اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای طرح سنای آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی



 طرح سنای آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی

افشای طرح سنای آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی

در شرایطی که طی روزهای اخیر، دولت آمریکا به همراه کنگره این کشور تلاش های جدیدی را برای تشدید تحریم ها علیه ایران آغاز کرده، برخی گزارش ها حاکی از آن است که این تحریم های جدید، در حقیقت بخشی از طرح گسترده تری است که با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران تدوین شده است.

در شرایطی که طی روزهای اخیر، دولت آمریکا به همراه کنگره این کشور تلاش های جدیدی را برای تشدید تحریم ها علیه ایران آغاز کرده، برخی گزارش ها حاکی از آن است که این تحریم های جدید، در حقیقت بخشی از طرح گسترده تری است که با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران تدوین شده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «هافینگتون پست» امروز در مطلبی به افشای طرح سنای آمریکا برای براندازی نظام در ایران پرداخته و اشاره می کند حدود یک ماه پیش، شبکه خبری «بلومبرگ» گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب، در پی تدوین تحریم های جدیدی علیه ایران هستند.

بر اساس پیش نویس این طرح، تحریم های جدیدی علیه ایران به تصویب می رسید که تنها در صورت حرکت ایران به سوی آنچه از سوی این سناتورها «یک حکومت انتخابی دموکراتیک و انتخابی آزادانه» خوانده می شد، قابل برداشته شدن بود.

بر اساس گزارش «بلومبرگ»، قرار بود این پیش نویس در ماه جاری (ما آوریل) نهایی شده و به طور رسمی اعلام شود. اما تا این لحظه از این موضوع خبری نیست و سناتور «مارک کرک»، طراح اصلی این بسته تحریمی، دست به اعلام رسمی آن نزده است.

اما در روز پنج شنبه، مارک کرک طرح تحریمی جدیدی را به سنا ارائه داد که عبارت بود از قانون تحریم تبادلات ارزی خارجی ایران. آن گونه که از این طرح جدید برمی آید، هدف اصلی از آن، سوق دادن ایران و آمریکا به سوی تقابل است.

با این حال، هافینگتون پست می نویسد این طرح جدید ارائه شده از سوی کرک، در حقیقت هم راستا با همان طرح قبلی است و در مجموع، می تواند کنگره را به سمت و سویی ببرد که از کلیت رژیم تحریم ها به منظور براندازی نظام در ایران استفاده کند.

هافینگتون پست به نسخه خلاصه ای از طرح اصلی کرک دست یافته، می نویسد پیش نویس اصلی طرح شامل بیش از 100 صفحه است و در میان پرسنل کنگره، از آن با عنوان «سینک آشپزخانه» یاد می شود. این طرح، مجموعه گسترده ای تحریم ها را نه تنها علیه ایران، بلکه همچنین علیه مجموعه ای از کشورها، شرکت ها و حتی نهادهای سازمان ملل در نظر می گیرد که با ایران با دیگر کشورهای تحت تحریم آمریکا همکاری می کنند.

در بخشی از این طرح آمده، تحریم های وضع شده علیه ایران تنها در صورتی قابل از میان برداشته شدن است که «حکومت ایران همه زندانیان سیاسی را آزاد کرده و به سمت یک نظام انتخابی و آزاد دموکراتیک حرکت کند و همچنین حقوق همه شهروندان ایران، از جمله زنان و اقلیت ها را محافظت کند».

این طرح تحریمی همچنین هر سازمان بین المللی که با کشورهای تحت تحریم آمریکا همکاری کند (به جز بانک جهانی و صندوق بین المللی پول) مورد تحریم قرار می دهد. هافینگتون پست اشاره می کند با توجه به کلیت این بند، این تحریم ها حتی می تواند دامن سازمان هایی چون «یونیسف» و «فائو» را نیز بگیرد.

