اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افت محسوس جایگاه ایران در افکار عمومی آمریکا



افت محسوس جایگاه ایران در افکار عمومی آمریکا,موسسه گالوپ

افت محسوس جایگاه ایران در افکار عمومی آمریکا

در این نظر سنجی 51 درصد از پرسش شوندگان ایران را دشمن آمریکا دانسته اند . تنها 2 درصد از آمریکایی ها ایران را "متحد" و 8 درصد " دوست " می دانند. ایران در کنار کره شمالی از نظر مردم آمریکا دشمن ترین کشورها برای واشنگتن محسوب می شوند.

نتایج نظر سنجی جدید موسسه گالوپ در آمریکا نشان می دهد که تنها 10 درصد از مردم این کشور ایران را دوست یا متحد خود می دانند.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت "ecns" در نظر سنجی جدید موسسه گالوپ که از 50 ایالت آمریکا و از میان 1529 تن از شهروندان بالای 18 سال این کشور انجام شده، ایران و کره شمالی در انتهای فهرست کشورهای دوست یا متحد از نظر آمریکایی ها قرار دارند.

در این نظر سنجی 51 درصد از پرسش شوندگان ایران را دشمن آمریکا دانسته اند . در این نظرسنجی کشورهایی چون کانادا و بریتانیا درصدر قرار دارند و بیش از 60 درصد از پرسش شوندگان گفته اند که این دو کشور " متحد "آمریکا هستند.

نکته قابل توجه این نظر سنجی رشد وضعیت چین از نظر میزان محبوبیت در افکار عمومی آمریکا است . قریب به 55 درصد از پرسش شوندگان گفته اند که چین یک کشور متحد یا دست کم دوست آمریکا محسوب می شود.

در این نظرسنجی جایگاه چین به کشورهایی چون عربستان و مصر نزدیک شده و نزدیک به نیمی از پرسش شوندگان این کشور را دوست آمریکا دانسته اند.

همچنین نتایج یک نظرسنجی مشترک دیگر که از سوی روزنامه نیویورک تایمز و شبکه تلویزیونی "سی بی اس" آمریکا انجام شده است، 58 درصد از پرسش شوندگان گفته اند که موافق کاربرد نیروی نظامی از سوی آمریکا برای بازداشتن ایران از تولید سلاح هسته ای هستند.

از نظر بسیاری از ناظران مساله القای ایران هراسی و تبلیغات منفی از سوی رسانه های غربی علیه ایران و نیز برخی سیاست های غلط در حوزه سیاست خارجی و عدم استفاده  کامل از ظرفیت های موجود در حوزه دیپلماسی عمومی یکی از دلایل افت جایگاه کشورمان در افکار عمومی غرب است./عصر ایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
واکنش مسیولان به نقض برجام توسط آمریکا و انتظار افکار عمومی از کمیته نظارت بر برجام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر افکار عمومی آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران چگونه است؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی , توافق هسته ای ایران

در بین دموکرات ها 56 درصد حامی ادامه مذاکراه و تنها 17 درصد خواهان قطع مذاکره اند ، در بین رای دهندگان مستقل این نسبت به ترتیب 40 و 31 درصد است و در میان رای دهندگان متمایل به حزب جمهوریخواه به نسبت 49 و 28 درصد می رسد.

افکار عمومی در آمریکا دیدگاه های متفاوت و متضادی درباره موضوعات مختلف مرتبط با مذاکره هسته ای با ایران و حمایت از اسراییل به منظور حمله نظامی به ایران و تشدید فشارهای تحریمی بر ایران دارد.نظر افکار عمومی آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران چگونه است؟

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت "فوربس" نتیجه آخرین نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه "زاگبی" نشان می دهد با وجودی که طرفداران توافق هسته ای و ادامه مذاکره با ایران بیشتر است اما آمریکایی ها به همان میزان نسبت به مساله حمایت از اسراییل توجه نشان می دهند.

این نظرسنجی از یک گروه 909 نفره از رای دهندگان در سرتاسر آمریکا انجام شده است و سوال اصلی آن با این مضمون بوده که : آیا از نظر شما ادامه مذاکرات به منظور رسیدن به یک توافق هسته ای بهتر است یا تشدید فشارهای تحریمی به ایران به منظور دست برداشتن این کشور از برنامه هسته ای حتی به قیمت از دست دادن حمایت کشورهایی چون فرانسه، بریتانیا و آلمان؟

42 درصد از پرسش شوندگان به گزینه نخست (دیپلماسی) روی خوش نشان داده اند و در مقابل 32 درصد به گزینه دوم (تشدید تحریم ها) رای داده اند و 23 درصد نیز اعلام کرده اند درباره کارکرد هر دو گزینه مطمئن نیستند.

از میان پرسش شوندگان مرد آمریکایی 48 درصد از گزینه دیپلماسی حمایت کرده اند و 36 درصد از گزینه فشارهای تحریمی و قطع مذاکره و 11 درصد نیز اعلام کرده اند اطمینانی از موثر بودن هر دو گزینه ندارند.

در میان زنان اما تنها 36 درصد خواستار تداوم مذاکرات با ایران بوده اند و 28 درصد نیز خواستار قطع مذاکره و گزینه های فشار و تحریم بر ایران شده اند و 33 درصد نیز نسبت به هر دو گزینه مردد بوده اند.

در بین گروه های سنی حمایت از دیپلماسی در بین جوانان بیشتر از گروه های سنی بالا تر است. در رده سنی 18 -29 سال 48 درصد خواستار تداوم مذاکرات و 27 درصد خواهان قطع آن هستند ؛ در رده سنی 30 -49 سال این نسبت 43 درصد به 29 درصد است و در رده سنی 50-64 سال این نسبت به 39 و 35 درصد کاهش می یابد و در رده سنی بالای 65 سال حامیان تداوم مذاکرات به 37 درصد کاهش می یابد.

در بین دموکرات ها 56 درصد حامی ادامه مذاکراه و تنها 17 درصد خواهان قطع مذاکره اند ، در بین رای دهندگان مستقل این نسبت به ترتیب 40 و 31 درصد است و در میان رای دهندگان متمایل به حزب جمهوریخواه به نسبت 49 و 28 درصد می رسد.

سوال دیگر این نظر سنجی درباره حمایت آمریکا از حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران بوده است و پاسخ شهروندان آمریکایی به این پرسش به شرح زیر بوده است:

45 درصد موافق ایده حمایت از اسراییل در صورت حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران بوده اند ، 23 درصد مخالفت کرده اند و 32 درصد نیز اعلام کرده اند مطمئن نیستند.

حمایت از حمله احتمالی نظامی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران در بین مردان بیش از زنان است . 56 درصد مردان با این ایده موافقت کرده اند و 25 درصد ابراز مخالفت کرده اند در حالی که این نسبت در بین زنان 36 درصد به 21 درصد بوده است.

در رده های سنی نیز حمایت از اقدام نظامی احتمالی اسراییل همزمان با بالا رفتن رده های سنی افزایش می یابد و جوانان حمایت کمتری از این اقدام در مقایسه با رده های سنی بالاتر داشته اند.

 

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران