اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقدام بی سابقه خودروسازان؛ انتشار قیمت های تمام شده خودروهای داخلی در واکنش به اظهارات رییس جمهور



اقدام بی سابقه خودروسازان؛

انتشار قیمت های تمام شده خودروهای داخلی در واکنش به اظهارات رییس جمهور

دو خودروساز بزرگ داخلی در واکنش به موجی که پس از گفت و گوی تلویزیونی احمدی نژاد در مورد قیمت های جدید خودرو به راه افتاد، در اقدامی بی سابقه با انتشار جداول مربوط به ریز قیمت های تمام شده تولیدات خود به سخنان رییس جمهور واکنش نشان دادند.

دو خودروساز بزرگ داخلی در واکنش به موجی که پس از گفت و گوی تلویزیونی محمود احمدی نژاد در مورد قیمت های جدید خودرو به راه افتاد، در اقدامی بی سابقه با انتشار جداول مربوط به ریز قیمت های تمام شده تولیدات خود به سخنان رییس جمهور واکنش نشان دادند.

به گزارش عصرایران، پراید 131 که قیمت اعلام شده آن 16میلیون و 750هزار تومان است، بر مبنای این جداول برای کارخانه سازنده (سایپا) برمبنای ارز مبادله ای 15میلیون و 610هزار تومان و برمبنای ارز آزاد 17میلیون و 570هزار تومان تمام می شود.

همچنین قیمت تمام شده تیبا که 19 میلیون و 790هزار تومان قیمت کارخانه خورده است، بر مبنای ارز مبادله ای و آزاد به ترتیب 18 میلیون و 880هزار تومان و 21 میلیون و 480هزار تومان است.

بر مبنای جداول ایران خودرو نیز پژو405 SLX که قیمت اعلام شده آن 26 میلیون تومان است، با ارز مبادله ای و آزاد به ترتیب 22 میلیون و 990هزار تومان و 30 میلیون و 710هزار تومان برای کارخانه تمام می شود.

احمدی نژاد شنبه شب در گفت و گوی نسبتا زنده (!) تلویزیونی خود درباره افزایش قیمت خودرو و تناقضات مواضع خودروسازان، سازمان حمایت و شورای رقابت، حق را با شورای رقابت دانست و از خودروسازان خواست از فضای ایجاد شده برای قیمت گذاری بر مبنای ارز مبادله ای بدون اجحاف استفاده کنند و قیمت را به حالت واقعی بیاورند تا دولت مجبور به ورود در امر قیمت گذاری خودرو نشود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه برخی خودروها ارزبری چندانی ندارند، دست روز قیمت پراید گذاشت و پرسید: "چطور ممکن است پراید را 20 یا 18 میلیون بگویند و بعد اظهار کنند که ضرر می کنیم؟ پرایدی که 8 یا 8.5 میلیون بوده است." وی افزود: "اگر قرار باشد خودرویی با قیمت بالاتر از مشابه خارجی به فروش برسد این خیلی بد است و این روش ، روش خوبی نخواهد بود."

احمدی نژاد با طرح این سوال که مگر خودروهای داخلی چند تمام می شوند، پرسید: "بالاخره خودرو کیلویی چند؟!"

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
طرح جدید واردات خودروهای خارجی در انحصار خودروسازان داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش دفتر معاون اول رییس‌جمهور به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه



سرمایه‌گذاری در کردستان,رحیمی

واکنش دفتر معاون اول رییس‌جمهور به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه

دفتر معاون اول رییس‌جمهور در نامه‌ای به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه و در پاسخ به گلایه معاون اول رییس‌جمهور از موانع سرمایه‌گذاری در کردستان و نیز نحوه برخورد با مدیر عامل یک شرکت سرمایه‌گذار در این استان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، متن کامل پاسخ دفتر معاون اول رییس‌جمهور به این شرح است:
«احتراما عطف به واکنش سخنگوی محترم قوه قضاییه در پاسخ به گلایه معاون اول محترم رییس‌جمهور از موانع سرمایه‌گذاری در کردستان و نیز نحوه برخورد با مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذار در این استان به استحضار ملت شریف ایران می رساند که برداشت جناب آقای محسنی اژه‌ای سخنگوی محترم قوه قضاییه صحیح نبوده و جناب آقای دکتر رحیمی در خصوص دلیل بازداشت و ماهیت بزه انتسابی فرد و مسایل حقوقی و امنیتی اظهار نظر و اعتراضی نکرده است، بلکه از لزوم تلاش و تشویق برای ایجاد سرمایه گذاری و تسریع در حذف موانع برای ایجاد اشتغال و توسعه سخن گفته‌اند.

 

سخنان معاون اول محترم رییس‌جمهور در حالی از سوی برخی افراد مورد هجمه و برداشت غلط قرار گرفت که متاسفانه تحلیل و نقل قول آن‌ها منشاء سوءتفاهماتی شد تا جایی که خدمات بی‌نظیر دولت‌های نهم و دهم به استان کردستان نادیده گرفته شد.» /ایسنا