اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگری تازه علیه دبیر کل ناتو



اخبار,اخباربین الملل,دبیر کل ناتو


 اخبار بین الملل - افشاگری تازه علیه دبیر کل ناتو

هر اندازه زمان می گذرد،افشاگری های تازه ای در خصوص دبیر کل ناتو و مقامات این سازمان مولد جنگ و خشونت در نظام بین الملل منتشر می شود.

طبق اسناد فاش‌شده ویکی‌لیکس، آمریکا در سال 2009 با کمک «آندرس فوگ راسموسن» که نخست‌وزیر دانمارک بود، توطئه‌ کرد تا شبکه تلویزیونی «پ ک ک» در کپنهاگ را تعطیل کنند و ترکیه نیز کمک کند راسموسن به‌عنوان دبیرکل ناتو منصوب شود.

طبق یکسری اسناد ویکی‌لیکس که به ماه مارس بازمی‌گردد، آمریکا به دولت دانمارک فشار آورده است تا شبکه تلویزیونی «روج» کرد را مسدود کند تا از این طریق ترکیه را خشنود کند. این اسناد نشان می‌دهد که «آندرس فوگ راسموسن» زمانی‌که به‌عنوان نخست‌وزیر دانمارک فعالیت می‌کرد از قدرت خود سوء استفاده کرد تا بتواند امنیت شغلی خود در آینده را تأمین کند.

بنا بر گزارش‌ها در سال 2009، دانمارک موافقت کرد تا اقدام قانونی علیه شبکه تلویزیونی روج، کانال مربوط به گروه «پ ک ک» که از کپنهاگ برنامه پخش می‌کرد، صورت دهد تا از این طریق ترکیه را خشنود سازد و ترکیه نیز در عوض متعهد شد تا از راسموسن حمایت کند بتواند به‌عنوان دبیرکل ناتو منصوب شود.

وکیل شبکه تلویزیونی روج گفت: درگیری‌های سیاسی بین دانمارک و ترکیه وجود داشت و آمریکا وارد عمل شد زیرا در آن زمان خیلی تمایل داشت که نخست‌وزیر وقت دانمارک (راسموسن)، دبیرکل ناتو شود. فشار زیادی از جانب آمریکا وارد آمد تا به شیوه‌ای خلاقانه فکر کنند که چگونه ثابت کنند شبکه تلویزیونی روج، تروریسم را تقویت می‌کند و در نهایت حکمی را صادر کردند و چند ساعت بعد از اعلام این حکم، ترکیه و دیگر کشورهای ناتو به توافق رسیدند که نخست‌وزیر سابق دانمارک به‌عنوان دبیرکل ناتو منصوب شود.

تلویزیون روج، پخش برنامه خود را در سال 2004 آغاز کرد و در سال 2010 در دانمارک متهم شد که فعالیت‌های تروریستی را تقویت می‌کند و در فوریه 2014 تعطیل شد.
 اخبار بین الملل - رسالت
 


ویدیو مرتبط :
تهدید نظامی روسیه علیه ناتو (ناتو چشمهایت را باز کن!!!)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری ناگهانی شریفی علیه فردوسی پور



 

افشاگری ناگهانی شریفی علیه فردوسی پور

 

مجتبی شریفی، دوشنبه شب مهمان ویژه برنامه نود بود و در مناظره یك ساعته ای با غلامرضا رفیعی، حقوق دان ورزشی شركت كرد و به مسائل مربوط به مشكلات آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال پرداخت.

 

در این مناظره فردوسی پور و رفیعی از كاستی های آیین نامه می گفتند و شریفی تلاش می كرد مسائل را توضیح بدهد. به گزارش گل در بخشی از این گفت و شنود وقتی كه بحث به ماجرای بخشش جاسم كرار بازیكن عراقی تراكتورسازی رسید مجتبی شریفی ناگهان جمله عجیبی به زبان آورد و پرده از مكالمات خصوصی اش با عادل فردوسی پور برداشت. او گفت: یادته خودت زنگ زدی و گفتی علی كریمی را ببخشید؟

فردوسی پور كه چند لحظه قبل مشغول انتقاد از فدراسیون برسر موضوع مماشات با علی كریمی در فصل گذشته بود با این جمله شریفی ناگهان لحظه ای جا خورد و رنگ از رخسارش پرید چرا كه به هر حال محل واگویه حرف های خصوصی و غیررسمی حداقل جایی مثل برنامه نود نیست كه بینندگان با دقت به جزئیات حركت مجری نیز توجه می كنند. فردوسی پور سپس در پاسخ به شریفی گفت من ممكن است هر نظری داشته باشم اما این ارتباطی به اصل موضوع ندارد.

شریفی سپس توضیح داد كه فردوسی پور سال گذشته بعد از محرومیت سه جلسه ای كریمی به دلیل درگیری با داور به شریفی گفته بوده است كه از تقصیر كریمی بگذرد تا او به بازی حساس تیمش با سپاهان برسد.

این ماجرا در شرایطی در برنامه نود رونمایی شد كه امیرقلعه نویی مدت هاست كه به ماهیت ضدسپاهانی فردوسی پور بند كرده است. البته عادل دیشب در برنامه اش بسیار از سپاهان و نتایجی كه به دست آورده تعریف كرد.../جهان نیوز