اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض سعید مرتضوی به غیرعلنی بودن دادگاه/ هنگام حادثه كهریزك مرخصی بودم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اعتراض سعید مرتضوی به غیرعلنی بودن دادگاه/ هنگام حادثه كهریزك مرخصی بودم

سعید مرتضوی قاضی متهم پرونده كهریزك با بیان اینکه هنگام وقوع حادثه کهریزک در مرخصی بودم و اتهام مشارکت و معاونت علیه من صحیح نیست گفت: دستورات مبنی بر بازداشت موقت و تایید بازداشت موقت را قضات دیگری داده‌اند.

به گزارش مهر، همزمان با  اذان ظهر دومین جلسه رسیدگی به پرونده قضات كهریزیك به پایان رسید و سعید مرتضوی بعد از خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: من در این جلسه به کیفرخواست صادره اعتراض و حدود40صفحه لایحه دفاعیه تنظیم کردم که فرصت قرائت 25 صفحه آن راپیدا کردم و مابقی را فردا صبح در جلسه سوم دادگاه می‌خوانم.

سعید مرتضوی در مورد دلیل غیرعلنی برگزار شدن دادگاه گفت: این موضوع به تشخیص رئیس دادگاه است و تعیین نوع دادگاه به عهده طرفین پرونده نیست. من خودم را برای دفاع علنی آماده کرده بودم ودلم می خواست که مردم بدانند که قضات کوچکترین دخالتی در حادثه کهریزک نداشتند و این اتهامات فقط برمبنای اغراض سیاسی بوده است. من و همکارانم هیچ دخالتی در این حادثه نداشته ایم. غیرعلنی شدن دادگاه به ضرر قضات بوده است که متاسفانه افکار عمومی در جریان پرونده قرار نگرفتند. امیدواریم که ریاست دادگاه اجازه بدهند که مردم از دفاعیات ما مطلع شوند.

همچنین طی این چهارسال خانواده شکات مرتب در رسانه ها علیه ما اظهارنظر کرده اند ولی ما از دفاع محروم بودیم. افکارعمومی در جریان دلایل ودفاعیات ما قرار نگرفته است./مهر

 


ویدیو مرتبط :
ارسال بخش دوم پرونده سعید مرتضوی به دادگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض به حكم دادگاه سعید مرتضوی



اخبار,اخبارسیاسی,سعید مرتضوی

ماجراهای سعید مرتضوی قرار نیست پایانی داشته باشد و پس از دادگاه‌های او ماجراهای دیگری پیش می‌آید، به نحوی كه معمولا در اخبار خبرگزاری و سایت‌های خبری حضور دارد. 28 مرداد سال جاری قاضی پرونده سعید مرتضوی گفت: مرتضوی از اتهام معاونت در قتل و ارائه گزارش خلاف واقع تبرئه شد.

محمدرضا محمدی‌كشكولی كه رسیدگی به پرونده‌های مربوط به شكایت سازمان تامین اجتماعی و موضوع كهریزك را برعهده دارد، به تسنیم گفت: سعید مرتضوی در رابطه با شكایت سازمان تامین اجتماعی، به رد مال و حبس محكوم شد.

 

همچنین در رابطه با معاونت در قتل و گزارش خلاف واقع در پرونده كهریزك، مرتضوی تبرئه شده است. وی ادامه داد: پس از اعلام این حكم برخی بدان اعتراض كردند كه روح‌الامینی، پدر محسن روح‌الامینی یكی از كشته‌شدگان كهریزك از جمله آنها بود و اخیرا نیز دادستانی به رای دادگاه در این پرونده اعتراض كرده و این اعتراض به همراه اعتراض ما به دیوان عالی كشور ارجاع شده است. برنا نوشت؛ عبدالحسین روح‌الامینی، پدر محسن روح‌الامینی یكی از كشته‌شدگان كهریزك گفت: پرونده شكایت ما ادامه دارد و ما اعتراض خود را به دیوان عالی كشور ارسال كرده‌ایم و این اعتراض هم به دستگاه قضایی منتقل شده وپرونده قطعا دوباره بررسی خواهد شد.

