اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش مصرف ویتامین D برای سلامت قلب مفید است



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,ویتامین

طبق مطالعه اخیر دانشمندان، سطح پایین ویتامین D می تواند به پیش بینی خطر بروز مشکلات قلبی عروقی در افراد کمک کند.

به گزارش مهر، طبق مطالعه محققان موسسه قلب مرکز پزشکی اینترمانتین آمریکا، سطح پایین ویتامین D احتمال بروز مشکلات قلبی نظیر حمله قلبی، سکته، نارسایی قلبی و مرگ را به همراه دارد.

هایدی می، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در این مطالعه دریافتیم سطح پایین ویتامین D با پیامدهای ضعیف قلبی-عروقی همراه است.»

در این مطالعه ۴۲۰۰ شرکت کننده بین رده سنی ۵۲ تا ۷۶ سال مورد ارزیابی قرار گرفتند. یک چهارم این افراد مبتلا به دیابت و ۷۰ درصد مبتلا به بیماری عروق کرونر بودند. محققان با آزمایش ویتامین D بر روی این افراد دریافتند در صورت کمبود این ویتامین، احتمال وقوع بیماری های مضر قلبی-عروقی امکان پذیر است.

به گفته محققان، ویتامین D یکی از مهم ترین ماده مغذی مورد نیاز بدن ماست. مطالعات اخیر نشان می دهد معمولا کمبود این ویتامین در ۶۹ درصد جمعیت رایج است.

 

اخبار پزشکی - مهر


ویدیو مرتبط :
چرا ورزش برای سلامت قلب و ریه مفید است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش ضربان قلب با مصرف بیش از حد ویتامین D



 

 

ویتامین‌ D, عوارض ویتامین‌ D

 

 

یافته های یك پژوهش جدید نشان می دهد: افزایش بیش از حد ویتامین D موجب سریع تر شدن ضربان قلب و اختلال در ریتم آن می شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه مرکزی، هنگامی که صحبت از قلب می شود، ویتامین D می تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند.

دانشمندان آمریکایی تاثیر میزان کم این ویتامین را بر روی قلب شناخته بودند، اما پژوهش جدید نشان می دهد میزان بیش از حد نرمال این ویتامین موجب سریع تر شدن ضربان قلب و اختلال در ریتم آن می شود که «فیبریلاسیون دهلیزی» (atrial fibrillation) نامیده می شود.

این پژوهش كه بر روی ۱۳۲ هزار بیمار در ایالت «یوتا» در آمریکا انجام شده نشان داد: خطر پیشرفت این بیماری در افرادی که میزان ویتامین D در خون آنها بالاست، تا سه برابر افزایش می یابد.

یکی از پژوهشگران در این باره گفت: افزایش سطح ویتامین D در بدن به علت مصرف مکمل های این ویتامین روی می دهد. با این حال چون میزان جذب این ویتامین در افراد مختلف متفاوت است، برای اندازه گیری میزان دقیق آن در خون افراد، باید آزمایش هایی انجام شود..... /  خبرگزارى ایسنا