اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقادات از ساده انگاری "دونالد ترامپ" درباره ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ: من رئیس جمهور آمریکا شوم قبل از ورود به کاخ سفید همه آمریکایی های بازداشتی در ایران آزاد می شوند.

انتقادات داخلی از ساده انگاری دونالد ترامپ درباره آزادی آمریکایی های زندانی در ایران
اظهارات "دونالد ترامپ"در مورد آمریکایی های زندانی در ایران باعث بیان انتقادات های زیادی از او شده است.
 
به گزارش عصر ایران، ترامپ که مهمترین کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکاست در تجمع انتخاباتی که در واشنگتن برگزار شد، با پیش کشیدن موضوع بازداشت شدگان آمریکایی در ایران و یافتن راه حل هایی برای آزادی شان، انتقادهای زیادی علیه خود جلب کرد.

در نظرسنجی های فعلی در آمریکا، ترامپ جلوتر از همه کاندیداهای جمهوری خواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 است.
 
وی از موضوع بازداشت شدگان آمریکایی در ایران به عنوان موضوعی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می کند.
 
به نوشته هفته نامه آمریکایی "نیویورکر"، ترامپ در تجمع انتخاباتی در واشنگتن گفت:" اگر در انتخابات پیروز شده و رییس جمهور آمریکا شوم تعهد می کنم قبل از ورود به دفترم در کاخ سفید، این زندانی ها به آمریکا بازگردند، زیرا ایرانیان می دانند اگر آنها را آزاد نکنند چه خواهد شد، اگر هم نمی دانند خودم اکنون به آنها خواهم گفت."
 
ترامپ در نظر داشت با بیان این سخنان به همگان بفهماند که ایرانی ها از وی و برخوردهایش می ترسند.
 
نیویورکر در ادامه تاکید کرد: ترامپ با بیان چنین سخنانی سادگی خود و نداشتن اطلاعات در مورد سیاست های خارجه ایالات متحده را اثبات کرد.
 
تعدادی از مقامات آمریکایی اظهارات ترامپ در مورد بازداشت شدگان آمریکایی در ایران را سطحی خوانده و بیان کردند:" مذاکراتی که پیش از این باعث آزادی آمریکایی های بازداشت شده در تهران شد سال ها به طول انجامید و تعدادی از کشورها نیز در به نتیجه رسیدن آن ها تلاش کردند."
 
ترامپ قبل از این در پاسخ سوالی در مورد هویت روسای گروه هایی در خاورمیانه هم گفته بود: " این مسخره است قطعا آن ها را نمی شناسم، پیش از این با آنان دیدار نکرده بودم و در موقعیتی قرار نگرفته بودم که با آنان روبه رو شوم ، اما اگر هنوز هم موجود باشند ، آنها را خواهم شناخت."
 
وی در مورد سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس نیز گفته بود: " آیا او همان مردی است که به روسیه رفت وآمد می کرد و با پوتین مذاکره می کرد ؟ پیش از این چیزهایی در مورد وی شنیده بودم."

 

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما: انتقادها علیه توافق ایران افتضاح و مضحک است / سخنان برخی جمهوریخوهان مثل دونالد ترامپ مبتذل شده



اخبار,اخبار سیاست خارجی , باراک اوباما

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه در اتیوپی از لحن تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد و گفت رای دهندگان آمریکای شایسته بیش از این ها هستند.

اوباما با انتقاد از اظهار نظرهای « افتضاح آمیز» شمار زیادی از نامزدها از جمله دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت :« ما فرهنگی برقرار کرده ایم که نه مناسب بحث سالم و نه تصمیمات سیاسی خوب است. آمریکایی ها شایسته بهتر از اینها هستند.»

رئیس جمهوری آمریکا که آخرین دوره ریاست جمهوری خود را سپری می کند گفت:« اظهار نظرهای شمار زیادی از نامزدها از جمله دونالد ترامپ و مایک هاکلبی نامزدهای جمهوریخواهان حملات افتضاح آوری است که در حیات سیاسی آمریکا شکل بیش از حد پیش پا افتاده و مبتذلی به خود گرفته است.»

به گفته اوباما ،‌اظهارات هاکلبی که گفته است توافق تاریخی مربوط به برنامه هسته ای ایران، اسرائیلی ها را به «درهای کوره های آدم سوزی» نزدیک کرده است ، در چارچوب « یک گرایش عمومی » جا می گیرد و «اگر آن را خیلی غم انگیز ندانیم باید آن را مضحک تلقی کنیم .»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با ابراز تاسف از سخنان « افتضاح آمیز» دونالد ترامپ که گفته است جان مک کین سناتور جمهوریخواه که در ویتنام اسیر بوده است قهرمان نیست ،‌از اینکه تنظیم کنندگان این سخنان « رهبران حزب جمهوریخواه هستند» ابراز تاسف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت :« آمریکای کنونی به این نوع رهبران نیازی ندارد و من فکر نمی کنم هیچ کس چه دموکرات ، جمهوریخواه و یا مستقل ، خواستار این رهبران باشند.»

وی افزود: 99 درصد کشورهای جهان با توافق هسته ای موافقند، علتش هم این است که توافق خوبی است و من هنوز استدلال جدی در این مورد نشنیدم.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب