اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش دمای هوا در ماه مبارک رمضان/ گرما در استان های جنوبی به بالای 45 درجه می رسد



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,سازمان هواشناسی

 کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تمام استان های کشور در ماه مبارک رمضان با افزایش دما مواجه خواهند بود.

امیر حسین نقشینه در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: تا پایان هفته، دمای هوا در برخی از استان ها از جمله تهران خنک خواهد شد و با کاهش نسبی دما مواجه می شویم.

وی افزود: از روز پنجشنبه 13 خرداد افزایش دمای هوا در شهر تهران و برخی دیگر از استان های کشور آغاز خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش دمای هوای تمام شهرهای ایران طی هفته آینده اظهارکرد: در هفته آینده تمام کشور درگیر افزایش دمای هوا خواهند بود و این افزایش در استان های جنوبی کشور بیش از سایر نقاط است.

نقشینه در خصوص وضعیت دمای هوای تهران در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: دمای هوا در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان در تهران بیش از 37 درجه سانتی گراد خواهد بود.

وی تاکید کرد: دمای شهرهای جنوبی کشور از جمله اهواز اکنون بیش از 38 درجه سانتی گراد است و پیش بینی می شود دمای این شهر و سایر شهرهای جنوبی در ماه رمضان به بیش از 45 درجه برسد.
 


ویدیو مرتبط :
کلیپ ماه مبارک رمضان || استوری ماه رمضان 1401 || حلول ماه مبارک رمضان مبارک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش مجدد ریزگردها در پایتخت/ دمای تهران به 41 درجه می‌رسد



افزایش مجدد ریزگردها در پایتخت

افزایش مجدد ریزگردها در پایتخت/ دمای تهران به 41 درجه می‌رسد

مدیر کل محیط زیست استان تهران از افزایش ریزگردها در پایتخت خبر داد.

دکتر رسول‌علی اشرفی‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا گفت: ‌غلظت آلاینده ذرات معلق در تهران افزایش یافته و اندازه‌گیری‌های ایستگاه‌های سنجش نشان می‌دهد غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با افزایش نسبت به روز گذشته به 114 رسیده است.

 

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نیز در این خصوص با اشاره به اندازه‌گیری‌های انجام شده به ایسنا گفت: گرد و غبار فعلی تهران گرد و غبار محلی بوده و با توجه به افزایش دما در تهران و استقرار جوی آرام در پایتخت پیش بینی می‌کنیم غلظت این آلاینده تا پایان هفته افزایش داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد جو اکثر مناطق کشور تا پایان هفته آرام است گفت: در عین حال روند افزایش دما همچنان تا روز جمعه در تمام مناطق کشور ادامه دارد که بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم دمای تهران تا روز جمعه به 41 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد که به تناسب دمای هوا در سایر استان‌ها نیز افزایش یافته و پیش بینی می‌کنیم دمای اهواز از مرز 50 درجه بگذرد.

 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بدین ترتیب ایرانی‌ها گرمترین هفته امسال را تجربه خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه اندازه‌گیری حداقل و حداکثر دما گفت: اندازه‌گیری‌های دمایی بر اساس استانداردهای جهانی صورت گرفته و در ارتفاعی مشخص و در سایه انجام می‌شود./ایسنا