اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

البرادعی: خواهان عفو مرسی هستم



اتهامات خطرناک محمد مرسی,شرایط عفو محمدمرسی,انتخابات ریاست جمهوری مصر

البرادعی: خواهان عفو مرسی هستم

معاون رئیس جمهوری مصر در امور خارجی با اعلام اینکه وی خواهان عفو محمد مرسی است اعلام کرد که رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد.

به گزارش  مهر، محمد البرادعی معاون رئیس جمهوری مصر در امور خارجی در گفتگو با واشنگتن پست اظهار داشت: من خواهان این هستم که محمد مرسی در صورتی که دارای اتهامات خطرناکی نباشد مورد عفو قرار گیرد و این مسئله در چارچوب یک دوراندیشی بسیار رخ می دهد.

وی در عین حال تاکید کرد که منافع ملی مصر بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. البرادعی خاطرنشان کرد: نامزد نشدن عبدالفتاح السیسی رئیس ستاد مشترک ارتش مصر در انتخابات ریاست جمهوری اقدامی درست است.

وی در ادامه گفت که نمی خواهد ارتش اداره کشور را به دست بگیرد اما مردم در شرایط فوق العاده به سوی کسی پناه می برند که دارای قدرت است و قدرت در شرایط فعلی در اختیار ارتش است.

معاون رئیس جمهوری مصر در امور خارجی افزود: السیسی به خوبی ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی برای حل بحران مصر را درک می کند اما طبعا مسئولیت تامین امنیت کشور را نیز برعهده دارد.

محمد البرادعی همچنین اظهار داشت که قصد ندارد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود و با بهبود اوضاع مصر و قرار گرفتن در مسیر صحیح، نقش وی نیز به پایان خواهد رسید و وی ترجیح می دهد پس از پایان مرحله انتقالی یک مربی باقی بماند و بازیگر نباشد.

معاون رئیس جمهوری مصر در امور خارجی گفت: گفتگو بهترین راه پایان بخشیدن به تحصن در رابعه العدویه و میدان النهضه است و ما باید خشونت را به طور کامل متوقف کنیم چرا که هیچکس به کشتار و خونریزی بیشتر اعتقاد ندارد. /مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
اکبر اودود ، اورانیوم غنی شده و البرادعی‎ خنده دارهههه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشایی: سخنگو نیستم ولی پاسخگو هستم



 

مشایی: سخنگو نیستم ولی پاسخگو هستم

 

 

رییس دفتر رییس‌جمهور در واكنش به رای نمایندگان مجلس بر عدم استرداد لایحه‌ هدفمند كردن یارانه‌ها با تاكید بر این‌كه " دولت باید طبق مقررات عمل كند" در عین حال گفت: البته اجرای این لایحه به این‌گونه كار بسیار سختی است و حجم بالایی از موفقیت دولت را در این ارتباط كم می‌كند.

 


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران اسفندیار رحیم‌مشایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه‌ معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در مورد سخنگویان دولت و این‌كه وی یكی از سخنگویان دولت است یا نه؟ اظهار كرد: من سخنگو نیستم ولی آقای رییس‌جمهور به من فرمودند شما با توجه به اشرافی كه به حوزه‌های مختلف در ارتباط با دولت دارید، می‌توانید به سوالات جواب دهید.

 


وی بار دیگر تاكید كرد: سخنگو نیستم، در مقام پاسخگویی در صورت لزوم به سوالات جواب می‌دهم ولی سخنگو نیستم.

 


وی همچنین اظهار كرد: تصور می‌كنم حداكثر تا یك هفته دیگر سخنگویان دولت معرفی خواهند شد.

 


رییس دفتر رییس‌جمهور بار دیگر در پاسخ به سوالی در ارتباط با لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها و رای نمایندگان مجلس در این ارتباط گفت: وقتی دولت لایحه‌ای را به مجلس می‌دهد در واقع اعلام می‌كند كه بر این اساس می‌تواند این لایحه را اجرا كند، وقتی این لایحه در مجلس تغییر می‌كند و دولت می‌گوید با این تغییرات اجرای این لایحه شدنی نیست یا اجرای به نحو مطلوب نخواهد بود، اگر مجلس این استدلال دولت را نپذیرد، دولت تقاضای استرداد لایحه را می‌كند و منطق این است كه این استرداد پذیرفته شود. البته رای نمایندگان مجلس نیز محترم است ولی آ‌ن‌ها این درخواست دولت را نپذیرفتند.

 


وی گفت: با این امر تضمین موفقیت كار دشوار می‌شود و اجرای لایحه كار سختی است. البته تلاش این است كه به نفع مردم عمل شود، كار دولت سخت می‌شود و تمام كسانی كه در كار اجرا هستند اجرای آن را دشوار می‌دانند.