اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات وزیر کار درباره فقرزدایی و توسعه کشور



اخبار ,اخبار اجتماعی ,فقرزدایی

 

اخبار اجتماعی - وزیر کار: فرصت اشتباه کردن نداریم

وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: در سال های اخیر درآمدهای کشور بدون اینکه اثری در فقرزدایی و توسعه داشته باشند خرج شد و ما دیگر فرصت اشتباه کردن نداریم.

به گزارش مشرق، علی ربیعی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت کار و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز رشد و توسعه کشور یک الزام و هدف اصلی است و حتی آن را می توان یک هدف سیاسی و امنیتی نیز تلقی کنیم، امروز نیازمند یک ضرورت برای رشد و توسعه کشور هستیم و زمان زیادی نداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: فاصله ها روز به روز عمیق تر می شود و فرصت اشتباه کردن هم نداریم. منابعی که در کشور داریم به اندازه ای نیست که به آزمون و خطا دست زد. متاسفانه در سال هایی شاهد بودیم که درآمدهای کشور بدون اینکه اثری در رشد و توسعه کشور، فقرزدایی و ایجاد عدالت داشته باشند از بین رفتند.

ربیعی افزود: حرکت بر پایه تحقیق و کارشناسی یکی از جهت گیری های ما در دولت تدبیر و امید است و ما معتقدیم در راستای اقتصاد مقاومتی و از الزامات رشد و توسعه، توجه جدی به نخبگان داخلی، نوآوری و توجه جدی به سرمایه انسانی عظیم است.

وی افزود: امروز همه واقفند سرمایه انسانی موجود درایران می تواند به عنوان یک عنصر اساسی و یک موتور حرکت و سرمایه گرانقدر در مسیر توسعه و پیشرفت عمل کند.

وزیر کار بیان داشت: از سوی دیگر صندوق های کشور را داریم که متاسفانه اقتصاد صندوقی و جایگاه آن در کشور نادیده گرفته شده است. صندوق ها در دیگر کشورها اکنون نقش اساسی در رشد و توسعه ایفا می کنند. 

اخبار اجتماعی - مشرق

 


ویدیو مرتبط :
وزیر ارشاد: در سایه همدلی و همزبانی، کشور توسعه می یابد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر کار: وضعیت اشتغال کشور بهبود یافت!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وزیر کار: وضعیت اشتغال کشور بهبود یافت!

وی خاطرنشان کرد: برنامه پنجم تکلیف کرده تا پایان سال پنجم می بایستی نرخ بیکاری به 7 درصد برسد که انشاالله با برنامه های پیش رو به این رقم خواهیم رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سامان یافتن وضعیت اشتغال در کشور خبر داد و گفت: وضعیت کشور از نظر اشتغال نسبت به سالهای گذشته شرایط مناسب تری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، عبدالرضا شیخ الاسلامی تصریح کرد: دولت موظف است آنچه را که قانون برنامه پنج ساله پنجم در خصوص اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تکلیف کرده با برنامه ریزی دقیق انجام دهد هرچند در تلاش هستیم تا از برنامه هم جلوتر پیش رویم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه پنجم تکلیف کرده تا پایان سال پنجم می بایستی نرخ بیکاری به 7 درصد برسد که انشاالله با برنامه های پیش رو به این رقم خواهیم رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص انتقادات مطرح شده مبنی بر عدم تحقق 2.5 میلیون شغل در سال گذشته گفت: قانون برنامه برای هر سال رقمی را مشخص نکرده که ما سالانه متعهد به انجام آن باشیم اما دولت با توجه به ظرفیتی که در کشور وجود داشت تصمیم گرفت تا به این رقم برسد ولی با وجود برخی موانع و مشکلات توانست به ایجاد 1.6 میلیون شغل دست یابد که این هم رقم بزرگی بود.

شیخ الاسلامی تاکید کرد: آنچه مهم است، این است که تمام منابع و ظرفیتها و حتی ارگانها بسیج شوند تا دولت را در تحقق اهداف اشتغالزایی حمایت و همراهی کنند که این یک برنامه و هدف ملی است نه اینکه با مخالفتها و مانع تراشی ها موجب یاس و ناامیدی شوند و دولت را در این مسیر تنها بگذارند./عصرایران