اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتصاب های جدید/ مصطفی محمدنجار مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح/ اکرمی،مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش



سرلشکر فیروز‌آبادی , مصطفی محمدنجار

مصطفی محمدنجار مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شد

سردار نجار با حکم سرلشکر فیروز‌آبادی به عنوان مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور صنعت دانش و فناوری منصوب شد.

به گزارش دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در حکم سرلشکر فیروز‌آبادی خطاب به سردار نجار آمده است: با استعانت از خدای سبحان و به استناد اختیارات تفویضی فرمانده معظم کل قوا و با توجه به سوابق ارزشمند خدمتی دانش و تجارب ارزنده و آگاهی‌های مفید که عهده‌دار مسئولیت‌های خطیر بوده‌اید به موجب این حکم شما را که از اعضای باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌باشید و از سوابق نورانی در دفاع مقدس برخوردارید به عنوان مشاور عالی خود در امور صنعت دانش و فناوری منصوب می‌کنم.

لازم به ذکر است سردار مصطفی محمد‌نجار در دولت‌های نهم و دهم به ترتیب عهده‌دار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

مشاور عالی سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حکمی، «سید کاظم اکرمی» را به عنوان مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

به گزارش فارس ، علی اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حکمی «دکتر سید کاظم اکرمی» را به عنوان مشاور عالی این وزارتخانه معرفی و منصوب کرد.

در حکم سرپرست وزارت آموزش و پرورش آمده است: با عنایت به مراتب تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند و سوابق درخشان حضرت عالی در عرصه‌های اجتماعی ـ فرهنگی بویژه در آموزش و پرورش کشور و استقرار نظام تعلیم و تربیت اسلامی فرزندان و آینده سازان میهن اسلامیمان، بدینوسیله جناب عالی را به عنوان «مشاور عالی» تعیین می‌کنم.

همچنین در ادامه این حکم آمده است: امید است با توکل به خداوند متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید با همفکری، مشاورت، ارایه نظرات ارزنده و هدایت‌های مشفقانه شما موجبات رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش فراهم شود.
علی اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش


رییس جدید سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح منصوب شد

طی حکمی از سوی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیرسرتیپ دوم ستاد جمشید فرقانی‌نیا به عنوان رییس جدید سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح منصوب و مشغول به کار شد.

 در بخشی از حکم سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان اظهار امیدواری شده است که با ارائه خدمات ارزنده و شایسته در گستره راهبردها و سیاست‌های طرح حکمت و در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به ارتقای جایگاه و منزلت خانواده بزرگ نیروهای مسلح اهتمام لازم به عمل آید.

سرتیپ دوم ستاد جمشید فرقانی‌نیا پیش از این به عنوان جانشین سازمان تامین نیروهای مسلح انجام وظیفه می‌کرده است.

این در حالی است که سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تمیزی‌فر که پیش از این رییس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح بوده به عنوان مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح منصوب شده است.

 

سرلشکر فیروز‌آبادی , مصطفی محمدنجار


وزیر اقتصاد: معمارنژاد در وزارت اقتصاد می‌ماند

وی اضافه کرد: گمرک ایران از مرزبان اقتصاد کشور و تنظیم‌کننده تجارت خارجی هست و به همین دلیل در توسعه اقتصادی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به ویژگی‌های گمرک کارآمد و نوین برای تجارت با کشورهای مختلف و لزوم یکپارچه‌سازی قوانین در این حوزه گفت: معمارنژاد در بخشی دیگر از مجموعه وزارت اقتصاد به کارگیری خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از اقدامات معمار‌نژاد در دوران مسئولیت و در پیشبرد امور در شرایط تحریم گفت: این جلسه را جلسه تودیع و معارفه نامگذاری کرده‌اند اما مصداق ندارد زیرا کرباسیان با توجه به سابقه‌ای که در گمرک دارد به خانه خودش برمی‌گردد و معارفه برای او معنایی ندارد.

