اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام زمان آغاز ثبت‌نام دوره‌های فنی و حرفه‌ای



اخبار,اخباردانشگاه ,ثبت‌نام دوره‌های فنی و حرفه‌ای

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی 94 منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org از روز یکشنبه 13 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا یکشنبه 20 اردیبهشت ادامه دارد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: کلیه داوطلبان لازم است با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص شرایط و ضوابط ثبت‌نام و پذیرش دانشجو در دوره‌های مذکور و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام که از پنجشنبه 10 اردیبهشت روی سایت سازمان قرار می‌گیرد، برای ثبت نام اقدام کنند.

وی در مورد داوطلبانی که واجد شرایط برای ثبت‌نام هستند توضیح داد: کلیه دارندگان گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید در یکی از شاخه‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و شاغل به تحصیل در دوره‌های مذکور که حداکثر تا پایان نیم‌سال اول تحصیلی 94-95 فارغ‌التحصیل می‌شوند یا دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای دوره چهارساله نظام قدیم حق ثبت‌نام در دوره‌های مذکور را دارند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه اظهار کرد: براساس ضوابط در این آزمون از تعداد 42 کد رشته امتحانی به شرح جدول مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام پذیرش در 23 کد رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در 19 کد رشته امتحانی براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) و بدون آزمون صورت می‌گیرد.

توکلی با تاکید بر اینکه داوطلبان متقاضی هر یک از کدرشته‌های امتحانی مذکور لازم است در زمان مقرر نسبت به ثبت نام اقدام کنند، در مورد زمان برگزاری آزمون گفت: این آزمون در صبح جمعه 16 مردادماه برگزار می‌شود.


 اخبار دانشگاه  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
آغاز مانور نظامی از پیش اعلام نشده روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ثبت نام دوره های کاردانی فنی حرفه ای علمی کاربردی از امروز



ثبت نام دوره های کاردانی فنی حرفه ای علمی کاربردی

پذیرش 177 هزار داوطلب

آغاز ثبت نام دوره های کاردانی فنی حرفه ای علمی کاربردی از امروز

فرایند ثبت نام در پذیرش دوره های کاردانی فنی و حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز در سامانه سازمان سنجش آغاز می شود و تا 14 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، متقاضیان شرکت در پذیرش دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای ناپیوسته ترمی نظام آموزشی مهارتی که دانشگاه علمی کاربردی متولی پذیرش دانشجو است از امروز می توانند با مراجعه به سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به انجام ثبت نام اقدام کنند.

پذیرش این دوره ها در 243 رشته، 4719 كد رشته محل و در گروه های آموزشی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی همچنین فرهنگ و هنر در سراسر كشور با ظرفیت بیش از 177 هزار نفر صورت می گیرد.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این دوره ها به صورت اینترنتی است، متقاضیان می توانند به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت آن فعال است، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 10 هزار و 600 تومان به عنوان وجه ثبت نام ، نسبت به ارسال فرم نام نویسی اقدام کنند./مهر