اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الحاق ایران به پروتکل مقابله دربرابرآلودگی



 

 

الحاق ایران به پروتکل مقابله دربرابرسوانح آلودگی

 

از سوي رئيس‌جمهور ابلاغ شد؛

الحاق ایران به پروتکل مقابله در برابر سوانح آلودگی ناشی از مواد خطرناک و سمی


بر اساس ماده واحده این قانون به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به پروتکل (تشریفات) آمادگی، مـقابله و همکاری در برابر سوانح آلودگی ناشی از مواد خـطرناک و سمی مصوب 2000 میلادی، ملحق شود.

رئیس جمهور قانون الحاق ایران به پروتکل مقابله و همکاری در برابر سوانح آلودگی ناشی از مواد خطرناک و سمی را که در مجلس تصویب و به تأیید شورای ‌نگهبان رسیده است را برای اجراء ابلاغ کرد.
بر اساس ماده واحده این قانون به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به پروتکل (تشریفات) آمادگی، مـقابله و همکاری در برابر سوانح آلودگی ناشی از مواد خـطرناک و سمی مصوب 2000 میلادی، ملحق شود.
بر این اساس، وزارت راه و ترابری (سازمان بنادر و دریانوردی) مسؤول اجرای این کنوانسیون است و تغییر آن بر عهده دولت است.
همچنین دولت موظف است کلیه اصلاحیه‌های پروتکل (تشریفات) و پیوست های آن را در مهلت مناسب، قبل از انقضاء مهلت های موردنظر در ماده مذکور و بر اساس اصل 77قانون اساسی و حسب مورد به مجلس اعلام کند.
در صورتی که مجلس شورای اسلامی اصلاحیه‌ها را تصویب نکند دولت موظف است مراتب را مبنی بر عدم پذیرش اصلاحیه‌ها، در ظرف مهلت مقرر در موافقتنامه به مراجع ذی‌ربط اعلام کند و در این صورت این اصلاحیه‌ها در این موارد برای دولت جمهوری اسلامی ایران لازم‌الاجراء نخواهدبود.
بر اساس این قانون، اعضا تعهد می‌کنند که به طور انفرادی یا مشترک تمام اقدامات مناسب را طبق مفاد این پروتکل و پیوست آن برای آمادگی و مقابله با سانحه آلودگی ناشی از مواد خطرناک و سمی انجام دهند .
اعضا این پروتکل همچنین موافقت می کنند که با توجه به توانایی‌ها و در دسترس بودن منابع مربوط خود بنا به درخواست هر عضوی که از سانحه آلودگی تحت تاثیر قرار گرفته یا احتمال دارد تحت تاثیر قرار گیرد با آن عضو همکاری کنند و خدمات مشورتی تجهیزات و پشتیبانی فنی را به منظور مقابله با سانحه آلودگی در این صورتی که شدت سانحه مزبور اقتضا کند ارائه کنند.
بر اساس این قانون، اعضا مکلف می شوند که بطور مستقیم یا در صورت اقتضا از طریق سازمان یا سازمان ها یا ترتیبات منطقه ای مربوط جهت ارتقا و مبادله نتایج برنامه‌های تحقیق و توسعه مربوط به ارتقای آخرین پیشرفت‌ها در زمینه آمادگی و مقابله با سوانح آلودگی از جمله فناوری ها و فنون بازرسی بازدانردگی بازیافت متفرق سازی پاکسازی و راه‌های دیگر کاهش یا تعدیل اثرات سوانح آلودگی و در جهت اعاده وضع سابق همکاری کنند...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
الحاق جمهوری آذربایجان به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سلاح های شما برای مقابله با ایران فرسوده شده، سلاح جدید بخرید!



 

 «دیسیون»، رئیس امور فروش بزرگترین شرکت غیر دولتی تولید اسلحه در جهان گفت: سلاح های کشورهای عربی فرسوده است و این کشورها باید برای مقابله با ایران، همه تجهیزات نظامی خود را تعویض کنند!

 

به گزارش «تابناک»، «توماس کالیجان» که با برنامه «بازارهای خاورمیانه» شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» سخن می گفت، افزود: دولت های عربی نمی توانند با این سلاح ها، در منطقه نقش آفرین باشند و اکنون که یمن نیز به گذرگاهی برای تروریسم تبدیل شده، این کشورها علاوه بر ایران، باید برای یمن هم فکری کنند!

وی از طراحی برنامه بیست ساله شرکت متبوع خود برای فروش سلاح به کشورهای عربی هم پرده برداشت و گفت: در فاز اول، باید کشورهای عربی یک مجموعه شصت میلیارد دلاری سلاح تهیه کرده و همه مرزهای خود با یمن را به پیشرفته ترین سلاح ها مجهز تا از نفوذ القاعده یمن به امارات و عربستان جلوگیری کنند.

«کالیجان» که رئیس امور فروش شرکت صادراتی سلاح «دیسیون» است، افزود: امنیت منطقه خلیج فارس با این سلاح ها تأمین نمی شود؛ بنابراین، پیشنهاد می کنم، کشورهای عربی درباره برنامه شرکت «ریسیون» بیندیشند.

«سی.ان.ان» می افزاید: «کالیجان» تصریح کرده که کارشناسان شرکت «ریسیون» در حال رایزنی در کشورهای آمریکای لاتین برای فروش سلاح به عربستان هستند و در این سفرها، پیمان هایی نیز با کشورهای کویت، قطر و امارات امضا خواهند کرد که ارزش آن چند ده میلیارد پیش بینی شده است.... / تابناک