اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به سوریه


یک مقام ارشد آمریکایی از اعزام قریب‌الوقوع ده‌ها نیروی عملیات ویژه این کشور به سوریه خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: یک مقام ارشد آمریکایی از اعزام قریب‌الوقوع ده‌ها نیروی عملیات ویژه این کشور به سوریه خبر داد.

«برت مک‌گرک» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -دوشنبه- در ائتلاف جهانی ضد داعش، گفت: «همان‌طور که رئیس‌جمهوری آمریکا قول داده است ده‌ها نیروی عملیات ویژه ایالات متحده به‌زودی وارد سوریه می‌شوند.»

به گفته این مقام آمریکایی، این نیروهای ویژه قرار است در شمال سوریه، نیروهای محلی در حال نبرد با گروه تررویستی داعش را سازماندهی کنند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، اواخر ماه اکتبر برای اعزام بیش از ۵۰ نیروی عملیات ویژه به شمال سوریه به عنوان نیروهای «مستشاری» که قرار نیست در نبرد‌ها شرکت کنند، دستور صادر کرد.

از زمان تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با داعش، این نخستین بار است که نیروهایی از آمریکا قرار است در مناطق جنگی سوریه مستقر شوند.

برت مک‌گرک تصریح کرد: «نیروهای محلی در سوریه عملیاتی بسیار موفقیت‌آمیز به اجرا گذاشته‌اند که هدف از آن در انزوا قرار دادن پایتخت داعش، یعنی شهر الرقه، است.»

وی افزود که  نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا هم‌چنین می‌کوشند از دسترسی داعش به مرز سوریه جلوگیری کنند تا بدین‌وسیله راه اصلی بین الرقه و موصل برای آن‌ها قطع شود.


ویدیو مرتبط :
اعزام نیروهای ویژه سرایا الاسلام به تکریت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش لاوروف به اعزام نیروهای ویژۀ آمریکایی به سوریه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

لاوروف: اعزام نیروی ویژه آمریکا به سوریه تغییری در موضعمان در مقابله با تروریسم ایجاد نکرده است

وزیر خارجه روسیه با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای اعزام نیروی عملیاتی ویژه به سوریه گفت که تصمیم اوباما موضع مسکو در مقابله مشروع با تروریسم را تغییر نداده است.

وزیر خارجه روسیه می‌گوید تصمیم آمریکا برای اعزام نیروی ویژه ارتش این کشور به سوریه تغییر در موضع مسکو در قبال مقابله با تروریسم در سوریه ایجاد نکرده است.

در حالی که نشست وین ۲ درباره بحران سوریه با انتشار بیانیه مشترک ۹ بندی پایان یافت، دستور رئیس‌جمهور آمریکا برای اعزام نیروهای ویژه ارتش این کشور به سوریه واکنشهای مقامات مختلف را در پی داشته است.

به گزارش اینترفکس وزیر خارجه روسیه در پایان نشست وین و پس از پایان نشست مشترک خبری با همتای آمریکایی خود به تصمیم رئیس‌‌جمهور آمریکا برای اعزام نیروهای ویژه به شمال سوریه واکنش نشان داد.

سرگئی لاوروف گفت که تصمیم اوباما برای اعزام نیروی عملیاتی به سوریه موضع روسیه در مقابله مشروع با تروریسم را تغییر نداده است.

تاکید لاوروف بر عدم تغییر موضع روسیه در مقابله با تروریسم در حالی مطرح شده که مسکو به دنبال درخواست رسمی دمشق از چندی پیش حملات خود به مواضع تروریستها در سوریه را آغاز کرده است.

 

اخبار بین الملل - فارس