علی طیب‌نیا افزود: معمارنژاد هم از دوستان خوب ما است و قرار نیست از مجموعه تودیعی داشته باشد و در وزارت اقتصاد در بخش آسانتری در خدمتشان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: گمرک ایران از مرزبان اقتصاد کشور و تنظیم‌کننده تجارت خارجی هست و به همین دلیل در توسعه اقتصادی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی افزود: گمرک رابط بین سیاست‌های مالی و بازرگانی کشور است، بنابراین عملکرد مناسب گمرک نقش مؤثری در اهداف رشد اقتصادی و رونق تولید دارد.

وی ضمن ابراز تأسف از رتبه پایین ایران در راه کسب و کار در بین کشورهای دنیا گفت: این رتبه زیبنده کشور نیست و یکی از اهداف وزارتخانه بهبود فضای کسب و کار است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: آنچه در گذشته از صادرات شناخته می‌شد تنها مواد اولیه فرش و پسته بود و نقش مهم در تجارت کشور با واردات بود اما در دوره اخیر به دلیل تحریم‌هایی که ایجاد شد فرصت طراحی کاهش وابستگی به درآمد مذکور و توسعه صادرات غیرنفتی را فراهم کرد.

به گفته وی در فضای جدید تجارت خارجی که تلاش همه دستگاه‌ها توسعه صادرات غیرنفتی است گمرک جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

طیب‌نیا گفت: برای اینکه گمرک مأموریت خودش را انجام دهد نیاز به تحولات و اصلاحات چشمگیری در حوزه قوانین، سیستم‌ها و روش‌ها و منابع انسانی و تجهیزات است.

وی افزود: تلاش‌ها باید در حوزه تسریع و روانسازی تشریفات گمرک و سرعت بخشیدن به ترخیص کالا باشد.

وی گفت: از جمله مسایلی که اهمیت دارد تعامل گمرک با سازمانهای بین‌المللی است و یکی از اقداماتی که باید انجام شود موضوع پنجره واحد تجاری است. در قانون برنامه و سیاست‌های دولت ذکر شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی در شرایط سختی ناشی از تحریم‌ها هستند باید نهایت تلاش برای حمایت از تولید و ایجاد تسهیلات ویژه برای آنها انجام شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: انتظار دارم در پایان دوره چهار ساله اولیه این دولت، گمرک با قوانین همسو و یکپارچه نظامی کارآمد برای پایش مقررات توسعه زیرساخت تکنولوژیهای گمرکی و تعامل با بخش خصوصی برای مشارکت در ظرفیت‌سازی باشد.

وی در پایان گفت: از آقای معمارنژاد خواهش می‌کنم در ادامه فعالیت کاری خود فعالیت در وزارت اقتصاد را به آرامش کارهای دانشگاهی ترجیح دهد.

 

سرلشکر فیروز‌آبادی , مصطفی محمدنجار


طه هاشمی مذاکره وزیر ارشاد با وی برای تصدی معاونت فرهنگی را تائید کرد

سیدطه هاشمی، معاون اسبق سازمان میراث فرهنگی مذاکره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خود برای تصدی معاونت فرهنگی این وزارتخانه را تائید و برای همکاری با علی جنتی ابراز تمایل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید طه هاشمی درباره مذاکره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی برای تصدی معاونت فرهنگی این وزارتخانه گفت: صحبت‌هایی برای جاهایی از وزارت ارشاد با من شده، ولی هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما و آقای جنتی در این باره به توافق قطعی رسیده‌اید؟ گفت: اگر به توافق می‌رسیدیم که دیگر این «حکم» بود. آقای جنتی با خیلی از افراد در این باره صحبت کرده که یکی‌شان هم من بوده‌ام، ولی ظاهراً هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

هاشمی درباره میزان تمایلش به همکاری با وزیر ارشاد دولت یازدهم نیز تاکید کرد: من قبلاً در همه حوزه‌های ارشاد کار کرده‌ام و تمایل هم دارم که با ایشان همکاری کنم.

