اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش قیمت خودرو ها ادامه دارد


در شرایطی كه قیمت جدید سواری مزدا3 و مزدا2 به زودی مشخص خواهد شد، احتمال فراتر رفتن قیمت برخی مدلهای این خودرو از مرز 50 میلیون تومان وجود دارد.

طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، در جلسه آینده كمیته قیمت‌گذاری خودرو در خصوص قیمت‌ جدید این خودرو نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

گروه خودروسازی بهمن حدود دو ماه پیش درخواست افزایش قیمت دو مدل خودروی مزدا 3 و مزدا 2 را به كمیته قیمت‌گذاری خودرو ارائه كرده بود.

در حال حاضر مدل تیپ 3 خودروی مزدا 3 در نمایندگی‌های گروه بهمن به قیمت 50 میلیون تومان عرضه می‌شود. قیمت تیپ 2 این خودرو نیز 47 میلیون تومان است. مدل تیپ یك این خودرو در نمایندگی‌های فروش موجود نیست.

اما در خودرو مزدا 2 نیز تنها مدل تیپ 2 آن موجود بوده و به قیمت 35 میلیون تومان عرضه می‌شود. نكته قابل توجه در قیمت مزدا 2و3 یكسان بودن قیمت كارخانه‌ای و بازار این خودروهاست.

ظاهرا گروه خودروسازی بهمن در حوزه محصولات سواری تولیدی خود تنها برای دو مدل مزدا 3 و مزدا 2 آن هم به میزان رشد قیمت ین، در حدود پنج درصد قیمت فعلی درخواست افزایش قیمت داشته است.

در صورت موافقت كمیته قیمت‌گذاری خودرو با این درخواست، قیمت مدل تیپ 3 مزدا3 مرز 50 میلیون تومان را رد خواهد كرد.

حدود پنج ماه پیش نیز این خودرو افزایش قیمت چند میلیونی را تجربه كرده بود.

پیش از این كمیته قیمت‌گذاری خودرو با افزایش میانگین دو درصدی برخی محصولات سایپا از جمله محصولات خانواده X100 و ریو موافقت كرده است.

گروه خودروسازی ایران خودرو نیز به دنبال طرح مشكلات خود در جلسه آتی كمیته قیمت‌گذاری خودرو و دریافت مجوز افزایش قیمت برخی محصولات خود از این كمیته است.

گروه بهمن در برنامه سال جاری خود تولید سه هزار دستگاه مزدا 2 و حدود شش هزار و500 دستگاه مزدا 3 را پیش‌بینی كرده است.

در حال حاضر سواری مزدا 2 در دو مدل تیپ 1 و 2 و مزدا 3 در سه مدل تیپ 1، 2 و 3 تولید می‌شود. خودرو مزدا 3 جدید این شركت با موتور 1600 سی.سی نیز در شش ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

با توجه به این‌كه موتور مزدا 3 فعلی این شركت2000 سی.سی است، قیمت مزدا 3 جدید تولیدی گروه بهمن با توجه به موتور1600 سی‌.‌سی آن كمتر از مزدا 3 فعلی خواهد بود.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
ادامه رشد خزنده افزایش قیمت دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت تخم مرغ و گوسفند ادامه دارد! ( کاریکاتور)



 

افزایش قیمت تخم مرغ و گوسفند ادامه دارد!

 

 

کاریکاتور

 

 

 

منبع:seemorgh.com