اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگری"کمک مالی دو مقام سعودی به القاعده"



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی القاعده

سفیر عربستان سعودی این اتهامات را رد کرده و گفته‌است: «ثابت شده که موسوی یک جانی دچار اختلالات روانی است.»

زکریا موسوی، عضو زندانی القاعده که در عملیات این گروه تروریستی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ شرکت داشته در نامه‌ای به قاضی دادگاهی در نیویورک نوشته که دو شاهزاده‌ی عربستان در سال‌های ۱۹۹۸ یا ۱۹۹۹ به القاعده کمک مالی می‌‌کردند.

به‌‌گزارش دویچه وله به نقل از نیویورک تایمز، زکریا موسوی، عضو فرانسوی تبار القاعده، رئیس پیشین سازمان امنیت عربستان، شاهزاده بندر بن سلطان و سفیر این کشور در آمریکا، شاهزاده ولید بن طلال را متهم کرده که به مدت یک سال به شبکه تروریستی القاعده کمک مالی کرده‌اند.

به گفته‌ی موسوی که به‌حکم دادگاه فدرال نیویورک به حبس ابد محکوم شده است، او خود هنگام تنظیم یک "بانک اطلاعاتی دیجیتال"، اسامی این دو شاهزاده را در فهرست "افراد پشتیبان فعالیت‌های القاعده" وارد کرده است. نیویورک تایمز می‌نویسد که بن لادن در آن زمان، دستور تهیه‌ی این فهرست را به زکریا موسوی داده بود.

سفیر عربستان سعودی این اتهامات را رد کرده و گفته‌است: «ثابت شده که موسوی یک جانی دچار اختلالات روانی است.»

بنا بر گزارش نیویورک تایمز موسوی این نامه را یک سال پیش، از سلول خود برای رئیس دادگاه فرستاده است. گفته می‌شود اطلاعاتی که در نامه ذکر شده، در جریان محاکمه‌ی وی در دادگاه مطرح شده است.

در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک چند تن از اعضای القاعده، چهار هواپیمای تجاری - مسافربری آمریکایی را ربودند و با دو فروند از این هواپیماها، برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی این شهر را هدف قرار دادند و ویران ساختند. در این حمله‌، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن کشته شدند.

اخبار بین الملل - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابهام در انگیزه کمک مالی شاهزاده سعودی به استان ناآرام الانبار عراق



اخبار , اخبار بین الملل ,کمک مالی شاهزاده سعودی به استان الانبار عراق

 

اخبار بین الملل -  ابهام در انگیزه کمک مالی شاهزاده سعودی به استان ناآرام الانبار عراق

در حالی که پایگاه اطلاع رسانی النشره لبنان روز دوشنبه اعلام کرد: ˈطلال بن عبدالعزیزˈ شاهزاده عربستانی از تخصیص مبلغی به عنوان کمک مالی به استان الانبار عراق خبر داد ، ابهام هایی در زمینه این کمک وجود دارد . 

این تخصیص مالی درحالی صورت می گیرد که تروریست های تکفیری القاعده در روزهای اخیر استان الانبار را به نوعی به مرکز فعالیت های خود تبدیل کرده اند و اخیرا از این منطقه به بحران آفرینی علیه دولت مرکزی و ایجاد ناامنی در عراق مبادرت می کنند .

عراق یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت به شمار می رود و درآمد سرشاری از این منبع کسب می کند.

براساس این گزارش، طلال بن عبدالعزیز که ریاست برنامه توسعه خلیج فارس را برعهده دارد، اعلام کرد که مبلغ کمک مالی این برنامه یکصد هزار دلاری است و در پاسخ به درخواست ˈاسامه النجیفیˈ رییس مجلس عراق از ریاض برای کمک رسانی و ارائه حمایت های ضروری و حیاتی به اهالی الانبار تخصیص یافته است.

این درحالی است که منابع خبری عراقی تا کنون در زمینه این کمک مالی و درخواست کمک خبری منتشر نکرده اند .

اخبار بین الملل - ایرنا