سیدطه هاشمی سال‌ها نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بوده است. دبیرکلی جمعیت مستقل ایران اسلامی، عضویت در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیر مسئول روزنامه انتخاب، عضویت در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و معاون پژوهشی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از جمله سوابق اجرایی اوست.

هاشمی همچنین دارای تالیفاتی است؛ از آن جمله اسلام و دموکراسی، راه سوم در اندیشه و سیاست، گفتمان فرهنگی ـ سیاسی راه سوم، میرزای نائینی و نظام سیاسی مشروطه و امام خمینی و نقش مشارکتی مردم./ایسنا,پول نیوز,مهر,عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
تائید هولوکاست توسط مشاور عالی رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش : آموزش و پرورش را معیوب كردند



نظام آموزشی ایران , معلم

مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش : آموزش و پرورش را معیوب كردند

این روزها که صندلی وزیر در وزارتخانه آموزش و پرورش خالی است واین وزارتخانه با سرپرستی «علی اصغرفانی» اداره می‌شود، بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده است.

بعد از اینکه محمد علی نجفی، رئیس فعلی سازمان میراث فرهنگی برای احراز پست وزارت آموزش و پرورش توسط مجلسیان رای اعتماد نگرفت ، «علی اصغرفانی» به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی و مشغول به فعالیت شد.

 

اما با این حال، هنوز مشخص نیست «علی اصغرفانی» که معاون چندین دوره آموزش متوسطه آموزش و پرورش در دوره وزارت مظفر و اکرمی‌و همچنین مدیریت مناطق و مدیر کل آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد، از سوی مجلسیان رای اعتماد می‌گیرد یا دولت باید گزینه دیگری را مطرح کند.

 

در همین حال "سید کاظم اکرمی" مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت معرفی هر چه سریع‌تر آقای علی اصغر فانی، سرپرست آموزش و پرورش به عنوان وزیر و با اشاره به مشکلاتی که به دلیل عدم وجود وزیر در راس این وزارتخانه به وجود آمده است خاطر نشان می‌کند: اکنون انجام برخی از کارها از عهده سرپرست خارج است و مهم‌تر از آن، مسئله اساسی به وجود آمده و قابل توجه این است که در برخی از استان‌ها ضرورت اعمال تغییرو تحولاتی در مسئولان وجود دارد که بررسی و مشخص شود که آیا شایستگی پذیرش مسئولیت‌های محوله را داشته و با گفتمان رئیس جمهور جدید همراه و موافق خواهند بود یا نه؟

 

در صورت بررسی همه جانبه در مورد این صلاحیت‌ها، در زمینه جایگاه احتمالی، ابقا یا جایگزینی آنا تصمیم‌گیری خواهد شد. اما این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید هر چه سریع‌تر در این راستا اقدام شود.


 حاجی بابایی دست رد به سینه کارشناسان زد
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ریز برنامه‌های پیش بینی شده توسط «فانی» گزینه احتمالی رئیس جمهور برای سمت وزارت آموزش‌‌وپرورش ادامه می‌دهد: وی برنامه‌های خود را در زمینه‌هایی همچون سند تحول آموزش و پرورش، مدیریت و رهبری آموزشی، منابع انسانی، مالی، برنامه‌های درسی، کاستن از حجم و تعداد دروس، ارتقای آموزش، فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی، تربیت بدنی، تربیت فنی و حرفه ای، مشارکت‌های مردمی،گروه‌های آموزش خاص با نیاز‌های ویژه، نهادهای صنفی، مدنی، فناوری ارتباطات و سایر مسائل مطرح   و در تمام این حوزه‌ها اقدامات جزئی و کلی بسیاری را تدوین کرده و در حال انجام کار کارشناسی دقیق و بررسی علمی ‌هستند.


