اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای برقراری پرواز مستقیم ایران – آمریکا



پرواز مستقیم ایران و آمریکا,روابط ایران و آمریکا

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد/اعلام آمادگی بخش خصوصی برای برقراری پرواز مستقیم ایران – آمریکا

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای برقراری پرواز مستقیم ایران – آمریکا خبر داد.

 ابوالفضل حجازی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به نقش بخش خصوصی در بازرگانی خارجی و پیشرفت و توسعه کشور گفت: با توجه به مطالب مطرح شده در زمینه ارتباط با آمریکا باید زمینه‌ای فراهم شود که بخش خصوصی بتواند با برقراری ارتباط با شرکت‌های آمریکایی تحریم‌ها را ضعیف کرده و یا بشکند.

وی با اشاره به اینکه معنای دخالت بخش خصوصی دخالت در رابطه سیاسی با آمریکا نیست بیان کرد: بخش خصوصی باید از این شرایط در خصوص برقراری روابط اقتصادی استفاده کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به حضور 4 میلیون نفر ایرانی در کشور آمریکا بیان کرد: اگر زمینه تردد ایرانیان مقیم آمریکا که از نظر سیاسی و اقتصادی دارای مشکل نیستند فراهم شود شاهد ارزآوری بسیاری در کشور خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌ها به بهترین شکل ممکن در راستای منافع نظام اسلامی بهره‌برداری کرد گفت: البته این بهره برداری به این معنا نیست که بخواهیم به کسی امتیازی بدهیم، بلکه مقصود استفاده صحیح از فرصت‌های فراهم شده بوده است.

حجازی با اشاره به اینکه طبق اعلام رئیس دفتر ریاست جمهوری اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در حال شکل گیری است بیان کرد: فعالیت‌های این اتاق در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و می‌تواند زمینه ساز صدور کالاهای ایرانی با کیفیت به آمریکا و ورود فناوری و مواد اولیه باشد.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا بیان کرد: از سوی بخش خصوصی آمادگی لازم در این زمینه اعلام شده است تا پرواز مستقیم کیش به نیویورک راه اندازی شود و با این روش درآمد خوبی از نظر توریسم برای کشور فراهم می‌شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر این پرواز از کیش به مقصد نیویورک باشد درآمد ارزی خوبی عاید کشور شده و توریست‌ها بدون ویزا وارد کیش شده و سپس در آنجا برای دریافت ویزا برای ورود به کشور اقدام می‌شود.

وی یادآور شد: در خصوص راه اندازی مسیر پروازی چارتر میان ایران و آمریکا توسط یک شرکت خصوصی اعلام آمادگی شده و منتظر صدور مجوزها هستیم.

وی با اشاره به سود هنگفتی که نصیب کشورهای خارجی منطقه از تحریم‌ هوایی ایران می‌شود بیان کرد: اگر تحریم هوایی در بخش پروازی به آمریکا لغو شود اقدام خوبی صورت گرفته است و البته بسیاری از کشورهای منطقه و دیگر کشورها از روابط ایران و آمریکا نگران هستند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
اعلام آمادگی بخش خصوصی برای اجرای طرح های نیمه تمام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمادگی ایرلاین‌ها برای برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا



اخبار,اخبار اجتماعی,ایر لاین

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از آمادگی کامل ایرلاین‌ها برای برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا خبر داد.

مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی توانمندی برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور را دارند، افزود: خوشبختانه ظرفیت راه‌اندازی این خط هوایی در کشور وجود دارد و هواپیماهای مورد نیاز نیز برای انجام این امر فراهم است.

وی تصریح کرد: برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا منوط به برقراری روابط سیاسی و دیپلماسی و همچنین موافقت‌نامه‌های دوجانبه برای این امر است.

اسعدی سامانی عنوان کرد: با توجه به فراهم بودن آمادگی برقراری این پرواز از سوی ایرلاین‌ها و از طرفی وجود بازار مناسب برای انتقال مسافر، در راه‌اندازی خط مستقیم هوایی میان دو کشور هیچ مانعی وجود ندارد و در صورت تصمیم به چنین امری، ایران آمادگی لازم را دارد.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، اکنون به اکثر کشورهای اروپایی از ایران پرواز مستقیم انجام می‌شود و در ماه اخیر نیز پرواز مستقیم ایران-پرتغال برقرار شد.

وی درباره مذاکرات با روسیه برای خرید هواپیما نیز اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی متناسب با قیمت و کیفیت مورد نظر خود حق انتخاب دارند. هر چند که در گذشته به علت وجود تحریم‌ها حق انتخاب‌ها نیز کم بود.

اسعدی سامانی همچنین تاکید کرد که پس از باز شدن فضای تبادلات تجاری در پی توافق هسته‌ای، شرکت‌های هواپیمایی سعی دارند بهترین هواپیماها را خریداری کنند.

اخبار اجتماعی - تیک