اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش حقوق بازنشستگان از ابتدای سال‌



افزایش حقوق بازنشستگان از ابتدای سال‌

مشرق: هیأت‌وزیران پیشنهاد مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب کرد و این افزایش از ابتدای سال جاری به اجرا درمی‌آید.

به گزارش سایت سازمان تأمین‌اجتماعی، متن پیشنهاد مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی طی نامه شماره 15/92/1000 مورخ 08/01/1392  به ریاست محترم جمهوری، به این شرح است:

جناب آقای دکتر احمدی نـژادریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکماحتراماً؛ همانطور که استحضار دارند، سازمان تأمین‌اجتماعی مفتخر است که بیشترین تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور را تحت پوشش دارد، لذا هرگونه حمایت از این جامعه به نوعی می‌تواند حمایت از اکثریت بازنشستگان و مستمری بگیران کل کشور باشد، از طرفی حضرتعالی نیز در مراسم گرامیداشت هفته تأمین‌اجتماعی در سال 1391 تاکید فرمودید که تمهیداتی اندیشیده شود تا در سال 1392 دریافتی این عزیزان از ماهانه 7 میلیون ریال کمتر نباشد، باتوجه به مطالب مطروحه فوق و در اجرای ماده 96 قانون تأمین‌اجتماعی پیشنهاد این سازمان در رابطه با نحوه افزایش میزان مستمری‌ها در سال 1392 به شرح ذیل تقدیم می‌گردد:1

- مستمری کلیه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده (پرونده)به میزان 25% افزایش یابد.

2- پس از اعمال افزایش موضوع بند(1) دریافتی افرادیکه میزان سابقه پرداخت حق‌بیمه آنان 30 سال و بیشتر باشد (اعم از سابقه پرداخت حق‌بیمه واقعی و نیز سنوات ارفاقی که به موجب قوانین مختلف نظیر اشتغال در مشاغل سخت و زیان ‌آور ایجاد شده است) در هر حال کمتر از ماهیانه 7 میلیون ریال نباشد.

3- مصوبه 26580/ت 42471هـ مورخ 9/2/1388 هیات محترم وزیران درخصوص مستمری‌بگیرانی که تاکنون از حمایت یارانه‌ای دولت موضوع بند(39) قانون بودجه سال 1388 کل کشور بهره‌مند می‌شده‌اند در صورتیکه در لایحه بودجه سنواتی کل کشور به صورت ردیفی جداگانه منظور و به سازمان پرداخت شود اجرا گردد.علی‌ایحال خواهشمند است در صورت موافقت با پیشنهاد مذکور مراتب را جهت اقدامات بعدی امر به ابلاغ فرمایند. 

و من ا... التوفیق

سعید مرتضوی

روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تبریک سال نو درخصوص نتیجه نامه مذکور اعلام نمود:

«پیشنهاد مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی به شرح نامه فوق‌الذکر در جلسه روز یکشنبه مورخ 11/1/92 هیأت محترم دولت مطرح و به شماره 395/92/م عیناً به تصویب رسید که انشاءالله از ابتدای سال 1392 قابل اجرا و پرداخت می‌باشد.»

مشرق نیوز

 


ویدیو مرتبط :
افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت/ 700 هزار تومان پرداختی با 30 سال حق بیمه



پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت/ 700 هزار تومان پرداختی با 30 سال حق بیمه

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این سازمان احتمالا در اردیبهشت ماه محاسبه و پرداخت می شود.

علی اکبر خبازها در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در سال جاری بر اساس مصوبه دولت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 25 درصد افزایش پیدا کرده است و این افزایش در حقوق ماه آینده آنان در نظر گرفته می شود.

وی از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای افزایش حقوق ها خبر داد و تاکید کرد: هنگامی که افزایش 25 درصدی اعلام شده به طور حتم در بودجه اعتبار مورد نیاز برای تامین آن نیز اختصاص داده شده است و اگر هم چنین نباشد تا زمان پرداخت بودجه آن تامین می شود.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگران سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حقوق 700 هزار تومانی بازنشستگان در سال جاری نیز گفت: حقوق 700 هزار تومانی شامل تمامی بازنشستگان نمی شود و تنها افرادی این حقوق را می گیرند که 30 سال حق بیمه کامل پرداخت کرده باشند که البته تعداد آنان نیز کم نیست.

به گفته خبازها، بازنشستگان حقوق فروردین خود را دریافت کرده اند به همین دلیل اعمال افزایش حقوق آنان از اردیبهشت خواهد بود و مابه‌التفاوت ماه‌ اول نیز همراه با حقوق به حساب‌شان واریز می شود./مهر