اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف سعودی‌ها به کشته‌شدن فرمانده تیپ هجدهم ارتش/ عکس



اخبار,اخبار بین الملل,فرمانده

رسانه‌های سعودی اذعان کردند که فرمانده تیپ هجدهم ارتش عربستان در منطقه جازان کشته شده است.

رسانه‌های سعودی تأکید کردند سرتیپ عبدالرحمن بن سعد ابوجرفه الشهرانی فرمانده تیپ هجدهم ملک عبدالله عصر دیروز در نتیجه حمله توپخانه‌ای از سمت یمن کشته شد.

برخی منابع سعودی هم تصریح کردند فرمانده تیپ هجدهم عربستان در جریان درگیری‌های شدیدی با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که از چند روز پیش در جیزان آغاز شده است،کشته شده است.

خبرگزاری رسمی عربستان نیز رسماً به کشته شدن سرتیپ عبدالرحمن بن سعد الشهرانی فرمانده تیپ هجدهم اعتراف کرد.

این رسانه بدون اشاره به کشته شدن این فرمانده ارشد در درگیری مستقیم با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد سرتیپ الشهرانی هنگام بازدید از یگان‌های مستقر در خطوط مقدم در منطقه جنوبی در معرض آتش پراکنده دشمن قرار گرفت که زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شد، اما امشب بر اثر شدت جراحات جان باخت.

اخبار بین الملل - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
کمین و هلاکت سرتیپ تیپ هشتم ارتش سعودی توسط انصارالله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باز شدن جبهه جنگی تازه در سوریه/ ارتش آزاد: انتقام فرمانده کشته شده خود را می گیریم



ارتش آزاد سوریه,اخبار سوریه

باز شدن جبهه جنگی تازه در سوریه/ ارتش آزاد: انتقام فرمانده کشته شده خود را می گیریم

شورشیان سوریه روز جمعه اعلام کردند ترور یکی از فرماندهان ارشدشان توسط شبه نظامیان مرتبط با القاعده به معنی اعلام جنگ رسمی به آنها است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، بدین ترتیب جبهه جدیدی برای شورشیان مورد حمایت غرب که برای سرنگونی دولت بشار اسد می جنگند در سوریه باز شده است.

 

ارتش آزاد سوریه که از حمایت غرب برخوردار است اعلام کرده که افراد مسلح مرتبط با سازمان القاعده در سوریه یک فرمانده میدانی بلند پایه آنها را ترور کرده اند که این مسئله گسترش اختلافات بین اسلام گرایان تندرو و شخصیتهای میانه رو را در مخالفان مسلح سوریه نشان می دهد.

براساس اطلاعاتی که ارتش آزاد سوریه در اخیتار رسانه ها گذاشته، کمال حمامی عضو شورای عالی نظامی وابسته به ارتش آزاد و ملقب به ابوبصیر الاذقانی درحالی که با اعضای سازمان کشور شام و عراق اسلامی در بندر لاذقیه نشست برگزار کرده بود کشته شده است.

 

ابوبصیر الاذقانی یکی از سی فرمانده ارشد ارتش آزاد سوریه است و ترور او توسط گروه های منتسب به القاعده نشان می دهد که چرا نگاه غرب به آینده یک سوریه دموکراتیک یک جور و یک دست نیست.

 

قاسم سعد الدین سخنگوی رسمی ارتش آزاد سوریه گفته است که اعضای این سازمان با وی تماس گرفته و به وی گفتند ابوبصیر را کشته اند و همه اعضای شورای عالی نظامی را خواهند کشت.

 

رقابت ها میان ارتش آزاد سوریه موسوم به اف.اس.ای و اسلامگرایان تندرو که کمتر اما نیروهای فعال تر و موثر تری در بخش های اشغالی در شمال سوریه در اختیار دارند درگرفته و رو به افزایش گذاشته است.

 

یکی دیگر از اعضای بلند پایه ارتش آزاد سوریه که نخواست نامش فاش شود گفت ما این اقدام آنها را بی پاسخ نخواهیم گذاشت چرا که آنها همه ما را هدف قرار داده اند. او تاکید کرد ما همه آنها را از روی زمین محو خواهیم کرد.

 

درحالی که برخی منابع معتقدند ابوبصیر برای گفتگو درباره طراحی درگیریها با آنها دیدار کرده بوده و کشته شده است، برخی دیگر از منابع می گویند آنها بر سر کنترل یک پست ایست و بازرسی بسیار استراتژیک در منطقه لاذقیه با هم درگیر شده و به روی هم آتش گشوده اند./خبرآنلاین