اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش نرخ بنزین هواپیما و نارضایتی ایرلاین‌ها



اخبار,اخبارا قتصادی,افزایش نرخ بنزین هواپیما

نرخ هر لیتر بنزین هواپیما با ۱۰۰ تومان افزایش ۶۰۰ تومان شد.

به گزارش مهر، نرخ سوخت هواپیماهای مسافری هر لیتر به ۶۰۰ تومان افزایش یافت. براین اساس طبق بخشنامه دولت از ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۵ خرداد دولت نرخ بنزین هواپیماهای مسافری را ۱۰۰ تومان افزایش داد.

گفتنی است که پیش از این نرخ سوخت هواپیماهای مسافری هر لیتر ۵۰۰ تومن بود. به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی این نرخ هزینه شرکت‌ها را افزایش می‌دهد در حالی که نرخ بلیت همچنان از سوی دولت تعیین می‌شود.


  اخبار  اقتصادی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
نارضایتی و واکنش مردم به عرضه خودروهای صفر بدون بنزین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 7 درصدی هزینه ایرلاین‌ها با افزایش نرخ سوخت هواپیما



اخبار ,اخبار اقتصادی ,افزایش هزینه ایرلاین‌ها با افزایش نرخ سوخت هواپیما

 

اخباراقتصادی - افزایش 7 درصدی هزینه ایرلاین‌ها با افزایش نرخ سوخت هواپیما

به اعتقاد یک کارشناس صنعت هواپیمایی افزایش 25 درصدی نرخ سوخت هواپیما کاملا کارشناسانه بود.

 خوش‌نویسان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بحث افزایش نرخ سوخت هواپیما از لیتری 400 به 500 تومان کارشناسانه بوده و کاملا مشخص است که این اقدام با مطالعاتی دقیق صورت گرفته است.
 
به گفته وی این تصمیم دولت بهترین کمک به صنعت هواپیمایی بوده و تاثیر این افزایش قیمت تاثیر چندانی در هزینه‌های پرواز و هزینه‌های عملیاتی ایرلاین‌ها ندارد.
 
خوش‌نویسان با بیان این‌که افزایش 25 درصدی نرخ سوخت حداکثر هفت درصد در هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی تاثیر‌گذار است، گفت: قیمت سوخت اتومبیل حدود 60 درصد افزایش یافته و این در حالی است که قیمت سوخت هواپیما 25 درصد افزایش داشته و این تصمیم دولت جای تقدیر و تشکر دارد.
 
این کارشناس بر پیگیری مباحث مرتبط با توافقات ژنو تاکید و اظهار امیدواری کرد این توافقات هرچه زودتر به نتیجه برسد تا شاهد موفقیت در این صنعت باشیم.

اخبار اقتصادی - ایسنا