 

وی درباره حاشیه‌های خروج سعید مرتضوی از كشور و ممنوع الخروج بودن یا نبودنش هم افزود: در مراحل قبلی این پرونده ایشان ممنوع الخروج بوده و اجازه خروج از كشور هم نداشته است اما در مراحل جدید اطلاع ندارم كه دادگاه وی را ممنوع الخروج كرده است یا خیر. وی در پایان تاكید كرد: با استفاده از راهكارهای قانونی تا آخر پیگیر این پرونده و احقاق حق خود و دیگر آسیب‌دیدگان خواهم بود. دوم دی ماه هم فارس نوشت؛ بخشی از پرونده تامین اجتماعی به همراه شكایت روح‌الامینی از اولیای دم یكی از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه كهریزك در شعبه نهم دادگاه كیفری یك به ریاست قاضی كشكولی رسیدگی شد و پس از برگزاری هفت جلسه، قاضی كشكولی، مرتضوی را در ارتباط با شكایت اولیای دم مرحوم روح‌الامینی به اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حكم پرونده قضات كهریزك كه نقض شده بود، تبرئه كرد.

انتظار داشتیم مدعی العموم اعتراض كند
مجید طاهری، وكیل خانواده روح‌الامینی اما در گفت‌وگو با «آرمان» توضیحاتی درباره اظهارات عبدالحسین روح‌الامینی دارد. متن این گفت‌وگو بدین شرح است:

در خبرها آمده بود كه آقای روح‌الامینی گفته‌اند دادستان هم نسبت به حكم آقای مرتضوی اعتراض كرده‌ است.

این پرونده جنبه عمومی هم داشته است. در واقع یك طرف قضیه مدعی‌العموم است البته ما این انتظار را داریم كه ایشان به عنوان كسی كه از كیفرخواست دفاع كرده نسبت به این پرونده اعتراض كند و وارد شود. اینكه ایشان اعتراض كرده است را مطلع نیستم اما ما همواره چنین انتظاری را داشتیم. این پرونده چون جنبه عمومی هم داشته، قاعدتا اعتراضشان در راستای كیفرخواست صادر شده بوده است.

آقای روح‌الامینی گفته‌اند قرار است پرونده به دیوان عالی كشور ارجاع شود. اگر قرار باشد پرونده مجددا بررسی شود چه روندی را طی می‌كند؟
همانطور كه در جریان هستید در این پرونده سه اتهام متوجه آقای مرتضوی و دو تن از قضات تهران بوده است. نسبت به یكی از اتهاماتی كه متوجه ایشان بوده برای ایشان حكمی صادر شده و به صورت قطعی محكوم شده‌اند. حكم به دیوان رفت و تایید شد و انفصال ایشان را در پی داشت. دیوان جزای نقدی 200هزار تومانی ایشان را موجه ندانست و نسبت به موضوع گزارش خلاف واقع هم ایشان تبرئه شد. ما نسبت به برائت هم اعتراض كردیم. ما دلایل خودمان را داریم و بعد از چند جلسه رسیدگی صدور چنین حكمی را در ذهن نداشتیم. البته اینكه این پرونده با شكایت تامین اجتماعی هم ادغام شود برایمان قابل هضم نبود. 25ماه گذشته پرونده از شعبه 9 كیفری استان به دیوان ارسال شده است و دیوان باید به شعبه‌ای ارجاع دهد تا آنها هم رسیدگی كنند.

خودتان به نتیجه این اعتراضات خوشبین هستید؟
نمی‌توانم بگویم خوشبین هستم یا خوشبین نیستم. چون خوشبین بودن یا نبودن من تاثیری در روند رسیدگی‌ها ندارد. مشابه این بخش از پرونده كه به دیوان ارسال شده پرونده آقای كامرانی‌فر بوده است كه شكایت این پرونده مورد قبول واقع نشد.

نكته دیگری هست؟
موكلین من دل سوخته هستند. تنها انتظارمان این است ماننده همیشه عادلانه و همچنین آن‌طور که شایسته است به این پرونده رسیدگی شود و امیدواریم عدالت در رابطه با آقای مرتضوی و دیگران اجرا شود و هیچ استثنایی برای هیچ‌كس وجود نداشته باشد.

 

 اخبار سیاسی  -  ارمان