اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتخابات زودهنگام در اقلیم کردستان عراق



اخبار,اخباربین الملل,انتخابات  کردستان  عراق

هلاکت ۲۴ عضو داعش و بازداشت ۷ تروریست دیگر در استان های الانبار و دیالی و احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام در اقلیم کردستان از جمله آخرین تحولات عراق است.

به گزارش مهر به نقل از منابع عربی، نیروهای امنیتی عراق ۲۴ تروریست داعشی را در استان الانبار و دیالی به هلاکت رسانده و ۷ تروریست دیگر را بازداشت کردند.

منابع نظامی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کردند: نیروهایی از ارتش و پلیس عراق به همراه نیروهای مردمی و عشایر توانستند طی یک علمیاتی در مطنقه الکرمه واقع در شرق الانبار ۱۴ تروریست داعشی را به هلاکت رسانده و دو تروریست دیگر را زخمی کنند.

منابع مذکور افزودند: در این عملیات ۴ خودوری نظامی دشمن منهدم و ۱۹ بمب کشف شد و سرنشینان خودروهای نظامی نیز کشته شدند. جاسم السعدی فرمانده پلیس عراق گفت: نیروهای امنیتی یک گروه ۷ نفره از تروریست های داعش را در کوه های «حمرین» واقع در استان دیالی و صلاح الدین بازداشت کردند.

وی افزود: نیروهای امنیتی استان دیالی توانستند ۴ تروریست را به هلاکت رسانده و بیش از ۲۰۰ بمب را در شهرستان المقدادیه کشف کنند.

در همین حال یک مقام مسئول در پلیس کربلا گفت: نیروهای امنیتی ۹ نفر از تروریست های داعش را بازداشت و دو خودروی آنها را در غرب استان توقیف کردند. وی افزود: نیروهای امنیتی افراد بازداشت شده را به منظور بازجویی به مرکز امنیتی منتقل کردند.

خبر دیگر اینکه مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق گفت در صورتی که گروه های سیاسی در مورد قانون ریاست اقلیم به توافق نرسند انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد. وی در پیامی خطاب به شهروندان کردستان گفت: تعامل با مشکلات از طریق تحمیل و کودتا به نتیجه نخواهد رسید.

بارزانی با بیان اینکه احزاب سیاسی راه یافته به پارلمان و دولت اقلیم کردستان باید برای رسیدن به راه حل توافقی شتاب کنند، تاکید کرد: در صورتی که در این زمینه توافق حاصل نشود انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.

وی از تمامی طرف ها حفظ وحدت اقلیم کردستان عراق و ایجاد فضایی برای حق تعیین سرنوشت مردم کردستان و مواجهه هشیارانه با مسائل را خواستار شد.


  اخبار  بین الملل  -  مهر 
 


ویدیو مرتبط :
بررسی بحران در اقلیم کردستان عراق | اردشیر پشنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی اسکناس مخصوص اقلیم کردستان عراق(+عکس)



اخبار بین ا لملل - طراحی اسکناس مخصوص اقلیم کردستان عراق

در راستای مطالبات استقلال‌طلبانه رئیس اقلیم کردستان عراق و تلاش کردها برای تجزیه عراق، یکی از رسانه‌های نزدیک به حزب بارزانی از طرحی برای چاپ اسکناس کُردی در این اقلیم خبر داد

به گزارش ایسنا، سایت شبکه تلویزیونی "روداو"، متعلق به نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق با اعلام این خبر تصاویری از اسکناس‌های کردی را به نمایش گذاشت که به شکلی کاملا مستقل از بانک مرکزی عراق طراحی شده و هیچ نماد، نوشته‌ و یا اشاره‌ای به نام عراق یا نقشه این کشور در آن به چشم نمی‌خورد.

خبرگزاری کردپرس نیز در این باره اعلام کرد که ایده چاپ اسکناس کُردی و برخی از طرح‌های ارائه شده برای این اسکناس به سال 2011 بر می گردد.

نمونه‌های طراحی شده اسکناس کُردی با واحد پولی «دراو» که از سوی شبکه مذکور منتشر شده‌اند، حاوی تصاویری از شخصیت‌ها و رهبران پیشین کُردها از جمله شیخ محمود برزنجی و ملا مصطفی بارزانی (پدر مسعود بارزانی) و نقوش تاریخی است و بر روی آن نام «بانک مرکزی جمهوری کردستان» نوشته شده است.

انتشار این خبر همزمان با اظهارات اخیر مقامات اقلیم کردستان عراق نشان از جدیت کردها برای جدایی از عراق و تجزیه این کشور دارد.

پیشتر سوران عمر، یکی از نمایندگان جماعت اسلامی در پارلمان اقلیم کردستان اعلام کرده بود که‌ در نشست مشترک نیچروان بارزانی و نمایندگان پارلمان کردستان عراق در خصوص مسئله‌ صادرات و درآمدهای نفتی این اقلیم که پشت درهای بسته انجام شد، در خصوص چاپ اسکناس کُردی نیز بحث و گفتگو شده است.

 

اخبار ,اخبار بین الملل ,اسکناس مخصوص اقلیم کردستان عراق

 

 

اخبار ,اخبار بین الملل ,اسکناس مخصوص اقلیم کردستان عراق

 

اخبار ,اخبار بین الملل ,اسکناس مخصوص اقلیم کردستان عراق

اخبار بین الملل - ایسنا