اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض به پلمپ قهوه‌خانه‌ها


در چند ماه گذشته قهوه خانه داران مراجعات متعددی برای مشکل گشایی به استانداری چهارمحال و بختیاری داشتند و امروز سه شنبه عده ای از قهوه خانه داران با هدف پیگیری این مطالبات راهی مرکز سیاسی استان شدند.

ایرنا: 20 نفر ازکارکنان قهوه خانه ها و قهوه خانه داران چهارمحال و بختیاری نسبت به آنچه پلمپ قهوه خانه ها عنوان کردند با حضور در استانداری ادامه فعالیت این صنف را از مسوولان استانداری خواستار شدند.

یکی از اعضای این صنف در گفت و گو با ایرنا گفت: به دنبال بازرسی مسوولان بهداشت و اصناف و با دستور دادگستری هشت باب قهوه خانه دارای مجوز در مرکز استان تعطیل شد.

وی بدون ذکر نام خود گفت: اوایل تابستان نیز تعدادی از واحدهای این صنف تعطیل شد که ضرر و زیان زیادی به قهوه خانه داران وارد شد.

وی اظهارکرد: با گرفتن تعهد و دریافت نامه از دادگستری تهران فعالیت این قهوه خانه ها پس از چهارماه آغاز شد و از ماه گذشته دوباره این واحدهای صنفی در استان تعطیل شدند.

وی دلیل تعطیلی قهوه خانه ها را عدم رعایت بهداشت و تخلفات بهداشتی دانست.

یکی دیگر از اعضای صنف قهوه خانه ها گفت: هم اینک هشت باب قهوه خانه دارای مجوز تعطیل شده و این درحالیست که قهوه خانه های بدون مجوز فعال هستند.

وی با اجتناب از ذکر نام خود اظهار کرد: قلیان جزو مواد دخانی است و طبق قانون توزیع این مواد در مکانهای عمومی ممنوع است در حالی که قبلا سفره خانه ها جزو مکانهای عمومی محسوب نمی شد.

معاون پیشگیری دادگستری چهارمحال وبختیاری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص با توجه به قانون جامع ملی مبارزه و کنترل دخانیات سال 85 با متخلفان درزمینه مصرف دخانیات برخورد می کند.

سید محمد موسوی اظهار کرد: با توجه به این مصوبه با اصنافی که در سطح استان مبادرت به ارائه و استعمال مواد دخانی کنند، برخورد می شود.

وی صدور مجوز ادامه فعالیت این واحدهای صنفی را در صورتی که تعهد دهند مواد دخانی در قهوه خانه ها عرضه نکنند، امکان پذیر دانست.

آمار دقیقی از قهوه خانه های دارای مجوز استان چهارمحال وبختیاری به دلیل فعالیت برخی واحدهای فاقد مجوز در دست نیست.


ویدیو مرتبط :
پلمپ تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات پلیس درباره فک پلمپ قهوه خانه ها


هیچ دستوری برای فك پلمپ قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌های سنتی فرحزاد ابلاغ نشده و اقدامات صورت گرفته در این خصوص در اجرای ماموریت‌های محوله و مقررات صنفی بوده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون نظارت بر اماكن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ گفت: هیچ دستوری برای فك پلمپ قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌های سنتی فرحزاد ابلاغ نشده و اقدامات صورت گرفته در این خصوص در اجرای ماموریت‌های محوله و مقررات صنفی بوده است.

 معاون نظارت بر اماكن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در خصوص فك پلمپ تعدادی از رستوران‌های سنتی فرحزاد گفت: در تاریخ 24 تیر ماه سال جاری در جریان بازدید از یكصد قهوه‌خانه و رستوران سنتی در منطقه فرحزاد، 87 واحد به دلیل تخلفات صنفی و نداشتن پروانه كسب پلمپ شدند كه در حال حاضر تعداد 29 واحد متخلف همچنان پلمپ بوده و مابقی نیز با اخذ تعهد و طی مراحل اداری و صنفی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.