اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اغفال دختران با رویای سفر به خارج کشور



اخبار حوادث - اغفال دختران با رویای سفر به خارج کشور

عاملان اغفال و آزار و اذیت دختران نوجوانی که با رویای رفتن به خارج از کشور در دام شیادان شیطان صفت گرفتار شده بودند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح این ماجرا گفت: ماموران کلانتری بانوان مشهد هنگام گشت زنی و انجام وظیفه به ۲ خواهر ۱۴ و ۱۶ ساله که با نگرانی اطراف خود را می پاییدند و حرکات و رفتار مشکوکی داشتند، مظنون شدند و  آنان را مورد بازجویی تخصصی قرار دادند.

 سرهنگ حجت نیکمرام افزود: دختران نوجوان که در پاسخ به سوالات ماموران دچار تناقض گویی شده بودند در نهایت پرده از یک ماجرای تلخ برداشتند و اظهار داشتند که از حدود ۲ ماه قبل از منزل فرار کرده اند و در دام ۲ شیاد شیطان صفت گرفتار شده اند که پس از آن هم به خاطر «ترس» نتوانسته اند به منزلشان بازگردند و برای پیدا کردن افرادی که آنان را فریب داده اند در خیابان ها سرگردان شده اند.

رئیس پلیس مشهد اضافه کرد: بررسی ها و تحقیقات پلیس نشان داد: ۲ دختر نوجوان در یک خانواده ۸ نفره در منطقه گلشهر مشهد زندگی می کنند که ۵ خواهر و یک برادر هستند.

وی با اشاره به اعترافات و اظهارات دختران مذکور ادامه داد: ۲ خواهر یاد شده مدتی قبل و در حالی که رویای رفتن به خارج از کشور را در سر می پروراندند، با ۲ پسر جوان آشنا شده اند که پسران جوان با وعده و وعیدهای واهی برای بردن آنان به ترکیه، ۲ خواهر را فریب داده و عنوان کرده اند در صورتی که هزینه های سفر را تامین کنند، آنان را به خارج از کشور می برند.

سرهنگ نیکمرام تصریح کرد: دختران نوجوان نیز با این امید واهی مقادیری وجه نقد و سرویس طلاهای مادرشان را در یک فرصت مناسب به سرقت می برند و از منزل متواری می شوند، اما شیادان حیله گر پس از گرفتن پول و طلاها، دختران را مورد آزار و اذیت قرار می دهند و با رها کردن آنان، به مکان نامعلومی می گریزند.

مقام ارشد انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به مشخصاتی که ۲ دختر در اختیار پلیس گذاشته اند، تحقیقات برای دستگیری آنان در حالی ادامه دارد که احتمال می رود متهمان مذکور دختران دیگری را نیز با این شیوه فریب داده باشند.

 سرهنگ نیکمرام در پایان به خانواده ها توصیه کرد: مراقب رفت و آمد فرزندان خود باشند و در صورت بروز هرگونه رفتار خاص و ناگهانی در فرزندان، از مراکز مشاوره کلانتری ها برای مشورت و راهنمایی استفاده کنند. 

 

اخبار حوادث - خراسان


ویدیو مرتبط :
ایرانی هایی که تازه به خارج از کشور سفر کردن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسامی افراد سرشناس و مشهور در فهرست گزارش فساد فوتبال / 188 سفر کفاشیان به خارج از کشور در دو سال!



اخبار,اخبارورزشی,فساد  در  فوتبال

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در گزارش این کمیسیون در خصوص فساد در فوتبال اسامی افراد مشهور و سرشناس وجود دارد.

به گزارش «انتخاب»، محمدعلی پورمختار در برنامه «متن و حاشیه» شبکه سه سیما در خصوص ارائه گزارش پرونده فساد فوتبال در کمیسیون اصل 90 در ارتباطی تلفنی گفت: به لحاظ اینکه اصل موضوع مطرح و رسانه ای شدن آن و گستردگی این موضوع با حواشی مختلف ما به گزارشهای مختلفی روبرو و از طرفی هم به فعالان زیادی در این خصوص مواجه شدیم که باید با آنها صحبت می شد و در هر مرحله ای هم به اطلاعات جدیدتری می رسیدیم به این نتیجه رسیدیم که ادامه دادن آن دیگر به صلاح نیست.

