اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ال.پی.جی حذف نمی‌شود سهم سی.ان.جی در سبد سوخت افزایش می‌یابد



 

 

سی ان جی

 

 

معاون وزیر نفت از افزایش سهم سی.ان.جی و حذف نشدن سهم ال.پی.جی در سبد سوخت كشور با وجود افزایش قیمت این دو گاز بعد از هدفمند كردن یارانه‌ها خبر داد.

علی‌رضا ضیغمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاكید بر گسترش سبد سوخت كشور و با اشاره به سهم 10 درصدی سی.ان.جی در سبد سوخت گفت: تصمیم داریم سهم سی.ان.جی را در سبد سوخت به 20 درصد برسانیم، ضمن این كه سهم ال.پی.جی نیز حفظ می‌شود.

وی با بیان این كه تركیب سبد سوختی كشور به قوت خود باقی است، گفت: اگرچه ال.پی.جی هم در اولویت است، اما برنامه‌ای برای افزایش درصد سهم ال.پی.جی نداریم. به همین دلیل این گاز تنها مختص وسایل حمل‌نقل عمومی (تاكسی و اتوبوس) باقی می‌ماند.

مدیر عامل شركت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به این كه در این شرایط اولویت با سی.ان.جی است، اعلام كرد: بر همین اساس پروژه‌ای در دست داریم كه با همكاری وزارت دفاع و بخش خصوصی، تعداد جایگاه‌ها را به دو هزار باب برسانیم.

او با اشاره به تعداد هزار و 550 جایگاه سی.ان.جی در كشور افزود: یكی از برنامه‌های ما در دهه فجر بهره‌برداری از 51 جایگاه سی.ان.جی است.

به گزارش ایسنا، بر اساس برنامه وزارت نفت قرار بود تا پایان امسال تعداد جایگاه‌های سی.ان.جی به هزار و 800 باب برسد، اما مسوولان پالایش و پخش اعلام كردند كه تا پایان امسال تنها هزار و750 باب جایگاه قابل ساخت است كه تا سال آینده این تعداد به دو هزار و 188 باب افزایش می‌یابد. این در حالیست كه بر اساس آمار در حال حاضر به 2200 تا 2500 جایگاه سی.ان.جی در کشور نیاز است.

این در حالیست که اگر در سال 1390 تعداد خودروهای دوگانه سوز به سه میلیون دستگاه افزایش یابد، تعداد جایگاه‌های سی.ان.جی مورد نیاز در این سال سه هزار جایگاه خواهد بود..../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
مزایا و معایب سوخت ال پی جی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كاهش واردات نفت و افزایش واردات ال ان جی ژاپن در ماه نوامبر



 

 

كاهش واردات نفت و افزایش واردات ال ان جی ژاپن در ماه نوامبر

 

واردات نفت خام ژاپن در ماه نوامبر به دلیل اقتصاد راكد این كشور، نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۸.۹ درصد كاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اما از سوی دیگر به دلیل اینكه نیروگاههای گازی جای خالی رآكتورهای تعطیل شده پس از زمین لرزه ماه مارس را پر كرده اند، واردات گاز طبیعی مایع این كشور نیز با ۲۱ درصد افزایش به دومین سطح تاریخ این كشور رسید. اما

پس از زلزله ۹ ریشتری و سونامی سال گذشته در ژاپن كه به تخریب راهها، بنادر و دیگر زیرساختها و زنجیره های تولید انجامید، صنعت این كشور همچنان در مسیر بهبود با مشكلات زیادی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمار اولیه وزارت دارایی ژاپن كه امروز(چهارشنبه) منتشر شد نشان می دهد، ژاپن به عنوان سومین مصرف كننده بزرگ نفت جهان ماه گذشته روزانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشكه نفت وارد كرد.

اما این آمار همچنین حاكی از این است كه واردات ال ان جی ژاپن ماه گذشته با ۲۱.۳ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل به شش میلیون و ۹۸۱ هزار تن رسیده كه نسبت به ركورد هفت میلیون و ۵۴۵ هزار تن در ماه اوت كاهش نشان می دهد..... /  خبرگزارى ایسنا