اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش ۱۴ دلاری هر اونس طلا در...






افزایش طلا

 

 

روز گذشته با وجود افزایش نرخ هر اونس طلا در بورس نیویورک ، هر گرم طلا در بورس توکیو با نوسان روبه رو بود.

براساس آمار دریافتی از روند معامله بورس های جهانی ، روز گذشته (۱۴ جولای ) در بورس کالایی نیویورک هر اونس طلا با ۱۴ دلار و ۸۰ سنت افزایش نرخ ، به یک هزار و ۲۱۳ دلار رسید. هر اونس نقره نیز در این بازار با افزایش نرخ روبه روشد. این در حالی بود که خرید و فروش پلاتینیوم و پالادیوم در بورس تجاری نیویورک با کاهش نرخ همراه بود. همچنین در بورس توکیو هر گرم طلا با کاهش نرخ ۵ ینی ماه آگوست و افزایش ۳ ینی ماه اکتبرمواجه شد.هر گرم پلاتینیوم نیز بدون تغییر قیمت ، مورد دادوستد قرار گرفت.

براین اساس ، روز گذشته در بخش معامله فلزات پایه ، مبادله هر ۲۵ هزار پوند مس در بورس کالایی نیویورک با افزایش اندکی به نرخ ۰۰۹۵/۳ و ۰۱۳۵/۳ دلار رسید.

دیروز در بورس تجاری نیویورک ، هر بشکه نفت خام تحویل آگوست و سپتامبر ۲۰۱۰ نسبت به روز قبل (۱۲ جولای ) با ۲ دلار و ۲۰ سنت و ۲ دلار و ۱۵ سنت افزایش نرخ روبه رو شد. هر تن زغال سنگ در این بازار نیز بدون هیچ گونه نوسانی خرید و فروش شد.در بورس توکیو در خرید و فروش هر کیلولیتر نفت خام تحویل آگوست و سپتامبر تغییر قیمتی روی نداد و با همان نرخ روز قبل مورد دادوستد قرار گرفت. برخلاف نفت خام ، در بورس توکیو هر کیلو لیتر نفت سفید با کاهش نرخ ۳۷۰ و ۱۸۰ ینی و گازوئیل نیز با افزایش نرخ ۱۰ینی روبه روشد.

در بورس کالایی شیکاگو به جز گندم ، روغن سویا و برنج ، سایر محصولات مورد معامله با کاهش نرخ اندکی روبه رو شدند. براین اساس هر بوشل گندم ۱۴/۰ سنت ، هر پوند روغن سویا ۴۲/۰ سنت و هر۱۰۰ پوند برنج نیز ۰۶۰/۰ دلار نسبت به روز قبل با افزایش نرخ روبه رو شد..../تحلیل: دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
تحلیل اونس جهانی طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كاهش ۱۴ دلاری بهای طلا در بازارهای جهانی



 

 سكه , طلا , نرخ طلا

بهای طلا در بازار جهانی روز سه شنبه برای نخستین بار در سه روز گذشته در پی قوی تر شدن دلار و نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به یونان كاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از وال استریت ژورنال، معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در ماه فوریه در بازار كامكس نیویورك، با ۱۳.۸۰ دلار یا ۰.۸ درصد كاهش بها، به هزار و ۶۶۴ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید.

با صعود شاخص دلار آی سی ای به سطح بالای ۸۰.۱۸۴ واحد، معاملات طلا به دلار تسلیم فشار دلار قوی تر شد. معاملات طلا به دلار قیمت گذاری می شوند و از این رو به هنگام افزایش ارزش دلار، قیمت آنها برای خریدارانی كه از ارزهای خارجی استفاده می كنند، گران تر می شود.

از سوی دیگر خریداران آسیایی طلا با رسیدن ایام تعطیلات سال نوی چینی در حاشیه قرار گرفته اند. بازارهای چین و تایوان برای باقی هفته تعطیل خواهد بود در حالی كه سنگاپور و هنگ كنگ فعالیت خود را از روز چهارشنبه از سرگرفتند.

اما در بازار فلزات دیگر، نقره برای تحویل در ماه مارس، ۰.۹ درصد كاهش بها یافت و به ۳۱.۹۷۵ دلار در هر اونس رسید.

معاملات پالادیم برای تحویل در ماه مارس در بازار نایمكس، ۱.۲ درصد كاهش یافته و به ۶۸۰.۵۵ دلار در هر اونس رسید. پلاتین برای تحویل در ماه آوریل، ۰.۶ درصد كاهش یافته و به هزار و ۵۵۲ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسید.... / خبرگزارى ایسنا