اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امکان شرکت کنکوری‌ها در رشته‌های بدون آزمون در اواسط مرداد



اعلام نحوه گزینش کنکوی‌های 92,اعلام رشته‌های بدون آزمون درتابستان 92

نحوه گزینش کنکوی‌های 92 اعلام شد

امکان شرکت کنکوری‌ها در رشته‌های بدون آزمون در اواسط مرداد

معاون آماری سازمان سنجش با اشاره به تاثیر مثبت 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 92، به اعلام اسامی و ظرفیت رشته‌های بدون آزمون در اواسط مردادماه خبر داد. .

به گزارش ایسنا، دکتر جمالی درنشستی خبری با اشاره به نحوه مشاهده سوابق تحصیلی توسط داوطلبان، گفت: در زمان ثبت‌نام داوطلبان می‌توانستند سوابق تحصیلی اخذ شده خود از آموزش و پرورش را مشاهده کنند و در صورت اشکال نسبت به اصلاح ْآن اقدام کنند علاوه بر آن در زمان دریافت کارت ورود به جلسه امکان مشاهده سوابق تحصیلی برای آنان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تغییری در گزینش نهایی داوطلبان آزمون امسال نسبت به سال گذشته ایجاد نشده است، اظهار کرد: 40 درصد از ظرفیت پذیرش بر اساس مصوبه مجلس به رزمندگان و 5 درصد ظرفیت مازاد به داوطلبان شاهد تعلق دارد.

وی با اشاره به پذیرش بدون آزمون در 10 هزار رشته محل دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی، گفت: اواسط مردادماه اطلاعیه سازمان سنجش برای پذیرش رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور منتشر می‌شود.

وی افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود از 677 هزار و 960 ظرفیت نهایی حدود 300 هزار ظرفیت آن به رشته محل‌های بدون آزمون اختصاص داشته باشد.

جمالی ادامه داد: بنابراین داوطلبان این امکان را دارند که علاوه بر شرکت در رشته‌محل‌های باآزمون در رشته‌ محل‌های بدون آزمون نیز شرکت کنند./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تحلیل آزمون گزینه دو 22 مرداد 1400 ویژه رشته تجربی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهلت تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ناپیوسته آغاز شد/امکان انتخاب رشته مجدد کلیه شرکت‌کنندگان



رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد:

مهلت تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ناپیوسته آغاز شد/امکان انتخاب رشته مجدد کلیه شرکت‌کنندگان

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، گفت: داوطلبان شرکت در آزمون مشترک کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد و سازمان سنجش می‌توانند رشته و محل جدید انتخاب کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر اقبالی گفت: امکان انتخاب رشته و محل جدید برای داوطلبان شرکت در آزمون مشترک کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش فراهم شده و داوطلبانی که در جلسه آزمون حضور داشته‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه انتخاب رشته شهر بر روی پایگاه اینترنتی مرکز آزمون به آدرس www.azmoon.org‌نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام دو کارت اعتباری برای گزینش علمی در دانشگاه آزاد تهیه کرده‌اند نیازی به خرید کارت اعتباری در این مرحله ندارند اما داوطلبانی که تنها یک کارت اعتباری خریده و در آزمون مشترک ثبت‌نام نموده‌اند با خرید یک قطعه کارت اعتباری دیگر به مبلغ 110 هزار ریال قادر به ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی هستند.

رییس مرکز آزمون افزود: با توجه به اینکه تنها داوطلبان مجموعه‌های امتحانی متناسب با رشته‌های دایر در دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به ثبت نام در این سامانه هستند، لازم است داوطلبان علاقمند به تحصیل در آزمون کارشناسی ناپیوسته پیش از خرید کتاب اعتباری و ثبت نام از رشته‌های موجود در این مقطع و مجموعه‌های امتحانی که در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است اطلاع دقیق داشته باشند.

بر اساس این گزارش، داوطلبان باید با در دست داشتن مدارک لازم شامل اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، 6 قطعه عکس تمام رخ 3 در 4 (برای مشمولین 12 قطعه عکس)، اصل مدرک کاردانی مورد تایید موسسات آموزش عالی معتبر به همراه تصاویر کلیه مدارک و رسید ثبت نام یک روز بعد به واحد دانشگاهی محل پذیرش برای ثبت نام قطعی مراجعه کنند./ایسنا