اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقدام عجیب دولت برای تامین یارانه اسفند



 

 

یارانه اسفند ماه میزان یارانه اسفند ماه

 

 

مهر:این در حالی است که تازه‌ترین اطلاعات دریافتی، نشان می‌دهد بانک مرکزی با ایجاد تغییراتی در این تصمیم، مبالغ فوق را دوشنبه از حساب آنها خارج کرده است.

پیش از ظهر امروز گزارش داد: گفته می شود کمیته پنج نفره ارزی ( متشکل از سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، مصطفی محمد نجار وزیر کشور، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی ) با فشار برخی مقامات ارشد اجرایی در پی تامین منابع مورد نیاز برای پرداخت یارانه نقدی اسفندماه هستند.

در این میان، ظاهرا به طور ناگهانی به برخی بانکهای خصوصی و دولتی گفته شده است که باید مبالغی بابت مابه‌التفاوت ارزهایی که تاکنون به آنها داده شده است، پرداخت کنند.

اطلاعات رسیده به مهر حکایت از آن دارد که حدود ۳۳۰ میلیارد تومان بانک اقتصاد نوین، حدود ۲۴۹ میلیارد تومان بانک پاسارگاد، حدود ۲۴۲ میلیارد تومان بانک پارسیان، حدود ۶۲ میلیارد تومان بانک سرمایه، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بانک کارآفرین، حدود ۴۷۰ میلیارد تومان بانک سامان و ۱۲۰۰ میلیارد تومان بانک ملی باید بابت این موضوع پرداخت کنند.

بانک/ مبلغ پرداختی بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی

بانک ملی/ ۱۲۰۰ میلیارد تومان

بانک سامان/ ۴۷۰ میلیارد تومان

بانک اقتصادنوین/ ۳۳۰ میلیارد تومان

بانک پاسارگاد/ ۲۴۹ میلیارد تومان

بانک پارسیان/ ۲۴۲ میلیارد تومان

بانک کارآفرین/ ۱۰۰ میلیارد تومان

بانک سرمایه/ ۶۲ میلیارد تومان

به غیر از این بانکها، بانکهای دیگر هم باید مبالغی با این عنوان پرداخت کنند که خبرگزاری مهر در تلاش است تا اطلاعاتی درباره رقم پرداختی سایر بانکها نیز منتشر کند.

برخی فعالان بانکی معتقدند که این دستور ناگهانی، شوک جدیدی به بانکهای خصوصی و دولتی در پایان سال وارد کرده است، ضمن اینکه چند کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی در پی اطلاع، در حال پیگیری موضوع از مراجع ذی‌ربط هستند.

به گفته سید شمس الدین حسینی سخنگوی اقتصاد دولت، در حال حاضر ماهانه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه به مردم ( نزدیک ۷۳ میلیون ایرانی ) پرداخت می‌شود. یارانه نقدی به ازای هر ایرانی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است: یارانه نقدی مرحله سیزدهم به ازای هر نفر ۴۵۵۰۰ تومان بدون تغییر فردا پنجشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

آمادگی دارد هرگونه توضیحات مقامات و دستگاه‌های دولتی و همچنین بانکهای دولتی و خصوصی را در این باره منتشر کند..../مهر



ویدیو مرتبط :
حتما ببینید - روشنگری دکتر احمدی نژاد درباره یارانه و یارانه دادن در دولت روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام سوال برانگیز دولت/زمزمه آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از خرداد



فارس از 3 اقدام سوال برانگیز دولت خبر می‌دهد

زمزمه آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از خرداد

خبرگزاری فارس: قرائنی از جمله وعده ارزانی از اواخر اردیبهشت، تصویب اعتبار ویژه 24میلیاردی خرید و ذخیره کالاهای اساسی و اتمام اعتبار بنزین 100 تومانی از اول خرداد، زمزمه آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها را از خردادماه تقویت می کند.

 

 ,,آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ,یارنه خرداد 91,واریز یارانه خرداد 91,اخبار

 

خبرگزاری فارس: زمزمه آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از خرداد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها که دولت از ماه‌ها پیش وعده آن را داده بود ولی به دلایل مختلف کارشناسی آن را به تاخیر انداخت، این روزها زمزمه اجرای آن از خردادماه به گوش می رسد و البته قرائنی از اقدامات اخیر دولت وجود دارد که صحت این خبر را تقویت می کند.

دولت این روزها همانند فاز اول اجرای هدفمندسازی یارانه ها اقدامات خود را برای کنترل بازار و قیمتها تشدید کرده است که از جمله می توان به مصوبه ویژه روز گذشته کارگروه کنترل بازار برای واردات 24 میلیارد دلار کالای اساسی اشاره کرد. ذخیره سازی کالاهای اساسی در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها نیز برنامه ویژه دولت بوده است که به نظر می رسد دولت در آستانه فاز دوم هدفمندی برای اطمینان بخشی به بازار و مردم به این سیاست روی آورده است.

مسئولان دولتی نیز طی روزهای اخیر از تشدید نظارتهای خود بر بازار خبر می دهند به ویژه اینکه اخیراً وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده ارزان شدن مواد غذایی و کالاهای اساسی را از اواخر اردیبهشت داده است.

یکی از مهمترین قرائنی که آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها از خرداد ماه را تشدید می کند، تصمیم جدید دولت برای حذف بنزین 100 تومانی کارتهای سوخت از اول خرداد است. بر اساس این تصمیم ، کسانی که در کارتهای سوخت خود بنزین 100 تومانی دارند، تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند بنزین موجود را در خودروهای خود مصرف کنند.

به گزارش فارس، کارتهای سوخت به گونه ای طراحی شده است که تعداد محدودی قیمت متفاوت را می تواند اعمال کند، بنابراین در صورت اجرای فاز دوم و تعیین قیمت سهمیه ای جدید، دولت برای افزودن یک قیمت جدید به کارت سوخت مجبور است یکی از قیمتهای قبلی را حذف کند که حذف بنزین 100 تومانی و تبدیل آن به بنزین 400 تومانی در همین راستا ارزیابی می شود.

اجرای فاز دوم هدفمندی در حال حاضر از نظر بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان به صلاح نیست و دولت باید ابتدا اهداف فاز اول را به طور کامل محقق کند که حمایت از تولید یکی از این پیش نیازهاست./فارس