اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

القاعده: در کشتار شیعیان با داعش همکاری می‌کنیم



اخبار,اخباربین الملل,سرکرده گروه تروریستی القاعده

ایمن الظواهری، سرکرده گروه تروریستی القاعده اعلام کرد گروه تروریستی داعش را به رسمیت نمی شناسد با این وجود در صورت نیاز در کشتار شیعیان با این گروه همکاری می کند.

به گزارش «تابناک»، الظواهری در پیامی صوتی که روز چهارشنبه بر روی اینترنت منتشر شد، گفت: «با وجود اشتباهات بزرگ (داعش)، اگر در عراق یا سوریه بودم، اگرچه مشروعیت آنها (داعش) را به رسمیت نمی‌شناسم، با آنها در کشتار صلیبیون، سکولارها و شیعیان همکاری می‌کردم، چرا که این موضوع اهمیت بیشتری دارد.»

وی گروه داعش و ابوبکر البغدادی، سرکرده آن را نامشروع خواند و گفت: «این خلافت را به رسمیت نمی شناسیم.»

سرکرده القاعده در این پیام گفت پیروانش در مبارزه با ائتلاف غربی در عراق و سوریه در صورت امکان به داعش می‌پیوندند.

با وجود رقابت بین القاعده و داعش، الظواهری گفت هنوز جا برای همکاری میان این دو گروه علیه غرب وجود دارد.

زمان ضبط این پیام مشخص نیست اما اشاراتی که به وقایع شده است نشان می‌دهد این پیام دستکم هشت ماه پیش ضبط شده است.

الظواهری در این پیام هدف خود را از طرح چنین اظهاراتی عنوان نکرد اما ممکن است هدف وی از طرح این موضوعات ایجاد نوعی آشتی میان این دو گروه تروریستی باشد.

 اخبار بین الملل  - تابناک


ویدیو مرتبط :
داعش - کشتار وحشیانه شیعیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش به دنبال کشتار شیعیان و راه اندازی سونامی هسته ای در اروپاست



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

نشریه آتلانتیكو نوشت که داعش به دنبال ایجاد یك هولوكاست هسته ای در غرب است تا ٥٠٠ میلیون نفر را به قتل برساند.

داعش به دنبال کشتار شیعیان و راه اندازی سونامی هسته ای در اروپاست / ققط خود اعراب هستند که از پس این تروریست ها بر می آیند

نشریه آتلانتیكو نوشت که داعش به دنبال ایجاد یك هولوكاست هسته ای در غرب است تا ٥٠٠ میلیون نفر را به قتل برساند.

یك روزنامه نگار آلمانی كه موفق شده مدتی را در كنار تشكیلات داعش بگذراند، اعلام داشته كشورهای اروپایی از عمق خطری كه از جانب داعش آنها را تهدید میكند، آگاه نیستند.

این نشریه به صراحت از عنوان سازمان تروریستی برای داعش استفاده میكند، عنوانی كه قبلا در رسانه های غربی دیده نمیشد یا كمتر دیده می شد.

این خبرنگار كه  نام وی یورگن تودنهوفر است و مدتی را با این سازمان تروریستی در عراق و سوریه بوده، گفته است که این سازمان خیلی خطرناكتر و سازماندهی شده تر از آن  چیزی است كه ما فكرش را میكنیم و به دنبال راه اندازی یك سونامی هسته ای در اروپا و ریشه كن كردن همه ماست.

او ابراز داشته است که آنها به دنبال نابود كردن شیعه ها، ایزدی ها و هندوها هستند. او زندگی تحت خلافت ابوبكر بغدادی را به یك جهنم تشبیه كرده است و اینكه افراد وفادار به او در خانه های خراب و روی زمین، فلز یا خاك میخوابند.

این خبرنگار غربی گفته است که فقط خود عرب ها میتوانند جلو داعش در بیایند و هیچكس دیگری توان مقابله با آنها را ندارد. آنها فوق العاده بیرحم هستند و نه تنها اقدام به سر بریدن میكنند بلكه به دنبال یك پاكسازی مذهبی نیز هستند. آنها معنقدند هر مسلمانی كه به دموكراسی معتقد است باید كشته شود. او گفته نقطه خطرناك آن است كه آنها اعتماد به نفس عجیبی به خود دارند و فكر میكنند موفق خواهند شد.

به دنبال نگرانی از افزایش حملات داعش علیه كشورهای غربی و شروع روند گسترده مهاجرت پناهندگان سوری به اروپا و مشكلات جدیدی كه این اتحادیه به همین دلیل با آن روبرو شده، به نظر میرسد كشورهای اروپایی با انتشار اطلاعاتی از ماهیت واقعی گروه تروریستی داعش، در حال آماده سازی افكار عمومی برای حل بحران خود ساخته در سوریه و از بین بردن داعش هستند.

 

اخبار بین الملل - انتخاب