اکرمی در پاسخ به این سوال که وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم میراث دار چه وزارتخانه‌ای بوده و این وزارتخانه را با چه اوضاع و احوالی تحویل گرفته است تصریح می‌کند: متاسفانه وزارتخانه‌ای تحویل گرفته شده است که آیینه تمام نمایی از معایب، اقدامات عجولانه و فاقد کار کارشناسی است؛

 

می‌توان به جرات گفت که جای خالی کار دقیق علمی‌در بسیاری از کارهایی که در این وزارتخانه انجام شده است، به وضوح دیده می‌شود و به عنوان نمونه زمانی که آقای حاجی بابایی در سال گذشته قصد اجرای نظام 3-3-6 را داشتند از نظرات بسیاری از افراد مجرب و مثال زدنی در این حوزه نیز بهره مند نشدند؛

 

حتی بنده در مجله چشم انداز ایران نیز مطلبی را به عنوان پیشنهاد خطاب به وزیر عنوان کردم مبنی بر اینکه اجرای این طرح یا تغییر کتب درسی، اقدامی‌عجولانه و فاقد کار پژوهشی دقیق است، اما آقای حاجی بابایی هرگز به توصیه‌های امثال بنده و به خصوص کارشناسان خبره عمل نکرد و دست رد به سینه کارشناسان عالم زد که نتیجه کار هم چنین شده است که مشاهده می‌کنید، حتی اعمال سلایق فردی در اداره وزارتخانه آموزش و پرورش نیز داد و فریاد بسیاری از دلسوزان را درآورد و گوش شنوایی هم برای این سخنان کارشناسی و دلسوز در وزارتخانه آموزش و پرورش دولت نهم و دهم وجود نداشت.


 3-3-6 عجولانه اجرا شد
مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که ارزیابی صورت گرفته از نظام جدید آموزشی 3-3-6 چیست و آیا این طرح در دولت جدید هم ادامه پیدا می‌کند یا نه توضیح می‌دهد: آقای «فانی» در یکی از مصاحبه‌های خود در رسانه ملی نسبت به اجرای عجولانه این سیستم در نظام آموزشی کشور انتقاد کرده و نظر و ارزیابی شان در مورد این طرح آن است که باید هرچه سریع‌تر کار مطالعاتی دقیقی روی آن صورت گرفته و معایب یا محاسن آن ارزیابی شود. چنانچه طرح فوق از مزایایی برخوردار باشد، معایب آن برطرف و اصلاح می‌شود که در این صورت در راستای اجرای بهتر آن گام بر می‌داریم در غیر اینصورت طرح مزبور اجرا نخواهد شد. ضمن اینکه آقای فانی هنوز فرصت کافی برای بررسی همه جانبه این طرح نداشته اما کلیت آن‌را همراه با معایبی ارزیابی کرده اند.


 حق هیچ معلم یا حق‌التدریسی ضایع نمی‌شود
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قانون مبنی بر اینکه برنامه آقای فانی، سرپرست فعلی آموزش و پرورش در زمینه مشکلات حق‌التدریسی‌ها یا بیمه فرهنگیان به توضیح این مسئله اکتفا کرد که تمام این مسائل خرد و کلان در دست مطالعه بوده و وی برای تمام مشکلات به ویژه معلمان و حق و حقوق آنها برنامه‌هایی دارد که لازم است بعد از معرفی ایشان به مجلس و ارائه برنامه‌هایشان در میان نمایندگان، در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.

 

دکتر اکرمی‌اضافه می‌کند: در مورد موضوع حق‌التدریسی‌ها باید اضافه کنم که مشکلات در این زمینه زیاد است و حل این موضوع به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است و دولت باید در این زمینه بودجه‌های لازم و کافی را پیشنهاد دهد؛ضمن اینکه در واقع امکان استخدام تمام حق‌التدریسی و فعالان حوزه آموزش و پرورش امکان پذیر نیست؛

 

در برخی از دروس لازم است که یک معلم برای 5-4 ساعت در مدرسه حاضر شده و تدریس کند و امکان جذب دائم و استخدامش درآموزش و پرورش نیست، به هر حال تمام این مسائل نیازبه بررسی همه جانبه و دقیق دارد تا حق معلم وزحمت کشان این عرصه ضایع نشود، ضمن اینکه آقای فانی هم به تمام این مسائل مشرف و آگاه هستند ضمن اینکه فراموش نکنید که اگر نیاز دایمی‌به نیرو و معلمی‌باشد، مطابق با مصوبات دولتی در مورد آنها اقدام کرده و حقشان ضایع نخواهد شد.