به هر حال، گزارش این روزنامه تأییدی مشخص بر این نکته است که هدف اصلی سناتورهای آمریکایی نه آن گونه که ادعا می شود توقف برنامه هسته ای ایران، بلکه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران با توسط به مجموعه ای از ادعاها و بهانه های واهی است. موضوعی است که تاکنون بارها مورد اشاره مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، از جمله مقام معظم رهبری قرار گرفته و عامل اصلی در تقابل آمریکا با ایران بوده است./تابناک

 

 

 


ویدیو مرتبط :
طرح کورکر در سنای آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متن کامل طرح قطع رابطه دولت جمهوری اسلامی ایران با انگلیس



 

متن کامل طرح قطع رابطه دولت جمهوری اسلامی ایران با انگلیس

 

 

دولت موظف است از تاریخ تصویب این قانون کلیه روابط سیاسی خود با دولت انگلستان را متوقف و به حالت تعلیق درآورد.

طرح یک فوریتی الزام دولت به قطع رابطه با انگلستان منتشر شد.

طرح قانونی«یک فوریتی» الزام دولت جمهوری اسلامی ایران به قطع رابطه کامل سیاسی با دولت انگلستان به شرح زیر است.

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما طرح ذیل که به امضا 35 نفر از نمایندگان رسیده است جهت طی مراحل تصویب تقدیم می‌گردد:

مقدمه (دلایل لزوم تهیه و پیشنهاد)

1- سوابق طولانی دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم دولت انگلستان در امور ایران به ویژه نسل کشی در جنگ جهانی اول، کودتای رضا خان، سرنگونی دولت مصدق، حمایت از رژیم صدام بر علیه جمهوری اسلامی ایران و...

2- اظهارات مکرر و صریح مقامات رسمی دولت انگلستان بر حمایت از فتنه‌گری‌های قبل و بعد از انتخابات دولت دهم و پشتیبانی مالی، تبلیغات رسانه‌ای و اعزام جاسوس.

ماده واحده- دولت موظف است از تاریخ تصویب این قانون کلیه روابط سیاسی خود با دولت انگلستان را متوقف و به حالت تعلیق درآورد.

تبصره 1- دولت موظف است هم زمان با توقف ارتباطات سیاسی، دعاوی خود مبنی بر ضرر و زیان‌های مادی و معنوی به ملت ایران در طول سالیان گذشته را در مجامع داخلی و بین‌المللی دنبال نموده و هر شش ماه از نتیجه اقدامات خود مجلس شورای اسلامی را مطلع کند.

تبصره 2- چنانچه دولت انگلستان از اقدامات خود علیه دولت و ملت ایران عذرخواهی رسمی و علنی نماید، برقراری ارتباط مجدد موکول به نظر مجلس شورای اسلامی است.

نمایندگان امضا کننده طرح به شرح ذیل هستند؛

-سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر

- حمید سعادت نماینده نجف‌آباد

- علیرضا سلیمی نماینده محلات

- حسین فدایی نماینده تهران

- عبدالمحمد بابااحمدی نماینده لردگان

- جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت

- کریم شهرزاد نماینده اصفهان

- نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه

- سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان

- رضا آشتیانی نماینده قم

- سید علی محمد موسوی نماینده مبارکه

- سید مصطفی طباطبایی‌‌نژاد نماینده اردستان

- روح‌الله حسینیان نماینده تهران

- محمد تقی رهبر نماینده اصفهان

- سید عنایت‌الله هاشمی نماینده سپیدان

- جواد کریمی نماینده مشهد

- عباسعلی نورا نماینده زابل

- عبدالحسین ناصری نماینده گرگان

- غلامرضا دهقان نماینده کازرون

- سید رمضان شجاعی نماینده ساری

- علی کریمی نماینده بابل

- سید محمدرضا حاجی‌اصغری نماینده میانه

- محمد علی رضایی نماینده تربت حیدریه

- نصرالله کمالیان نماینده قوچان

- ابوالقاسم رحمانی نماینده اقلید

- حسین گروسی نماینده شهریار

- الیاس نادران نماینده تهران

- یعقوب جدگال نماینده چابهار

- مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران

- بیژن نوباوه نماینده تهران

- اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد

- سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه

- علی بنایی نماینده قم

- حسین ابراهیمی نماینده بجنورد

- علی شاهرخی نماینده کوهدشت