اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعزام هیئتی ویژه به عربستان برای پیگیری كشته شدن دو زائر ایرانی + عكس حادثه



بروجردی خواستار شد

اعزام هیئتی ویژه به عربستان برای پیگیری كشته شدن دو زائر ایرانی + عكس حادثه

رئیس کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس گفت: باید هیئتی از وزارت امور خارجه به عربستان اعزام و موضوع کشته شدن 2 زائر زن ایرانی در فرودگاه جده را پیگیری کنند.

علاالدین بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، خبر فوت 2 زائر زن ایرانی در فرودگاه جده عربستان را تأیید کرد و گفت: متأسفانه روز گذشته 2 زن ایرانی در فرودگاه جده کشته و 2  نفر دیگر مصدوم شدند.

وی افزود: ما مسأله را پیگیری کردیم که برخورد تانکر سوخت در محل اسکان مسافران در فرودگاه جده باعث کشته شدن این هموطنانمان شده است.

 

كشته شدن دو زائر ایرانی,حادثه عربستان

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این رابطه 2 نظر وجود دارد، نخست آنکه این ماشین در حال پارک بوده و خود به خود حرکت کرده و دوم آنکه راننده نتوانسته آن را کنترل کند و در نتیجه باعث این حادثه شده است.

نماینده بروجرد در ادامه تصریح کرد: ضمن تسلیت به خانواده این دو هموطن، ضرورت دارد وزارت امور خارجه هیئتی را به عربستان اعزام کند تا موضوع را بصورت جدی پیگیری کنند.

وی افزود: دولت عربستان از زمانی که مسافران ایرانی وارد این کشور می‌شوند، وظیفه تأمین امنیت زائران را داشته و باید در این راستا پاسخگو باشد.

بروجردی همچنین اظهار داشت: سازمان حج و زیارت نیز که مسئول نقل و انتقال زائران است باید جوابگوی این مسأله باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: هیئت اعزامی باید مسأله را بصورت دقیق بررسی و گزارش آن را ارائه کنند تا اگر محل استقرار زائران از امنیت لازم برخوردار نیست، از طریق مذاکره با دولت عربستان محل امنی را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد اعزام تیمی جهت بررسی موضوع را به وزارت امور خارجه ارائه کردیم و آمادگی داریم یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را نیز به همراه این تیم اعزام کنیم./باشگاه خبرنگاران

 

 


ویدیو مرتبط :
حادثه در مكه: ۱۳۱ زائر ایرانى كشته و بیش از ۳۰۰ نفر ناپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب اعزام هیأت ایرانی به عربستان



اخبار ,اخبار سیاست خارجی , اعزام هیأت ایرانی به عربستان

اخبار سیاست خارجی - تکذیب اعزام هیأت ایرانی به عربستان

بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض خبر منتشره در برخی روزنامه‌های غربی و عربی مبنی بر اعزام هیأتی از ایران به عربستان سعودی و مذاکره در مورد مسائل داخلی عراق را رد و اعلام کرد که این خبر صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض خبر منتشره در برخی روزنامه‌های غربی و عربی مبنی بر اعزام هیأتی از ایران به عربستان سعودی و مذاکره در مورد مسائل داخلی عراق را رد و اعلام کرد که این خبر صحت ندارد.

 

در این بیانیه آمده است: تشکیل دولت عراق و تعیین نخست‌وزیر این کشور موضوعی داخلی و مرتبط به مردم این کشور و احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی آن است که طبیعتا بر اساس قانون اساسی این کشور و منطبق با نتایج انتخابات اخیر کشور عراق انجام خواهد شد.

اخبار سیاست خارجی - فارس