آنان در جامعه به ضرر متدینین تغییر یافته ، را دگرگون خواهیم كرد زیرا اگر ما به مقابله با این جریان برنخیزیم ، این جریان مفسد خواهد بود كه در برابر حزب الله خواهد ایستاد.
اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد علی لاریجانی از سیاست های اقتصادی دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد انصار حزب الله از سیاست خارجی دولت


دبیرکل انصار حزب‌الله با انتقاد از الگوی حرکت دولت در سیاست خارجی اظهار کرد: این سیاست یعنی پذیرفتن جهان تک قطبی.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل انصار حزب‌الله با انتقاد از الگوی حرکت دولت در سیاست خارجی اظهار کرد: این سیاست یعنی پذیرفتن جهان تک قطبی.

حسین الله کرم در مراسم بزرگداشت شهدای جهان اسلام و مدافعان حرم حضرت زینب (س) که در مسجد اسکندری برگزار شد، گفت: رییس جمهور محترم در انتخابات گفتند که چرخ هسته‌ای بچرخد و چرخ زندگی مردم هم بچرخد و همچنین گفتند که الگوی حرکت ما مذاکره با کدخدا هست.

وی افزود: دیدن دم کدخدا و پذیرش کدخدا و مذاکره با کدخدا یک عبارت مشخص‌تری دارد و آن عبارت است از جهان تک قطبی را پذیرفتن و در فرمول کدخدا برای منطقه خاورمیانه تنها یک چیز مهم است و آن حفظ امنیت رژیم اشغالگر قدس است.

دبیرکل انصار حزب‌الله خاطرنشان کرد: ما اگر ریل گذاری که در موضوع دم کدخدا را دیدن و دکترین مذاکره با غرب داریم را عوض نکنیم نمی‌توانیم در فرمول جهان تک قطبی وارد عمل شویم.

الله کرم اضافه کرد: اگر قرار باشد تحریم‌ها برداشته شود و 120میلیارد که در غرب هست وارد کشور شود در صورتی آنها اجازه می‌دهند، که ما در فرمول کدخدا عمل کنیم که در سوریه و لبنان عقب نشینی کنیم و این پول‌ها را در خاورمیانه اسلامی هزینه نکنیم.

وی با بیان اینکه غربی‌ها هیچ وقت حاضر نخواهند شد که با رفع تحریم هم به وضعیت خودمان رسیدگی کنیم و هم پول‌هایمان را در غزه و یا در فلسطین خرج کنیم، افزود: اگر ما در چارچوب فرمول کدخدا عمل کنیم باید با ترکیه که حامی داعش است قرارداد 30میلیاردی دلاری ببندیم.

وی گفت: برخی اخباری که امروز در مورد بمباران یمن شنیده می‌شود اخبار دروغ است و این حملات عربستان برای جلوگیری از پیشرفت انصارالله به عدن بود، اگر امروز می‌بینیم که عربستان به دنبال آتش بس است برای این است که جلوی این پیشروی را بگیرند.

الله کرم افزود: اگر ترکیه برای از بین بردن رژیم اسد عملیاتی را آغاز کند در داخل ترکیه آسیب پذیری‌های بسیار زیادی از جمله کردها و مسمانان وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر ما صبر ومقاومت را به عنوان حرکت اساسی پیگیری کنیم در اندک زمانی خواهیم توانست رژیم اشغال گر را از روی زمین برداریم، شهدای اسلام ما را به این راه دعوت کرده‌اند و لازمه آن تغییر این شیوه ریل گذاری و حرکت در مسائل هسته‌ای است.

دبیرکل انصار حزب‌الله با طرح این سوال که چرا شهدای جهان اسلام چه شیعه و چه سنی و چه افغانی مدیریت مرگ خودشان را در این راه قرار دادند؟ افزود: دیدگاه آن‌ها سه دلیل تئوریک و دو دلیل ایجابی داشت.

الله کرم گفت: دلیل اول برمی گردد به آیه 23 سوره بقره که خداوند می‌فرماید ما شما را امت وسط قرار دادیم تا سرمشق دیگران باشید و شهدا به خاطر این امت وسط بودن این راه را انتخاب کردند و دلیل دوم اشاره به مسئله فدک که هارون الرشید می‌خواست آن را تحریف و تجزیه کند دارد، شهدای اسلام برای تشکیل امت اسلامی حرکت کردند تا جلویه تجزیه جغرافیای اسلامی را بگیرند.

وی آیه 21 سوره کهف را دلیل سوم این دیدگاه دانست و افزود: دیدگاه سوم شهدای اسلام این بود که هرجا حرم‌های اسلام بود آن را حفظ کنند، شهدای اسلام برای حمایت، حفاظت و دفاع از این مراکز به پا می‌خیزند.

الله کرم اضافه کرد: دو عنصر ایجابی موجب حرکت شهدای جهان اسلام شد؛ یکی برمی گردد به 67سال پیش که منجربه شکل گیری رژیم صهیونیستی شد و دوم به انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در 67سال پیش گفت: صهیونیست‌ها خواهان تغییر و تخریب نمادها و قبله اول مسلمانان هستند و حرکت شهدای اسلام از همین جا شروع می‌شود.

دبیرکل انصار حزب‌الله اضافه کرد: حضرت امام تضاد دارالسلام به جای دارالتوحید و دارالظلم به جای دارالکفر را تغییر دادند و این اصلی‌ترین حرکت امام بود، امام ترکیب و نوع مبارزه را امام عوض کرد و نوع آن را به الگوی مقاومت تغییر داد.

وی با اشاره به سخنان امام راحل در مورد الگوی مقاومت تصریح کرد: شهدای جهان اسلام همه در راه این الگو قرار داشتند و همه از قشر فقیر جامعه و طعم فقر را چشیده بودند.

الله کرم ادامه داد: امروز در پیچ تاریخی قرار داریم که امام می‌فرماید باید همه این پیچ تاریخی را درک کنیم و درست عمل کنیم.

وی گفت: در این پیچ تاریخی به رهبری مقام عظمای ولایت غرب ناتوان و منطقه را ترک کرد، الان می خواهند به دلیل همین ناتوانی جریان سلفی و تکفیری را جایگزین کنند.

دبیرکل انصار حزب‌الله افزود: امروز ما شاهد حرکت تیم فاطمیون درافغانستان و حدود2.5میلیون نفرافغان در داخل کشور هستیم که در کنار دیگر گروه‌ها فعالیت خودشان را شکل دادند.