اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگری جدید درباره پرواز «ام.اچ 370»


نتایج تازه ترین گزارش ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی که در آن مکالمات مرکز کنترل ترافیک هوایی ثبت شده، نشان می دهد ناظر مرکز کنترل هوایی تا حدود چهار ساعت پس از خارج شدن این پرواز از رادار همچنان در خواب بوده است.

خبرگزاری ایرنا: نتایج تازه ترین گزارش ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی که در آن مکالمات مرکز کنترل ترافیک هوایی ثبت شده، نشان می دهد ناظر مرکز کنترل هوایی تا حدود چهار ساعت پس از خارج شدن این پرواز از رادار همچنان در خواب بوده است.

روزنامه نیواستریت تایمز روز جمعه نوشت: در یکی از مکالماتی که متن آن در گزارش ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 آمده است، کارمند کنترل ترافیک هوایی به یکی از مقامات خطوط هوایی مالزی گفته است او برای پاسخ به این سئوال که آخرین زمان تماس با هواپیما دقیقا چه زمانی بوده است، باید رئیس خود را از خواب بیدار کند.

لیو تیونگ لای، وزیر حمل و نقل مالزی این گزارش را بسیاری جدی دانسته و خواستار انجام تحقیق بیشتر پیرامون این موضوع شده است.

وزیر حمل و نقل مالزی اگر چه بیان کرد که این موضوع توسط این وزارتخانه به سرعت پیگیری می شود، اما از زمان تعیین صحت این موضوع خبری نداد.

در گزارش روز یکشنبه که به مناسبت سالگرد ناپدیدشدن این هواپیما منتشر شده بود، تاریخ انقضای باطری چراغ جعبه سیاه این پرواز واکنش زیادی در رسانه های این کشور به همراه داشت و اکنون موضوع خواب بودن ناظر کنترل ترافیک هوایی بحث دیگری است که تازگی دارد.

خواب بودن ناظر کنترل ترافیک هوایی در حالی مطرح می شود که در یک سال گذشته هرگز در رسانه ها به آن اشاره ای نشده بود. این موضوع می تواند صداقت نداشتن مقامات مالزیایی را که باعث انتقادهای گسترده ای شده است، بیشتر آشکار کند.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی با 239 سرنشین از جمله دو جوان ایرانی، هشتم مارچ سال گذشته میلادی (17 اسفند سال 92) در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تاکنون سرنوشت آن در روشن نشده است.

خواب بودن ناظر کنترل ترافیک هوایی در زمان ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 مالزی در زمانی مطرح می شود که تصاویری از خواب دو مامور پلیس این کشور در هفته جاری و هنگام فعالیت روزانه و ماموریت، در رسانه های اجتماعی این کشور بازتاب داشته است.

به اشتراک گذاشتن عکس این دو افسر پلیس در شبکه های اجتماعی منجر به واکنش پلیس مالزی و جابجایی محل خدمت این دو مامور پلیس شد.


ویدیو مرتبط :
پرواز 370 مالزی در شبیه ساز پرواز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایرانیان مالزی با بازماندگان پرواز ام.اچ 370 ابراز همدردی کردند



اخبار,اخبار سیاست خارجی , هواپیمای مالزی

 

 اخبار سیاست خارجی - ایرانیان مالزی با بازماندگان پرواز ام.اچ 370 ابراز همدردی کردند

ایرانیان مقیم مالزی چهارشنبه شب با شرکت در آیینی در کوالالامپور با خانواده مسافران پرواز ام.اچ 370 ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شرکت کنندگان برای ادای احترام به مسافران این هواپیما و ابراز همدردی با خانواده 239 سرنشین هواپیما یک دقیقه به صورت ایستاده سکوت کردند.

در این آیین ˈعلی اکبر ضیاییˈ رایزن فرهنگی ایران در مالزی خواستار سکوت شرکت کنندگان در این آیین برای همدردی با خانواده مسافران این هواپیما شد.

در این آیین ˈمحمدجلال فیروزنیاˈ سفیر ایران در مالزی به همراه سفرای کشورهای عراق، کویت، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، هند و چند کشور دیگر حضور داشتند.

هواپیمای بویینگ 777 مالزی 19 روز قبل حدود یکساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه کوالالامپور و در مسیر پکن از رادارها محو و ناپدید شد.

153 مسافر از 225 سرنشین پرواز ام.اچ 370 چینی، 38 نفر مالزیایی، هفت نفر اندونزیایی، شش نفر استرالیایی، پنج نفر هندی، چهار نفر فرانسوی و سه نفر آمریکایی بودند.

ایران، اوکراین و کانادا نیز هر کدام دو مسافر در این هواپیما داشتند و از کشورهای هلند، روسیه و جزیره تایوان نیز یک نفر با این پرواز از کوالالامپور به پکن سفر می کرد.

نخست وزیر مالزی روز دوشنبه اعلام کرد که پرواز هواپیمای بویینگ 777 مالزی با 239 مسافر و خدمه در اقیانوس هند سقوط کرده و تمام مسافران آن جان باخته اند.

نجیب تون رزاق گفت که شواهد و محاسبات دقیق نشان می دهد پرواز ام.اچ 370 به سمت جنوب و به سوی اقیانوس هند پرواز کرده و این پرواز در این مکان به پایان رسیده است.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا