اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش فروش فیلم در سینمای ایران


رئیس سازمان سینمایی از فروش 60 میلیارد تومانی سینمای ایران در سال 93 خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود فروش فیلم در سینمای ایران بیشتر از سال گذشته باشد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الله ایوبی عصر امروز در جریان بازدید از سینماهای این شهر با اشاره به وجود 350 سینما در کشور اظهار کرد: کشورهای در رده ایران دارای چهار هزار سینما هستند و ظرفیت افزایش سینما در کشور وجود دارد.

وی به فروش 30 میلیارد تومان سینمای ایران در چهار سال دولت گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته 60 میلیارد تومان فروش سینمای ایران بود و پیش‌بینی می‌شود فروش بیشتری در سال جاری داشته باشیم.

ایوبی با تاکید بر تلاش ویژه برای ساخت سالن سینما در کشور، بیان کرد: ساخت سینما با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیازی به اعتبارات دولتی ندارد.

رئیس سازمان سینمایی خواستار ارائه مشوق برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ساخت سینما در کشور شد و تصریح کرد: موج جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت سینما در کشور آغاز شده و آمادگی ایجاد سینما در مجتمع‌های فرهنگی وجود دارد.

وی گسترش سینما در کشور را نیازمند اراده سیاسی عنوان کرد و گفت: آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث سینما را داریم.

ایوبی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های هنری مختلف در کشور، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های مناسب با استان‌ها در سطح ملی باید تعریف شود.

*برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی نماد دیپلماسی فرهنگی کشور

رئیس سازمان سینمایی، کشورهای حاشیه دریای خزر را قابلیت مناسبی برای برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی در گیلان خواند و یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی نماد دیپلماسی فرهنگی کشور است.

وی برگزاری جشنواره دریای دوستی در گیلان را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: سازمان سینمایی ایران آمادگی بررسی برگزاری جشنواره‌های در شأن ملی را دارد.

ایوبی بر توجه ویژه به انجمن سینمای جوان تاکید کرد و افزود: انجمن مذکور یکی از تجربه‌های خوب و اسلامی در کشور است و اصراری نداریم انجمن سینمای جوان زیر نظر اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره شود.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه انجمن سینمای جوان باید استقلال خود به عنوان نهاد فرهنگی را حفظ کند، اظهار کرد: انجمن سینمای جوان از جایگاه بسیار مهمی در جامعه برخوردار است و آموزش جوانان را به عهده دارد.


ویدیو مرتبط :
از کم فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تا بلیط یک میلیون تومانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارشی از فروش سینمای ایران در تیر ماه



 

 

گزارشی از فروش سینمای ایران در تیر ماه

 

فیلم سینمایی «چهل سالگی» به كارگردانی علیرضا رییسیان تاكنون طی ۱۰ روز اكران در ۱۷ سینما نزدیك به ۱۱۴ میلیون تومان و «كیفر» ساخته حسن فتحی پس از ۳۸ روز اكران در ۱۰ سالن به فروش بالغ بر ۱۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دست یافت.

«هفت دقیقه تا پاییز» به كارگردانی علیرضا امینی طی ۳۱ روز نمایش در۱۱ سالن بالغ بر ۳۳۳ میلیون و «بیداری رویاها» ساخته محمدعلی باشه آهنگر طی ۱۰ روز اكران در ۱۶ سینما،۲۸ میلیون تومان فروخت.

«پسر آدم، دختر حوا» ساخته جدید رامبد جوان هم طی سه روز نمایش در ۷ سالن نزدیك به ۲۲ میلیون فروش كرد و «افراطی ها» ساخته جهانگیر جهانگیری نیز طی همین مدت در ۲۴ سالن ۴۴ میلیون تومان فروش داشت.

«لج و لجبازی» ساخته سیدمهدی برقعی هم طی ۱۷ روز نمایش در ۲۳ سالن بالغ بر ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و «ازدواج در وقت اضافه» ساخته قدرت الله صلح میرزایی نیز طی ۴۷ روز بالغ بر ۲۳۹ میلیون تومان فروخت.

«دموكراسی تو روز روشن» ساخته علی عطشانی و «طلا و مس» به كارگردانی همایون اسعدیان به ترتیب پس از ۶۰ روز اكران با فروش نزدیك ۶۲۹ و ۴۱۳ میلیون تومان ها به روزهای پایانی اكران شان نزدیك می شوند.

بنابر گزارش منتشر شده از سوی بنیاد سینمایی فارابی، تا روز ۲۵ تیرماه «موج سوم» اولین سینمایی آرش سجادی حسینی هم پس از ۲۰ روز اكران با ۴ میلیون تومان فروش اكرانش به پایان رسید.... / خبرگزارى ایسنا