اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض به ممنوعیت جشن نوروز در ترکیه


جوانان کُرد ساکن استانبول که به ممنوعیت برگزاری جشن نوروز در استانبول معترض بودند، دیشب به خیابان ریختند و با پرتا کوکتل‌مولتوف در برابر پلیس ضدشورش صف‌آرایی کردند.

خبرگزای فارس: دیروز خبرگزاری رویترز از حاکم شدن سکوت «ترسناک» در خیابان‌های استانبول در سایه حمله تروریستی 2 روز قبل خبر داده بود ولی دیشب شرایط استانبول تغییری ناگهانی را تجربه کرد.

بر اساس گزارش شبکه خبری راشاتودی، دیشب جوانان کُرد محله «قاضی» استانبول به خیابان‌ها آمدند و به ممنوع شدن برگزاری جشن باستانی نوروز اعتراض کردند.

با دخالت پلیس ضدشورش تظاهرات به خشونت گرائید و جوانان کرد، پرتاب گاز اشک‌آور از سوی پلیس را با پرتاب کوکتل مولتوف و فشفشه‌های آتش‌بازی پاسخ دادند.

هنوز خبری از دستگیری‌ها و مجروحیت‌های احتمالی منتشر نشده است.

در حمله انتحاری 2 روز پیش استانبول، یک عامل انتحاری 24 ساله ترکیه‌ای به نام «محمد اوزتُرک» خود را در وسط خیابان منفجر کرد؛ این حمله تروریستی 5 رهگذر از جمله یکی از اتباع ایران را به کام مرگ کشاند.

دولت ترکیه در حملات تروریستی اخیر آنکارا، پ‌ک‌ک را پیش از مشخص شدن مسئول اصلی حمله، به عنوان سازمان تروریستی پست حملات معرفی کرده بود.

اخبار تأییدنشده از ضرب و شتم دانشجوهای کُرد در محیط‌های آکادمیک در هفته‌های اخیر از سوی دیگر هم‌وطنان تُرک‌زبانشان حکایت دارد.


ویدیو مرتبط :
جشن نوروز در کردستان ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس ترکیه با گاز اشک آور و آب پر فشار به جشن نوروز کردها رفت



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

حداقل 10 تن در حمله پلیس ترکیه به فستیوال نوروز کردها در شهر سیلوپی دستگیر شدند، پلیس با استفاده از گاز اشک آور و شلنگ‌های پرفشار آب سعی در متفرق کردن جمعیتی را داشت که با سرپیچی از ممنوعیت برگزاری مراسم نوروز به خیابان آمده بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری آرتی، چند صد تن از کردها ئر خیابان‌های شهر سیلوپی در جنوب شرق استان شرناک برای برگزاری جشن نوروز به خیابان‌های آمده بودند که به دلیل ممنوعیت اعلام شده از سوی دولت آنکارا برای برگزاری هرگونه مراسم نوروز با حمله پلیس روبرو شدند.

براساس گزارش‌ها پلیس و تعدادی از مردم با یکدیگر درگیر شدند و برخی از شرکت کنندگان در این جشن اقدام به پرتاب سنگ به سوی پلیس کردند و برخی با بستن راه‌ها و آتش زدن لاستیک از دستورات پلیس برای ممتفرق شدن سرپیچی کردند

پلیس نیز با شلیک گاز اشگ آور و آب پرفشار مردم را متفرق کرد. یک پلیس در این حمله زخمی شد و 10 تن نیز دستگیر شدند،

 

اخبار بین الملل - ایسنا