وی افزود: اصل وجود فساد در فوتبال محرز شده است.

پورمختار خاطر نشان ساخت: این فساد الزاماً در بحث مالی نیست و سوء استفاده ها و فرارهای مالیاتی بخشی از این گزارش را تشکیل می دهد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این گزارش در آن حدی که گفته می شود خیلی فجیع است، نیست.

پور مختار با اشاره به بندی از این گزارش با عنوان سفرهای رئیس فدراسیون فوتبال گفت: درخصوص تعداد این سفرها یقین ندارم و آن چیزی که بیان می شود مستنداتش وجود دارد و همه موارد از مراجع ذیربط اخذ شده است.

وی با اشاره به نحوه جمع آوری اسناد در این کمیسیون افزود: ما اسناد خود را از طریق افراد که در این خصوص با حدود 70 نفر صحبت شده است و در کنار آن از دستگاه های متولی مثل سازمان بازرسی و ناجا و وزارت اطلاعات این اسناد جمع آوری شده است.

پورمختار در خصوص تأیید این گزارش توسط وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال گفت: ما نیازی به تأیید آنها نداریم و با وزارت ورزش مفصلاً صحبت شده و وزارت ورزش هم در بسیاری از موارد با ما هم عقیده هستند.

وی خاطر نشان ساخت: در این فهرست افراد سرشناس و مشهور هم حضور دارند.

علی کفاشیان دیگر مهمان بخش حاشیه این برنامه در این خصوص گفت: من هم صحبتهای آقای پورمختار را تأیید می کنم بالاخره اگر پرونده ای بوده باید با آن برخورد شود و این مسئله ای است که در جلسه با نمایندگان اصل نود مطرح شده است و خود ما از آن استقبال می کنیم.

وی در خصوص اختصاص یکی از بندهای این گزارش به سفرهای رئیس فدراسیون فوتبال افزود: در اطلاعاتی که من دیدم عنوان شده بود که کفاشیان در دو سال 188 سفر رفته بالاخره من گذرنامه دارم و مشخص شده است ورود و خروج و تمام سفرها بر اساس دعوت های کمیسیون خاص بوده است و نه سفر توریستی .

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: سفرهایی که ما داشتیم به هیچ عنوان با تیم نمی رویم و انفرادی انجام می شود و فقط کمیته ها به صورت تیمی انجام می شود.

وی در خصوص عنوان شدن 188 سفر در طی دو سال گفت: فکر کنم این رقم بین 20 تا 25 سفر باشد و ای کاش از ما هم سؤال می شد و گذرنامه هم موجود است با مهرهای ورود و خروج به طوریکه تمام هزینه ها توسط فیفا تقبل می شود.

کفاشیان در خصوص لزوم برخورد با فساد در فوتبال قبل از ورود کمیسیون اصل 90 افزود: من که خبر نداشتم و هر زمانی که کمیسیون اصل نود اطلاعاتی از ما خواستند ارائه شده است مثل مسئله سفرها که در گذرنامه ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: به غیر از کمیسیون اصل 90 نهادهای دیگری هم بازرسی می کنند و همه چیز شفاف شده است و ما ابایی از گفتن آن نداریم و باز هم آمادگی همکاری داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به همکاری های این فدراسیون در خصوص پرونده هایی چون مالیات کی روش و بازیکنان سرباز گفت: در خصوص پرونده پولادی جلوی تمام سربازها را گرفتیم و گفتیم که تا زمان حل شدن اجازه حضور ندارید و تنها کسی که نیامده پولادی است و ایشان هیچ راهی جز بازگشت و روشن کردن وضعیتش ندارد.

 

 اخبار  ورزشی  -  انتخاب