 «فانی» اهل حزب بندی سیاسی نیست
مشاور عالی آموزش و پرورش در برابر این سوال که آیا آقای فانی برای پذیرش مسئولیت در راس وزارتخانه آمادگی داشته و وی را تا چه میزان گزینه ای درست برای این پست می‌دانید پاسخ می‌دهد: آقای فانی از اوایل انقلاب در آموزش و پرورش بوده و کار در یک منطقه از تهران، اداره کل استان کردستان و معاونت را تجربه کرده و در کار نوشتن سند تحول بنیادین و طرح تغییر نظام آموزشی نیز شرکت داشتندضمن اینکه از تمام کارهای پژوهشی و اجرایی انجام شده در آموزش و پرورش آگاهی دارند.

 

وی اضافه می‌کند: فانی به مسائل آموزش و پرورش اشراف داشته و بنده ایشان را فردی صادق و کارشناس شناخته و به جرأت اعلام می‌کنم که ایشان اهل گروه خاص سیاسی و حزب‌بندی نیستند و اگر بخواهیم بگوییم که ایشان در کدام حزب سیاسی جا دارد باید گفت که ایشان در آموزش و پرورش جا دارند و عضو حزب و گروه آموزش و پرورش هستند و آینده آموزشی کشور بیشتر از هر موضوع یا حزبی برایشان در اولویت قرار دارد.


 از صداقت سرپرست دفاع می‌کنم
وی با بیان اینکه با تمام وجود از صداقت فانی، سرپرست فعلی وزارتخانه دفاع می‌کنم ادامه می‌دهد: ایشان کار عجولانه ای انجام نمی‌دهند و به خوبی می‌دانند که وزارتخانه آموزش و پرورش از کارهای شتاب زده و عجولانه سابق بسیار آسیب دیده است به همین دلیل قدم‌هایش را تدریج بر می‌دارد نه عجولانه و فاقد پایه علمی، به همین دلیل راه ایشان در این حوزه مشخص است و درس خود را در آموزش و پرورش پس داده است.


دکتر اکرمی ‌در پاسخ به این سوال که آقای فانی در مدت یک ماه مسئولیتشان به عنوان سرپرست آموزش و پرورش چه اقاماتی را انجام دادند تاکید می‌کند:ایشان در این مدت اگرچه فرصت چندان زیادی نبوده در راستای حل مشکلات و گرفتاری‌های قشر آموزش و پرورش و معلمان اقدامات خوبی را با هماهنگی دستگاه‌های دیگر انجام دادند که اجازه دهید بعد از مشخص شدن تکلیف وزارتخانه، در صورت صلاحدید در این زمینه توضیحات بیشتری ارائه دهیم و این زمان فرصت مناسبی برای طرح آن نیست.

 

وی همچنین در برابر این سوال که پیش بینی شما از رای نمایندگان مجلس چیست و فکر می‌کنید که انگشت انتخاب نمایندگان به سوی فانی، سرپرست فعلی آموزش و پرورش دراز شود یا خیر پاسخ می‌دهد: نطرم در این زمینه مثبت است چرا که مجلسی‌ها هم به خوبی با سوابق فانی آشنا هستند و می‌دانند که ایشان چهره سیاسی ندارند و می‌توانند با اعتماد کامل به او رای مثبت دهند البته بعید است که مجلس در شرایط فعلی بتواند گزینه‌ای اصلح تر از علی اصغر فانی پیدا کند./قانون