اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای نقشه هولناك گروگانگیران 300 میلیونی



اخبار حوادث -  افشای نقشه هولناك گروگانگیران 300 میلیونی

گروگانگیران خشن پس از دریافت پول از پدر قربانی خود قصد كشتن قربانی خود را داشتند كه در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

هفته گذشته مردی با مراجعه به کارآگاهان پلیس آگاهی اهواز با طرح شکایتی گفت: دیروز پسرم با یک دستگاه خودروی پژو پارس از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. در این مدت هر چه با او تماس می‌گیریم پاسخگوی تماس‌هایش نیست. با این شکایت پرونده ای در پلیس آگاهی تشکیل و تیمی‌از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

 

یک روز پس از این ماجرا  شاکی با مراجعه به پلیس آگاهی ادعا کرد فرد ناشناسی با وی تماس گرفته و مدعی شده پسرش را ربوده و خودروی وی را در یکی از جاده‌های فرعی اهواز آتش زده است.در ادامه تیمی‌از ماموران راهی محل مورد نظر شده و با خودروی سوخته پسر ربوده شده روبه‌رو شدند.

 

مرد آدم ربا در تماس بعدی خواستار دریافت 300 میلیون تومان برای آزادی گروگان خود شد با توجه به اینکه احتمال می‌رفت گروگانگیران اقدام به قتل پسر جوان کنند تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز و 4 فرد آدم ربا شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند. پسر جوان نیز رها و به آغوش خانواده اش بازگشت.سرکرده این باند پس از دستگیری در بازجویی‌ها گفت: من یک تعمیرگاه خودرو دارم. مسعود هر بار با یک خودروی مدل بالا به تعمیرگاه من مراجعه می‌کرد همین موضوع باعث شد با همدستی سه نفر از دوستانم نقشه ربودن وی را طراحی و اجرا کنیم. به دلیل اینکه مسعود مرا می‌شناخت قرار بود پس از دریافت پول او را به قتل رسانده و جسدش را در بیابان آتش بزنیم.


سرهنگ خواجوی، رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با اعلام این خبر گف:  متهمان پس از اعتراض به جرم خود با قرار قانونی روانه زندان شدند.وی از شهروندان درخواست کرد برای تعمیر وسایل نقلیه خود به نمایندگی‌های رسمی‌و معتبر مراجعه کرده و به فرزندان خود بیاموزند هرگز در خصوص وضعیت مالی خانواده نزد افراد ناشناس صحبت نکرده تا اینگونه طعمه افراد شیاد و تبهکار نشوند.
اخبار حوادث - قانون

 


ویدیو مرتبط :
افشای حقوق میلیونی اعضای شورای شهر تهران؛ ساعتی 300 هزار تومان! | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست 300 میلیونی گروگانگیران یک کودک


خانواده یک دانش‌آموز 10 ساله که «امیر محمد نجیب» نام دارد در مراجعه به پلیس ادعا کردند که کودکشان روز سه‌شنبه21 مهر ماه بعد از خروج از مدرسه و در راه بازگشت به خانه به طور مرموزی ناپدید شده است.

روزنامه ایران: خانواده یک دانش‌آموز 10 ساله که «امیر محمد نجیب» نام دارد در مراجعه به پلیس ادعا کردند که کودکشان روز سه‌شنبه21 مهر ماه بعد از خروج از مدرسه و در راه بازگشت به خانه به طور مرموزی ناپدید شده است.

بر اساس اظهارات آنان تماس با دوستان و آشنایان و سرکشی به خانه اقوام نیز برای به دست آوردن ردی از نوجوان ناپدید شده بی‌فایده بوده و هیچ سر نخی از او به دست نیامده است. والدین امیر محمد که بسیار نگران بودند در ادامه خواستار اقدامات پلیسی برای پیدا کردن پسرشان شدند.

بدین ترتیب با دستور ویژه سردار مسعود جعفری نسب تیمی از کارآگاهان اداره آگاهی مازندران به سرپرستی سرهنگ رستمی –رئیس آگاهی- اقدامات تخصصی برای به دست آوردن ردی از دانش‌آموز ناپدید شده را آغاز کردند. در حالی که عملیات نامحسوس پلیس ادامه داشت، مرد ناشناسی در تماس با خانواده نوجوان ربوده شده با تهدید درخواست کرد تا در ازای آزاد‌سازی کودکشان 300 سکه طلا به آنها بپردازند.

با برقراری این تماس مشخص شد که مأموران با یک پرونده پیچیده آدم ربایی روبه‌رو هستند. با توجه به این سرنخ تجسس‌ها در راستای ردیابی مخفیگاه آدم ربا یا آدم ربایان آغاز شد تا اینکه بعد از 4 روز اقدامات فوق تخصصی پلیس، رد مخفیگاه آدم ربایان در شهر بابلسر شناسایی شد.

با توجه به حساسیت ماجرا مأموران محل تردد آدم ربایان را به‌صورت نامحسوس تحت کنترل خود در آوردند تا اینکه با انجام یکسری عملیات غافلگیرانه متهمان را بازداشت و نوجوان دانش‌آموز ربوده شده را آزاد کردند.

بر اساس بررسی‌های پلیس سه متهم بازداشت شده ساکن تهران هستند و در سفر به مازندران مرتکب این عمل شدند. کارآگاهان همچنین سن گروگانگیران را بر اساس اعترافات متهمان 21، 31 و 42 ساله اعلام کردند. آنان بعد از ربودن دانش‌آموز 10 ساله او را در مخفیگاهی در شهر بابل نگهداری می‌کردند ولی بعد از مدتی برای اطمینان بیشتر خانه‌ای را در منطقه کرفون بخش بهنمیر از توابع شهر بابلسر اجاره کرده و گروگان خود را به این منطقه منتقل کرده بودند. تحقیقات تکمیلی از متهمان بازداشت شده ادامه دارد.